Samåkning Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Har precis varit i väg och hämtat min nya hoj, en zx6r -05 blev det tillslut :D. Dags att solen kommer fram och värmer upp vägarna lite så man kan ut och gasa :). Dålig bild men mörkt ute :)

636 också, lite mer morr i dom, fin hoj.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kommer du köra nått i år?
hur läker benet?

Benet läker fint, fortfarande inget nöje direkt men så länge det går framåt så är jag glad.
jag har just införskaffat en hoj till, en RGV250, den ska få RD350motor och lite annan ombyggnad, den ska jag lufta på bana då och då är det tänkt.
På vägen evete fan hur jag gör, tänker prova en sommar utan sporthoj på gatan.
Tänkte iofs skaffa en stor-offroad och testa hur grusåka är,
och även en vespa av nått slag om jag hittar lämligt halv-vrak, att busa med på gocartbanan.

Ska du ha KTMén på väg och motard-banåka?

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Benet läker fint, fortfarande inget nöje direkt men så länge det går framåt så är jag glad.
jag har just införskaffat en hoj till, en RGV250, den ska få RD350motor och lite annan ombyggnad, den ska jag lufta på bana då och då är det tänkt.
På vägen evete fan hur jag gör, tänker prova en sommar utan sporthoj på gatan.
Tänkte iofs skaffa en stor-offroad och testa hur grusåka är,
och även en vespa av nått slag om jag hittar lämligt halv-vrak, att busa med på gocartbanan.

Ska du ha KTMén på väg och motard-banåka?

de blir både på bana och gata..
den kittas med najjning och uppsamlingskärl så man kan köra race.
men nummerplåt å grejjor finns ju för att köra den på gata också..
enda anledningen att det blev en 525 igentligen.. så man kan ha nått nöje av den på landsväg =)

hade de vart den racehoj hade de blivit en 450 SMR =)

blir kul å se RGV:n! =)
bandag bokad? =)

Hur stor är en stor enduro för grusåka? =)
african twin modell eller 525/530 modell?

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
tjing!
nya grejjor på lådan idag.. bara att montera ihop.. inte mycke å välja på ;)

Ny pump, ok och skiva!

Bifogat

• _MG_9335.jpg
    _MG_9335.jpg
    236.2 KB · Visningar: 37
  • _MG_9334.jpg
    _MG_9334.jpg
    224.9 KB · Visningar: 32

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Som sagt tänkte jag köpa ett slip on, var ute igår och rev lite i hojen. Så såg jag att det sitter en avgasventil i original burken. Då undrar jag kan man ta bort denna utan komplikationer? Vissa som skriver att den går ryckigare på låga varv och att man får felkoder och sånt?.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Som sagt tänkte jag köpa ett slip on, var ute igår och rev lite i hojen. Så såg jag att det sitter en avgasventil i original burken. Då undrar jag kan man ta bort denna utan komplikationer? Vissa som skriver att den går ryckigare på låga varv och att man får felkoder och sånt?.

en avgasventil?
det är inte lamban du har hittat?
tar du bort den kan du få felkoder.
fick de på superduken iaf.

Nya hojjen som skelett!
grejjas flitigt för att bli klart till våren!

Bifogat

• IMG_0332.jpg
    IMG_0332.jpg
    238.6 KB · Visningar: 39

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
tjing!
nya grejjor på lådan idag.. bara att montera ihop.. inte mycke å välja på ;)

Ny pump, ok och skiva!

Najs, jag har själv plockat ur batteriet på min ännu ;)

Vet inte exakt hur det är på zx6:an men gissar att det är något liknande som på de flesta andra hojar en ventil som ändrar motrycket i avgassystemet, lite vinning i låg och mellanregister.
Sitter det någon drivning på den? vajerspel? isåfall plockar du bort vajrarna och låter drivmotorn sitta kvar då slipper du felkoder, skulle det vara så att den går dåligt med slipon så ska du nog mappa den.
Riktigt sjyst hoj by the way, en bekant hade en sådan med ackrapipa, ett av dom grymmaste ylande jag har hört.

en avgasventil?
det är inte lamban du har hittat?
tar du bort den kan du få felkoder.
fick de på superduken iaf.

Nya hojjen som skelett!
grejjas flitigt för att bli klart till våren!

Hmm, vad är det som händer här? ska det bli något nytt måntro.
Surt att man inte kan åka med er iår, hade varit skoj.
Så här ser mitt nya lik ut.
White is the new black

Bifogat

• helhet..jpg
    helhet..jpg
    96.9 KB · Visningar: 30

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Vet inte exakt hur det är på zx6:an men gissar att det är något liknande som på de flesta andra hojar en ventil som ändrar motrycket i avgassystemet, lite vinning i låg och mellanregister.
Sitter det någon drivning på den? vajerspel? isåfall plockar du bort vajrarna och låter drivmotorn sitta kvar då slipper du felkoder, skulle det vara så att den går dåligt med slipon så ska du nog mappa den.
Riktigt sjyst hoj by the way, en bekant hade en sådan med ackrapipa, ett av dom grymmaste ylande jag har hört.

Ja precis går 2 vajrar till en servomotor vid batteriet. Sen när man startar ninjan så börjar den röra på sig och öppnar/stänger spjället i avgasröret. Okej nä men jag får helt enkelt testa om det funkar annars mappa om som du säger :) kan ju inte bara åka runt med originalpipan :tummenupp. Åfan ackra säger du, kanske får kika lite på dom med :D. Har ju ett par månader att hålla på med detta.
Tack för svaret nu blev jag lite klokare :)

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Det blir nog bra detta, snackade med Yoshimuras support. Och i deras paket så får man med en speciell platta med sätter över servomotorn så den stannar i ett läge, och på det viset så får man inga fel koder (eller att FI lampan tänds). Dock sa dom att hojen kan bli lite ryckig vid lägre varv men inget stort, annars så var det bara att mappa om så skulle det lösa sig :). Så det är väl bara att beställa nu :D

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Det blir nog bra detta, snackade med Yoshimuras support. Och i deras paket så får man med en speciell platta med sätter över servomotorn så den stannar i ett läge, och på det viset så får man inga fel koder (eller att FI lampan tänds). Dock sa dom att hojen kan bli lite ryckig vid lägre varv men inget stort, annars så var det bara att mappa om så skulle det lösa sig :). Så det är väl bara att beställa nu :D

Låter ju bra, men om du bara tar bort vajerspelen så borde du inte få några felkoder heller, ska inte behövas spärra den i något läge.
Du får lägga upp en filmsnutt sen, svårt o höra härifrån.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Låter ju bra, men om du bara tar bort vajerspelen så borde du inte få några felkoder heller, ska inte behövas spärra den i något läge.
Du får lägga upp en filmsnutt sen, svårt o höra härifrån.

Jag håller med, och tycker dessutom att du kan kolla efter ljuddämparen på ebay för att spara lite pengar.

tex här för 5245kr inkl frakt från england.
(varför man nu lägger det på en ljuddämpare, men det är väl jag som är gammal, kanske ett nytt grönt ställ för under 4k? )

Hej PJ:hej

Last edited:

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Jag håller med, och tycker dessutom att du kan kolla efter ljuddämparen på ebay för att spara lite pengar.

tex här för 5245kr inkl frakt från england.
(varför man nu lägger det på en ljuddämpare, men det är väl jag som är gammal, kanske ett nytt grönt ställ för under 4k? )

Beställer från ebay finns en firma i USA som säljer det för 3200 med frakt :tummenupp. Nja man vill ju ha lite mera ljud i hojen, nu original låter den ju som en eu moppe :D så kan man ju inte bara åka runt nu i sommar ;)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hej Hej, hur går det med läkningen av den arma kroppen och alla projekten i garaget ?

tjo

jo tack det går framåt med kroppen, långt ifrån bra men det går framåt ännu och det är ju det som räknas.
sämre är det med mina projekt, dom och en del jobb åt andra smyger framåt.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
*installerar solid works 2010*
är de nått bra? =)
petter å schnedis.. ni har väl kört de en del?

ja har mest suttit med autodesk produkter innan..
inventor, mechanical osv..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*installerar solid works 2010*
är de nått bra? =)
petter å schnedis.. ni har väl kört de en del?

ja har mest suttit med autodesk produkter innan..
inventor, mechanical osv..

Förutom Solid har jag bara kört ytmodelleringsprogs som Rhino och Alias, så eg kan jag inte säga för eller emot,
men vad jag förstått så är solid skiten, möjligen lite väl omfattande.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom