Samåkning Skövde

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
härligt, körsberga vägen? skick på den?

jag väntar till nästa bra väder, lackat bakfälgen idag och beställt beggade däck, utförsäljning, sa nönn haå?

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40525

Vi körde Stöpen, Horn till Mariestad, därefter Lyrestad till Töreboda & vidare till Halna, Undenäs, Forsvik, Mölltorp, Hjo, Korsberga, Stenstorp, Vreten, Torbjörntorp, Varnhem & sedan Skövde.

Alla vägar var i förvånansvärt bra skick, betydligt bättre än jag kunde föreställa mig både med tanke på tjälskott & grus.

Dock var det lite hårigt på vägen mot Undenäs där det var en sjö över båda körbanorna:näsblod

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vi körde Stöpen, Horn till Mariestad, därefter Lyrestad till Töreboda & vidare till Halna, Undenäs, Forsvik, Mölltorp, Hjo, Korsberga, Stenstorp, Vreten, Torbjörntorp, Varnhem & sedan Skövde.

Alla vägar var i förvånansvärt bra skick, betydligt bättre än jag kunde föreställa mig både med tanke på tjälskott & grus.

Dock var det lite hårigt på vägen mot Undenäs där det var en sjö över båda körbanorna:näsblod

jäklar vilken skön sväng, nu blev jag lite sugen.
1700:- gav jag för 3 uppsättningar + ett extra bakdäck :)

Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Moto GP premiären e ju nästa vecka, nån mer som har Viasat motor? Olearys har bara öppet till 21 på söndagar.

Sunday, 11 April 2010
125 WUP Sun-17:00 - 17:20
Moto2 WUP 17:30 - 17:50
MotoGP WUP 18:00 - 18:20
125 RAC 19:00
Moto2 RAC 20:15
MotoGP RAC 22:00

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Tjena Anton!
Dompe har köpt en Touringhoj precis som jag :D
Blir det nån banåka i år?

Härligt. Hur pallar ni åka så långt? Åkte fyra-fem mil igår och höll på att gå åt i kylan.
Ja det blir nog ett par dagar med ducatiklubben. Ska du ta ut den du kallar touringhoj på bana nåt då?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Messal skrev:
Moto GP premiären e ju nästa vecka, nån mer som har Viasat motor? Olearys har bara öppet till 21 på söndagar.

Sunday, 11 April 2010
125 WUP Sun-17:00 - 17:20
Moto2 WUP 17:30 - 17:50
MotoGP WUP 18:00 - 18:20
125 RAC 19:00
Moto2 RAC 20:15
MotoGP RAC 22:00

Städa undan gamla fillingar & fyll chipsskålen så kör vi hemma hos dig! :)

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
cB1000R
Härligt. Hur pallar ni åka så långt? Åkte fyra-fem mil igår och höll på att gå åt i kylan.
Ja det blir nog ett par dagar med ducatiklubben. Ska du ta ut den du kallar touringhoj på bana nåt då?
Mantorp i början av maj till att börja med.

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
smc sporthojskurs fanns nog gott om platser har aldrig vart på nåt sånt innan bara åkt några bandagar får se om de e nåt å ha eller är det bortkastade pengar

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Jag är lite sugen på att åka någon bandag men 1500 pix för en dag på kullen tycker jag är mycket, vad ingår i det egentligen?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
smc sporthojskurs fanns nog gott om platser har aldrig vart på nåt sånt innan bara åkt några bandagar får se om de e nåt å ha eller är det bortkastade pengar

Det är ganska välinvesterade pengar om man vill lära sig att bli bättre på att köra hoj. Jag har gått steg 4, individuell coaching på Sviestad-banan och det var riktigt bra.

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
tror du fick lite käk också men jämnför me vanliga banåkningar där de bara släpps ut en ett gäng me idioter i olika grupper å låter dom köra för fullt så kanske de blir nåt mer å lära faktiskt
hur långt e de te sievstad banan ?

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
tror du fick lite käk också men jämnför me vanliga banåkningar där de bara släpps ut en ett gäng me idioter i olika grupper å låter dom köra för fullt så kanske de blir nåt mer å lära faktiskt
hur långt e de te sievstad banan ?

Sviestad aka Linköpings motorstadium

Det låter helt klart intressant, det är ju aldrig fel att lära sig hur man ska göra egentligen till skillnad till det man gör ;)

Last edited:

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
Så där.
Sent om sides var första turen för året klar. Lite kallt omfingrarna men allt gick bra. Som du sa morgan så var det inte så mycket grus på vägbanan.
Visserligen blev det bara 4 mil men ändå. Man kände sig bra stel bakom styret. Ovant. Sen spökar vänster handled när man kopplar. Funderar på att vrida handtaget lite framåt.

Har någon förresten sett den samåkningen som de har anordnat nere i skåne? Över 130 deltagare.
Fan att det inte det är här istället...

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Öppet hus i väring på lördag.
Vilka ska åka hojj?
samlas statiol Ryd som förra året?
Förslag på tid 10?