Samåkning Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Mantorp eller ERF final på anderstorp på lördag, jag har inte bestämt mig ännu.

Hoj eller bil till mantorp?
vae köstar dä in?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Mantorp eller ERF final på anderstorp på lördag, jag har inte bestämt mig ännu.

Hoj eller bil till mantorp?
vae köstar dä in?

Det blir bil, alldeles för mörkt att köra hem med hoj.
Det kostar väl ca 150kr att gå in, men det kanske går att snika till någon biljett från Papunen.

Är det inte WSBK från IMOLA nu i helgen?
http://www.worldsbk.com/en/season.html
:)

fytusan va gott för er..
nästa år ska ja iväg på en motogp.. så e de..
Assen ligger bra till :)

Jo, det är Imola. Jag rörde ihop det lite. :)
Assen kan varmt rekommenderas. Hänger gärna på dit igen.

Last edited:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
jag köper nog på mig en endyro på fredag.. så jag hakar gärna på för lite körning =)

I helgen blir det körning uppe i Stockholmsområdet, men vi styr gärna upp lite körning nästa helg - Kråkeberget är ju öppet hela lördagen och finns det fler ställen ni vet om så är det bara att visa!

Vad ska du köpa för nåt?

//Emmi

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
I helgen blir det körning uppe i Stockholmsområdet, men vi styr gärna upp lite körning nästa helg - Kråkeberget är ju öppet hela lördagen och finns det fler ställen ni vet om så är det bara att visa!

Vad ska du köpa för nåt?

//Emmi

nästa helg är jag på jobb.. men helgen efter det så skulle en styrning vara kul.

blir en TM racing 300 2-takt =) . eventuellt så blir det det iallfall.. beror på om monsterquaden försvinner ur garaget imorgon.

kråk är ju egentligen det bästa om man vill kunna köra mycket =).

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det blir bil, alldeles för mörkt att köra hem med hoj.
Det kostar väl ca 150kr att gå in, men det kanske går att snika till någon biljett från Papunen.

Jo, det är Imola. Jag rörde ihop det lite. :)
Assen kan varmt rekommenderas. Hänger gärna på dit igen.

Den gode freddy kan säkert fixa det, bara man hittar honom i rätt tid.
Vädret ser ut att bli fint i helgen, ska nog åka lite, ta mig förbi 1000mil :)
Mätmaskinen är hämtat idag, dags att börja montera upp allt så smått,
en Portage PDQ, troligen den första mätmaskin som saab hade på design en gång i tiden, gammal men gedigen.
Nu behöver den bara mätspetsar och kuber mm, håll utkik gott folk.

Assen är klart att rekommendera, bara man håller sig till vettigt boende så kan endast vädret göra det annat än kanon.
Har varit där ett antal gånger sen -92, alltid en speciell känsla där.
Det är ca 100 mil till assen från skövde, det klämmer man på en lång dag.

Last edited:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
nästa helg är jag på jobb.. men helgen efter det så skulle en styrning vara kul.

blir en TM racing 300 2-takt =) . eventuellt så blir det det iallfall.. beror på om monsterquaden försvinner ur garaget imorgon.

kråk är ju egentligen det bästa om man vill kunna köra mycket =).

Låter ju riktigt trevligt! :banana
Klart quaden ska bort, du kan väl inte köra runt med stödhjul! :död

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En liten tidsresa, och hedran..

Juli 1999 på Gelleråsen
Ett glatt skövdegäng mitt i förberedelser för rookieracing, i bakgrunden längst bort stående finner vi Kalle Sjöstrand och sittande brevid honom Gustav Persson.
I mitten i förgrunden har vi en icke skövdebo men tillika skön snubbe, Niklas Ekdahl, numera svensk mästare i minimoto,
vem det är som står och fixar med sitt långa hår behöver en del av er inte gissa på, det är jag, till vänster med ryggen mot kameran står Thomas Pagnert.
Två månader senare omkom han i en trafikolycka i italien, på väg till en Bimotaträff tillsammans med Kalle och Gustav.
Thomas och jag camperade hela -99 ihop, delade garage, buss, tält, silvertejp, verktyg och porrblaskor.
Skönare snubbe har jag nog aldrig mött, vi väckte halva depån natten innan kortet togs, sketafulla efter att ha jagat brudar inne i Karlskoga :)
Tio år sedan Thomas dog idag, vila i frid.
pagge1.jpg

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
nu finns RC8R som stundhojj.. ser lite avig ut men går nog fint ;)

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såja, nu va 1000mil i år spräckt, hökensås upp och ner, kallt men fint :)

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Grymt att han valt att göra stunthoj av en r, dom sista 20 pållarna lär göra stor skillnad för hans del :D
Synd att han inte hade med den på gelleråsen....

han hade med sig en RC8R men vet inte om det va den.. han körde väl inget?

Skulle tro att det där är Matti Tepsas hoj, men är inte helt säker..

stämmer alldeles bra de..
Tepsas hojj.. KTM Scandinavia la upp bilden på facebook =)

såja, nu va 1000mil i år spräckt, hökensås upp och ner, kallt men fint :)

:D :yoparty

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Juli 1999 på Gelleråsen
Ett glatt skövdegäng mitt i förberedelser för rookieracing, i bakgrunden längst bort stående finner vi Kalle Sjöstrand och sittande brevid honom Gustav Persson.
I mitten i förgrunden har vi en icke skövdebo men tillika skön snubbe, Niklas Ekdahl, numera svensk mästare i minimoto,
vem det är som står och fixar med sitt långa hår behöver en del av er inte gissa på, det är jag, till vänster med ryggen mot kameran står Thomas Pagnert.
Två månader senare omkom han i en trafikolycka i italien, på väg till en Bimotaträff tillsammans med Kalle och Gustav.
Thomas och jag camperade hela -99 ihop, delade garage, buss, tält, silvertejp, verktyg och porrblaskor.
Skönare snubbe har jag nog aldrig mött, vi väckte halva depån natten innan kortet togs, sketafulla efter att ha jagat brudar inne i Karlskoga :)
Tio år sedan Thomas dog idag, vila i frid.

Härligt med lite tillbakablickar! Fram med mer bilder. :)

Tragiskt med Thomas. Jag minns honom från jobbet och jag minns olyckan, maximal otur. :(

Hoppas han har det bra i hojhimlen.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Härligt med lite tillbakablickar! Fram med mer bilder. :)
Tragiskt med Thomas. Jag minns honom från jobbet och jag minns olyckan, maximal otur. :(
Hoppas han har det bra i hojhimlen.

Mer bilder ja, här kommer en riktigt gammal hoj, andra hojen jag ägde.
En GSXR750 från 1985, den hade nån äcklig hinkblå lack när jag köpte den, men det åtgärdades så klart.
Den tog jag licens på 1990 och körde 5-8 race på under 90-91.

Bifogat

• lillpuckel.jpg
    lillpuckel.jpg
    219.4 KB · Visningar: 69
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati