Samåkning Skövde

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
De var inne hos oss & frågade också. Jag höll på att fota Felix i trädgården så jag knäppte av ett par kort på dem & bilen. Ringde sedan polisen som skulle skicka ut en bil.

Dom har snurrat på östermalm en vecka nu och hittar väl inget mer här i slummen, så dom letar sig väl till de lite fashionabrare kvarteren :)
Jag har ett regnummer, om någon saknar prylar...

Har du pratat med polisen Dick ?

Ring mig om du ska ut och åka, jag är nog ledig för en tur också...

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Warm-up brukar vara mellan 08.00-10.00 med racestart kl 11.00.....så om man är uppe till kl 10.45 så är det kanon. Sista racet brukar gå runt 16.30.

Edit: Här är tidsschemat för helgen: http://www.karlskogamotorstadion.com/sosidor/so2009/rev_timeschedule_aug_2009.pdf

Dick har nog en bärkasse med 50kr rabbattkuponger att dela ut till de som är intresserade :)

Jag och Emmi tänkte åka upp på söndag och kolla. Verkar som det är race både lördag och söndag efter lunch båda dagarna. Alla kval verkar köras på förmiddagarna lördag och söndag...
Skumt upplägg, annat var det på min tid! :banana

Vilka är sugna på att köra upp en sväng på söndag då?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Dom har snurrat på östermalm en vecka nu och hittar väl inget mer här i slummen, så dom letar sig väl till de lite fashionabrare kvarteren :)
Jag har ett regnummer, om någon saknar prylar...

Har du pratat med polisen Dick ?

Hm, jag tänker så här, varför inte bara stoppa bilen och ifrågasätta vad som händer, och tala om att det är långt att gå hem utan knäskålar, typ..

Ring mig om du ska ut och åka, jag är nog ledig för en tur också...

Ok du ska med imorrn, kanon.

Jag drar och fiskar krokodil nu, inget åka för mig ikväll.
Ändrade lite i turen för imorrn, lite rött vid tidaholm är grusväg men hårdpackad och god för 90 blås, 1km långt.
Åka runt 12?
hemma till 16-17?

runt2.jpg

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
De var inne hos oss & frågade också. Jag höll på att fota Felix i trädgården så jag knäppte av ett par kort på dem & bilen.

Tror nog de var samma folk som var här i våras. Till slut fick folk nog och slog sönder deras lastbilar rejält och då drog dom iväg. Dom var ju iof från irland.

strizze

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
CBR 1000RR -08
Är det lördag som gäller nu alltså? Det passar mig utmärkt! Jag är körklar från tidig morgon :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Tror nog de var samma folk som var här i våras. Till slut fick folk nog och slog sönder deras lastbilar rejält och då drog dom iväg. Dom var ju iof från irland.

Jo England/Irland, han som presenterade sig hade bred brittisk accent.
De har varit här tidigare år också, en granne anlitade dem till att asfaltera sin garageuppfart......det växer mycket fina grästuvor på olika ställen i den nu :)

Jag kan nog inte följa med i morgon :(
Åker eventuellt till Jönköping i morgon.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Jo England/Irland, han som presenterade sig hade bred brittisk accent.
De har varit här tidigare år också, en granne anlitade dem till att asfaltera sin garageuppfart......det växer mycket fina grästuvor på olika ställen i den nu :)

Jag kan nog inte följa med i morgon :(
Åker eventuellt till Jönköping i morgon.
låter mer som zigenare med sin fina asfalt :D

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Hm, jag tänker så här, varför inte bara stoppa bilen och ifrågasätta vad som händer, och tala om att det är långt att gå hem utan knäskålar, typ..

Dom är 8st.. va bara jag och göran på plats =)
det är irländska/engelska zigenare.. dom får inte köpa asfalt längre så då lägger dom marksten..
det är 2-3 bilar som åker runt.. dom va å ringde på här idag igen.
klart ja har ringt polisen.. vill inte ha dom tattarhelvetena springande här när ja har 2 hojjar i garaget..

än mindre att dom ska stryka runt när frugan och sonen bara är hemma om dagarna..
tror det funkar att bussa polisen på dom så fort man ser dom.. då tröttnar dom ju snart.. är ju inte så att dom är här för att göra sin första miljon på att lägga marksten..
50-lapp förtjänst var max / jobb..

förra vevan dom va här så började det med att dom åkte dit för en massa snatteri.. matvaror.. polisen åkte till deras husvangar å hitta MASSA stöldgods...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Är det lördag som gäller nu alltså? Det passar mig utmärkt! Jag är körklar från tidig morgon :)

Japp, fast vi rullar inte förns runt 12, så värmen hinner gå upp och Peter nycktra till, men vi hörs på förmiddagen om det.
Får du med dig Marcus?

Fisket gick fint, en abborre på 0,74 och en gädda på 3,2 :)

Last edited:

strizze

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
CBR 1000RR -08
Mackan hänger nog på. Jag har försökt hetsa honom lite ikväll. Har nog minst en polare till som hänger på! Vi får se imorgon!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mackan hänger nog på. Jag har försökt hetsa honom lite ikväll. Har nog minst en polare till som hänger på! Vi får se imorgon!

Kanon
ringde peter nu och han stog som bäst i baren och halsade sprit, men han är härdad och lovade vara i form till 12.
Men jag ringer innan och kollar, ballar han så rullar vi tidigare.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trevlig tur idag, lite grus här och där men inte värre än vanligt.

mms://livewm.orange.fr/direct-evenementiels/

kör den i er videospelare så visas det Bol DoR 24timmar då och då på dygnet.

enligt dessa franska tider
Le programme de diffusion est le suivant :

* Samedi 12 septembre de 14h à 16h15
* de 17h25 à 18h15
* de 18h47 à 20h30
* de 23h30 à 00h00

* Dimanche 13 septembre de 8h à 10h
* de 14h à 15h25

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Måste vart nice att köra idag, härligt väder för hojåka!

Imorrn drar vi till Gelleråsen, PMa om nån vill med! Åker runt lunchtid.

//Emmi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...