Samåkning Skövde

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Så, nu har jag kladdat lite. Om man lyfter ut texten, så blir den både större och tydligare, sen kan man ju laborera med om den skall böjas efter cirkeln, ligga framför eller bakom, typsnitt mm. Såg i efterhand att man kan ju med fördel lyfta upp SFT högre upp. Men paint erbjuder inte så mycket trixande som sagt.

<edit>Skit i färger och sån't, det är bara för att ge en bild hur det kan se utt

/Pajje
 

Bifogat

  • sft2.JPG
    sft2.JPG
    27.8 KB · Visningar: 54
Last edited:

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Tänk på att Less is More!

Dvs att en enkel tydlig logga är bättre och oftast mycket snyggare än en med massa detaljer. Ska ju funka både svartvitt och på ev tröjtryck.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Hej, gott folk!

Imorgon skall jag till Skövde!:) Kommer vara upptagen i princip hela tiden jag är där, men i alla fall... Kan ju vinka lite.

Kommer jobba där i september, så det kunde ju vara kul att ta en tur vid nått tillfälle kanske. :hej :)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
När jag tänkte på att ha en bakgrundsfigur så var det mest till hemsidan .. ..speciellt om vi kan animera loggan. Kul att vi är en bit på väg i alla fall. :tummenupp

:hej tillbaxs

Glädjande nyher från norge
Fick precis ett tfn-samtal från jörgen, han ska numera arbeta på ackord och kommer att komma hem sent på onsdag kväll, så nu kan vi hänga med tors-sön hela säsongen.


David: Jörgen undrar hur lång tid det tar att fixa din motorcykel.
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vad tycks om denna? :va Inte så dum va?
Gillar typsnittet, det är mickit sniggt! :)

Lade in en bild på Magnus "Wheelie" Carlsson först, men jag vet inte om han uppskattar det? :va Förmodligen, men jag vill fråga först isf!
Rossi frågar jag inte, för han får vi anse vara för känd för det!;)

Klicka på bilden & dra upp i "full size"!
 
Last edited:

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
här en en till ..

Kanske inget vidare men nån kan fila lite på ideen?? :)
 

Bifogat

  • mc-loggo.JPG
    mc-loggo.JPG
    47 KB · Visningar: 54

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Nån snäll skövdebo som råkar ha sin R1 -98-99 isärskruvad och kan tänka sig att låna ut sitt kåpstag(håller lykta, hastighetsmätare o toppkåpa) så jag kan rikta min? En påse öl eller en 7:a vodka finns som tack för hjälpen.

/ Hannes
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
X-up skrev:
Är bågen renare nu eller? Det har ju regnat! :tungan

/X-up

jag ägnade 2 timmar åt att gnugga bort massa olja och bromsdamm från fälgar & motorcykel i söndags... dvs jag tvättade den..
å tro på fan att de börjar regna påväg hem :huvet

å nu när ja åkt te jobbet ett par dagar så e den skitig igen...!!! kan man inte göra en smörjfri kedja.. då blir alla posörer glada å mina fälgar inte lika prickiga..

fick inbrott i min bil idag förresten.. kul överraskning när man kommer hem på natten å grannen frågar om min ruta vart trasig länge..
-neeej.. de har den inte..
-okej.. men då har nog nån snott din stereo å sånt..
jippie..!
stereo å 2 sexnior borta.. iofs inte värda mycket pengar.. men de e ett par tusen i sjön å fixa bilen iaf... honda e dyr att äga...
kostade mig 1900 spänn i självrisk (35%) när ja fick framrutan krossad av en vandal i november...
idioterna har troligtvis gjort det i eftermiddags.. för hon som pratade med mig, hennes kille som e väktare upptäkte det vid 17-18 tiden idag.. å han borde sett det imorse om den vart trasig :/ fräcka as..
men vemfan snor en stereo som e minst 6år gammal.. tur att punden inte fattade snodde baslåda å steg iaf.. ska plocka ur dem imorgon..
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
heimdal skrev:
jag ägnade 2 timmar åt att gnugga bort massa olja och bromsdamm från fälgar & motorcykel i söndags... dvs jag tvättade den..
å tro på fan att de börjar regna påväg hem :huvet

å nu när ja åkt te jobbet ett par dagar så e den skitig igen...!!! kan man inte göra en smörjfri kedja.. då blir alla posörer glada å mina fälgar inte lika prickiga..

fick inbrott i min bil idag förresten.. kul överraskning när man kommer hem på natten å grannen frågar om min ruta vart trasig länge..
-neeej.. de har den inte..
-okej.. men då har nog nån snott din stereo å sånt..
jippie..!
stereo å 2 sexnior borta.. iofs inte värda mycket pengar.. men de e ett par tusen i sjön å fixa bilen iaf... honda e dyr att äga...
kostade mig 1900 spänn i självrisk (35%) när ja fick framrutan krossad av en vandal i november...
idioterna har troligtvis gjort det i eftermiddags.. för hon som pratade med mig, hennes kille som e väktare upptäkte det vid 17-18 tiden idag.. å han borde sett det imorse om den vart trasig :/ fräcka as..
men vemfan snor en stereo som e minst 6år gammal.. tur att punden inte fattade snodde baslåda å steg iaf.. ska plocka ur dem imorgon..

Använd florfett, det e lite dyrt men värt...1kg kostar ca 3000:- ,men finns säkert på småburk med.. kanske kan skaffa lite så du kan smörja åt nästa gång vi e ute o åker.. MVH San
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Hejsan alla.. några planer på körning i helgen om det blir soligt ute ??? :) :) :)

PS : (Ducce) David hur går det med växellådan???
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
2fast4hjo skrev:
Jag :hej på en förarare som körde en blå sv, trodde det var du "Dreas" i lördags vid rondellen vid brandkåren men det var det nog inte då du inte vinkade tillbaks, hängde på. :va

Nej det var inte jag. Tror jag.?!? Jag har hjälp tjejen att flytta i helgen så det har inte blivit något åkt i helgen. Men jag åkte lite i måndags.

Taskigt för dig David att lådan har rasat. Men det är ju inte underligt för en Ducce skramlar ju så, så något fel måste det vara på dem alla...... :tungan
Hoppas i allla fall att det löser sig så smärtfritt som möjligt.

/Dreas
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Dreas skrev:
Nej det var inte jag. Tror jag.?!? Jag har hjälp tjejen att flytta i helgen så det har inte blivit något åkt i helgen. Men jag åkte lite i måndags.

Taskigt för dig David att lådan har rasat. Men det är ju inte underligt för en Ducce skramlar ju så, så något fel måste det vara på dem alla...... :tungan
Hoppas i allla fall att det löser sig så smärtfritt som möjligt.

/Dreas

Smärtfritt blir det nog inte....för David :D :D :D
Men David .. kan bjuda på en öl när vi ses.. kanske dämpar smärtan... :fyllisar
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
heimdal skrev:
jag ägnade 2 timmar åt att gnugga bort massa olja och bromsdamm från fälgar & motorcykel i söndags... dvs jag tvättade den..
å tro på fan att de börjar regna påväg hem :huvet

å nu när ja åkt te jobbet ett par dagar så e den skitig igen...!!! kan man inte göra en smörjfri kedja.. då blir alla posörer glada å mina fälgar inte lika prickiga..

fick inbrott i min bil idag förresten.. kul överraskning när man kommer hem på natten å grannen frågar om min ruta vart trasig länge..
-neeej.. de har den inte..
-okej.. men då har nog nån snott din stereo å sånt..
jippie..!
stereo å 2 sexnior borta.. iofs inte värda mycket pengar.. men de e ett par tusen i sjön å fixa bilen iaf... honda e dyr att äga...
kostade mig 1900 spänn i självrisk (35%) när ja fick framrutan krossad av en vandal i november...
idioterna har troligtvis gjort det i eftermiddags.. för hon som pratade med mig, hennes kille som e väktare upptäkte det vid 17-18 tiden idag.. å han borde sett det imorse om den vart trasig :/ fräcka as..
men vemfan snor en stereo som e minst 6år gammal.. tur att punden inte fattade snodde baslåda å steg iaf.. ska plocka ur dem imorgon..


Fan vad tråkigt!

Jag vet hur det känns, råkade ju ut för stöldförsök på min R6:a för några år sedan. Kul att pröjsa självrisk på nästan 6000:- för något som man själv inte är skyldig till. :(
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Stölder

Förra året vart det minst 10 st motorcyklar som blev stulna runt skövdecentrum, bl a Mattis VTR. Sedan hade väl stellan ngt inbrottsförsök i sitt garage har jag för mig.
Vi ska börja släppa med "stora" låset nu.

Ser ni en blå sv 1000 med regnr WAT 776=stulen från lund!!!!!

Ngn som vill åka i morgon (11:30 som tidigast)
Stellan har du nga förslag på ngn längre tur i helgen om vädret är okej.

Jag har gjort en utskrift på X-up:s logga i färg, tar med den på nästa samåkning så kan ni se hur den blir utskriven.
 
Last edited:

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Jag har iallafall bestämt mig för att behålla min gula fara ..
Jag ska:
*Fixa växellådan (dyrt) inget färdigdatum ännu jörgen.
*Byta bakram (Bp-ram)
*Köpa nya kåpor (bla. bp-cuts)

Sen är det bara att tuta o köra med :tuttar där bak..

**San -- får jag åka med dig så länge??** :)

Nu ska jag dränka mina sorger.. :fyllisar
 

seas

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Honda NSR250SP-89 Projekt, Honda CBR1000RR -08
David81 skrev:
Jag har iallafall bestämt mig för att behålla min gula fara ..
Jag ska:
*Fixa växellådan (dyrt) inget färdigdatum ännu jörgen.
*Byta bakram (Bp-ram)
*Köpa nya kåpor (bla. bp-cuts)

Sen är det bara att tuta o köra med :tuttar där bak..

**San -- får jag åka med dig så länge??** :)

Nu ska jag dränka mina sorger.. :fyllisar


Tycker att du gör helt rätt i att behålla duccen.. även om de inte är helt gratis... motorcykel är ju en kul kostnad...=) :banana
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
2fast4hjo skrev:
Förra året vart det minst 10 st motorcyklar som blev stulna runt skövdecentrum, bl a Mattis VTR. Sedan hade väl stellan ngt inbrottsförsök i sitt garage har jag för mig.
Vi ska börja släppa med "stora" låset nu.

Ser ni en blå sv 1000 med regnr WAT 776=stulen från lund!!!!!

:mad: Mc-tjuvar borde bestraffas som hästtjuvar!!! :mad: Får nog ta och leta upp mina lås, vet just nu inte ens var de hamnade efter att vi flyttade ner...

Jag kan tänka mig att köra nån sväng i helgen om jag inte skall hjälpa till med avrostningen i Göteborg.

/Pajje
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top