Samåkning Skövde

Jokela

Guest
Shit, min hoj är i molekyler. Plockade isär framgafflarna i fredags, måste ha nya packboxar samt bakhjulslager. Oljebyte måste hinnas med innan man ger sig ut..tar ett tag till innan man får känna på vårluften!
 

Tobbe79a

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Blade 929 -00
BonO skrev:
ok jag är ganska packad just nu men jag är på statoil ryd kl 1130 idag hoppas jag :cdevil ja vi får se i morgon.............



edit det ska va nog vara idag typ..........eller???????

Fan va klockan går i dag! Jag hinner nog inte till 11.30 pga. att jag måste tanka 11 ggr på vägen dit... men till 12.00 hinner jag. Men blir vi inga fler???
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
BonO skrev:
ok jag är ganska packad just nu men jag är på statoil ryd kl 1130 idag hoppas jag :cdevil ja vi får se i morgon.............edit det ska va nog vara idag typ..........eller???????


Det är okej, ring när du är klar, vi busar runt i krokarna.

070-5138277 om nga andra har vaknat "försent".

:fyllisar pöjkar :hihi


Vi ändrar tiden till 1200!!!, jörgen blir ju aldrig klar :gnissla


:banana SOMMARTIDER HEJ HEJ SOMMMARTIDER :banana
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Jokela skrev:
Shit, min hoj är i molekyler. Plockade isär framgafflarna i fredags, måste ha nya packboxar samt bakhjulslager. Oljebyte måste hinnas med innan man ger sig ut..tar ett tag till innan man får känna på vårluften!

Ta ett besök till Momentum så har du snart plockat ihop hojen :tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Rabatt på bensin på Statoil Ryd!!!

Pratade lite med personalen på Statoil Ryd o det var inte omöjligt att de kan sponsra oss med t ex billigare bensin om vi hänvisar till dem, antingen här eller via en länk på "våran" hemsida när den blir klar så småningom, men då får vi se till att det blir en stor uppsamling ngn da så att de ser vilket :squid gäng vi e.

S.N.C.A.A=Skövde no club at all
 
Last edited:

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
2fast4hjo skrev:
Pratade lite med personalen på Statoil Ryd o det var inte omöjligt att de kan sponsra oss med t ex billigare bensin om vi hänvisar till dem, antingen här eller via en länk på "våran" hemsida när den blir klar så småningom, men då får vi se till att det blir en stor uppsamling ngn da så att de ser vilket stort o bra gäng vi är :banana

Lite kvinnlig list är aldrig fel :hihi

Mm hoppas att det blir några kronor per liter. Då kommer de ju ner i Jet's priser. :D Men det är fan vad dyr den är just nu. Det skiljer ju 1.5 per liter i vissa delar av sverige.
Nu är det bara 5 dagar kvar tills hojen kommer på, känns ganska bra. Var ute idag med med farsan och åkte bak på hans nya. Men det är inte riktigt samma känsla. Visseligen är det inte i närheten av en sådan hoj som jag har men ändå.
Har även idag putsat upp min hoj lite så den blänker lite mer än vanligt samt sett till att alla delar som hör till den kom på plats.

/Dreas
 
Last edited:

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
Hemsidan och annat tjafs

2fast4hjo skrev:
Pratade lite med personalen på Statoil Ryd o det var inte omöjligt att de kan sponsra oss med t ex billigare bensin om vi hänvisar till dem, antingen här eller via en länk på "våran" hemsida när den blir klar så småningom.
Hemsidan blir klar den dagen vi har bestämt namn. Den går tillsvidare och nå den via http://licro.is-a-geek.com/skovde/ (när jag har datorn på)
just nu är jag uppe i stockholm så datorn är avstängd där hemma. Kommer hem i morgon, så efter fem ska det nog gå att se den :) men vi behöver ett namn så jag kan lägga upp sidan på något webbhotell så den alltid är nårbar.
Sedan så behövs en loga..

Hoppas ni spar lite bra väder till mig där hemma vill ut och åka. här uppe är det varmt men det går långsamt med snön drygt 20cm kvar utanför stan :(
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
2fast4hjo skrev:
Pratade lite med personalen på Statoil Ryd o det var inte omöjligt att de kan sponsra oss med t ex billigare bensin om vi hänvisar till dem, antingen här eller via en länk på "våran" hemsida när den blir klar så småningom, men då får vi se till att det blir en stor uppsamling ngn da så att de ser vilket :squid gäng vi e.
Det låter ju riktigt bra :tummenupp Nån gång borde det ju vara stor uppslutning :tungan

Får se om man lyckas väcka liv i suckan nu i veckan, i morgon räknar ja med provkörning av kwakan :)
 
Last edited:

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Åkning i kommande helg

Hej på er alla

Nu i kommande helg är det den 1-3 april. Hur många här inne är det som då har ställt på sin hoj igen efter vintern och är redo för att åka lite?
Vissa här inne har ju redan sina hojar påställda, men vi övriga har ju enbart halvårsförsäkringar.
SÅ i helgen är det ju även öppet hus på MC-K. i väring. Kanske skulle ta en tur dit och se ifall de erbjuder något. ( Ifall ni på Mc kompaniet läser detta så är korv med bröd en väldigt bra gratis grej att attrahera folk på :D ).
Så jag hoppas att det blir något.
/Dreas
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Dreas skrev:
Hej på er alla

Nu i kommande helg är det den 1-3 april. Hur många här inne är det som då har ställt på sin hoj igen efter vintern och är redo för att åka lite?
Vissa här inne har ju redan sina hojar påställda, men vi övriga har ju enbart halvårsförsäkringar.
SÅ i helgen är det ju även öppet hus på MC-K. i väring. Kanske skulle ta en tur dit och se ifall de erbjuder något. ( Ifall ni på Mc kompaniet läser detta så är korv med bröd en väldigt bra gratis grej att attrahera folk på :D ).
Så jag hoppas att det blir något.
/Dreas

Min hoj är påställd 1 April, inte helt omöjligt att det blir en tur till Väring vi får se? Åker nog via Nybo isånnafall.
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
Dreas skrev:
Hej på er alla

Nu i kommande helg är det den 1-3 april. Hur många här inne är det som då har ställt på sin hoj igen efter vintern och är redo för att åka lite?
Vissa här inne har ju redan sina hojar påställda, men vi övriga har ju enbart halvårsförsäkringar.
SÅ i helgen är det ju även öppet hus på MC-K. i väring. Kanske skulle ta en tur dit och se ifall de erbjuder något. ( Ifall ni på Mc kompaniet läser detta så är korv med bröd en väldigt bra gratis grej att attrahera folk på :D ).
Så jag hoppas att det blir något.
/Dreas

För snåljåpar som dig tar vi dubbla priset på allt.... :7peta
 

Matsoo

Matsoo
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Skövde
Hoj
blå zx9r -00
Har idag varit ute och gjort årsdebut. Tänkte att nu måste jag ta det lugnt eftersom det är första gången för säsongen samt att det är en nyförskaffad cykel.

Det höll ca två minuter sen växte hornen ut som vanligt och direkt så var man alltför långt upp på den där mätaren som helst inte får gå över 110 på de snabbaste av svenska vägar.

Men gött vare...................... :tummenupp :tummenupp
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Jag fick ihop det sista på min hoj ikväll.
1 April startar jag för säsongen.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Matsoo skrev:
Jag tänkte göra det samma, fast jag kunde inte hålla mig...

Jag stillar mitt begär med lite dr350 åkning jag...
Försökte hänga på en röd7vit r1:a 02-03 vid coop rondellen idag, men känner att mina endurodäck inte riktigt är med i leken....
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ställde på hojen på långfredagen. Har vart ute & kört ca 30 mil nu under påsken! Känns bra! :)
 

Matsoo

Matsoo
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Skövde
Hoj
blå zx9r -00
X-up skrev:
Ställde på hojen på långfredagen. Har vart ute & kört ca 30 mil nu under påsken! Känns bra! :)

Lurigt med grus på vissa ställen bara, tog en sväng bortåt Timmersdala idag å där var det inte alltid så välsopat.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Matsoo skrev:
Vad får du pynta i försäkring för Banditen??? <--- Elgasen alltså
Enligt Bilsport & Mc för några veckor sedan kostar den 3194kr för halvförsäkring / helår på mig som är 23bast.
Helt ok tycker jag för en hoj med närmare 120hp på bakhjulet...
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top