Samåkning Skövde

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
heimdal skrev:
jag hade inte så mkt å göra så jag körde 35 mil idag.. bra mör i arslet å axlarna nu skaruveta...
hamnade i gbg tillslut.. å sen tebax, kallt va de också :mad:

ojdå ... prova och åk 65-70 mil i regn då(i sträck, med 2 snabba tankstopp och en burger på McD) ... det är lite småsegt skaruveta...

Iaf hittat hem efter en vecka i Tyskland nu ... både regn och sol ... mycket god mat och massa öl... blir tungt och börja jobba igen på måndag... jo just det... grymma vägar har de iaf neromkring i Tyskland.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
X-up skrev:
Mmm, men vad folk inte tänker på, är att Master-Bike testet görs på samma bana varje år, Almeriabanan, och på just DEN banan så är Kawasakin överlägsen, om man nu kan kalla (tiondels-skillnader överlägset) :rolleyes: .

När Master-Bike gjordes på Jerezbanan så vann Suzuki, i årets Master-bike så hade den inte en suck. Ändå prisas Suzukin av "alla"?

Så....ta Master-Bike med en nypa salt, en stooor sådan! :)

Hmm men då kan inte sukkan vara bättre om den bara är snabb på vissa banor, går ju inte att skylla på att Kawan har fördel på den banan då dom hojarna är relativt jämna :kocko :) :4skrika :tummenupp
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
LiQUiD skrev:
ojdå ... prova och åk 65-70 mil i regn då(i sträck, med 2 snabba tankstopp och en burger på McD) ... det är lite småsegt skaruveta...

Iaf hittat hem efter en vecka i Tyskland nu ... både regn och sol ... mycket god mat och massa öl... blir tungt och börja jobba igen på måndag... jo just det... grymma vägar har de iaf neromkring i Tyskland.


planerat resan eller körde du bara dit framhjulet pekade ?
vart bor man bra å billigt därnere? dvs om man bara kör å måste hitta nånstans å sova
 

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
heimdal skrev:
planerat resan eller körde du bara dit framhjulet pekade ?
vart bor man bra å billigt därnere? dvs om man bara kör å måste hitta nånstans å sova

Sista dagen på semestern ... så man var typ tvungen att komma hem...

Boende... finns massa privatpersoner som hyr ut rum "Zimmer frei"... brukar oftast vara bra och billigt... allt från 30-60 euro för ett dubbelrum(2 personer) med frukost.
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
kinnekulle

Någon som ska till kinnekulle på fredag heller? är sugen på att åka dit en sväng, men man kanske inte har sådan tur att man kan få en plats som jag fick förra gången när jag kom dit. utan att bokat, då var det fullt, kanske det även är denna gång?
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Hej på er

Igår var jag ut och åkte lite för första gången på säkert 2 veckor. Behövde verkligen köra lite. Det hade ju börjat rycka så konsigt i högerhanden :confused: när jag hamnade bakom en långsam bilist med bilen, så jag tror detta var ett tecken på att jag ville/behövde åka lite hoj nu.
Men igår vilket perfekt väder det det var för hojåkning. Lagom varmt och mestadels uppehåll :tummenupp . Det blev visseligen bara en liten kortis åktur. Och som det ser ut ute nu så verkar det ju var en jäkla tur att jag åkte igår och inte försöker ge mig ut idag. Fy sjutton vilket väder det är. Det är ju höst väder. :kocko. Konstigt nog är det mörkare ute nu än när jag kom hit till jobbet vid halv sju i morses. Brrrrr........Vintern nalkas!!

Vi måste träffas i helgen nu och åka en längre bit om det finns tid och väder för det hela. Maskinen står ju mer stilla än rullar i detta skit väder.

MVH Andreas
 

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Tibro
Hoj
cB1000R
Lena hur är det med dej? har du blivit av med febern?
ska Jörgen köra på fre åker nog upp och kollar så att han kör med armbågen i tanken :D
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
mats6666 skrev:
Lena hur är det med dej? har du blivit av med febern?
ska Jörgen köra på fre åker nog upp och kollar så att han kör med armbågen i tanken :D

Mats6666:
Febern och hostan fortsätter att komma och gå :( . Känner mig definitivt inte bra än.

HumAnyt:
Jörgen kommer att köra både på fredag och söndag. Båda körningarna är fullbokade..men kom dit och kolla..du kanske har tur :tummenupp Fick körningen den 7:e efter att jag hade lagt ut en förfrågan här på Sporthoj om någon hade en plats att sälja :)

Dreas..Som sagt vilket jädra väder vi har fått..brrr.Vill ha sol och värme :4skrika

Til helgen måste vi träffas och köra/åka av oss lite/ta en bit mat och ha lite sköj (i den grad man nu orkar). :banana

Jörgen har nu börjat i norge igen så tuvärr hängde han inte med på samåkningen igår trots det vackra vädret. Vi satt på altanen och mös av värmen i stället

Edit..mats..bytet av nicket..vad står det för.. :va
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
mats6666 skrev:
Edit..mats..bytet av nicket..vad står det för.. :va
ett misstag :3freak[/QUOTE]


va du full? :7peta :hihi


de e lite synd att när de förengångskull e fint väder så har man sett till å dra på sig den tunga betongkepsen, så man inte har lust eller ork att köra :huvet
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
heimdal skrev:
ett misstag :3freak


va du full? :7peta :hihi


de e lite synd att när de förengångskull e fint väder så har man sett till å dra på sig den tunga betongkepsen, så man inte har lust eller ork att köra :huvet


Kände man inte dig lite herr Nilsson (AKA Heimdal) skulle man kunna tolka ditt drikande om ett missbruk. Men eftersom vi känner dig här på forumet och i livet så kan vi nog säga att det inte är ett missbruk du har. Det är en sjukdom som kallas Alkolism. :D
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
mats6666 skrev:


heimdal skrev:

:lol swedie snarare i sådana fall..nick kan man inte byta själv (om man nu inte reg om sig då vill säga)..

Mats..vill du ändra till ett annat nick (om du inte är nöjd med det du har nu) så pm:a swedie så fixar han det :tummenupp


Börjar herrarna få tråkigt... :va
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Såg detta i en annan tråd.

skoteridioten skrev:
Hmm. Om det på Torsdag EM visas regn inför fredagen... Så säljer jag min plats (lugn grupp). Skicka PM vid intresse.


Om någon är intresserad att köra trots eve regn (vilket vi naturligtvis inte hoppas på)

Jörgen köpte beg racedäck (ni som var på karlskoga vet hur det såg ut)..Tänkte höra lite om ni tror att det räcker för båda bandagarna. :va Har ingen möjlighet att byta däck på lördagen tills söndagens körning.

Edit..snacka om att man har tur ibland..han som jag köpte platsen av till jörgen har precis fått veta att han inte längre är förhindrad till att köra...men då pengarna redan är insatta på hans konto så letar han nu efter ngn som säljer sin.
 
Last edited:

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
ska du köra på kullen lena nu ihelgen? när fick du SV: förresten? usch, mitt framdäck tål inte vatten, så jag kan knappast köpa en plast för 550:- och sedan inte köra... för det jävla vädret, och är det super bra väder så får man ju jobba. #%/"#)( hur löses detta... får väl göra som jag gjorde sist och åka dit och hoppas på det bästa, heller vara en olyckskorp och vänta tills nån kört av och ta platsen. Ska få med mej pini med hoppas jag bara han har köpt sej en hoj tills dess...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
HumAnyt skrev:
ska du köra på kullen lena nu ihelgen? när fick du SV: förresten? usch, mitt framdäck tål inte vatten, så jag kan knappast köpa en plast för 550:- och sedan inte köra... för det jävla vädret, och är det super bra väder så får man ju jobba. #%/"# ...


Jag :jisses Ånej (Formulerade mig knasigt, jag köpte naturligtvis platsen åt jörgen :näsblod ) nästa sommar kanske :)

Lovar att slänga ut bilder på hojen när den kommer hem.. :tummenupp

Skulle ha beställt tid hos körskolan i veckan men det är inte att tänka på nu. :gråta
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Dreas skrev:
Kände man inte dig lite herr Nilsson (AKA Heimdal) skulle man kunna tolka ditt drikande om ett missbruk. Men eftersom vi känner dig här på forumet och i livet så kan vi nog säga att det inte är ett missbruk du har. Det är en sjukdom som kallas Alkolism. :D


jag har semester.. å kan man inte sitta ute å grilla å njuta av solen med lite kall öl, så gör ja de inne.. har lite å taigen nu.. har ju inte drucit nått speciellt mkt på ett par år.. :fyllisar
men jag får gå på torken nu under vinterhalvåret och läka ihop buken, så ja e redo tills nästa semester :hihi

men ja har vart nykter i .. 2 dar.. i rad.. :) å de 2 första veckorna va de bara 4 - 6 folköl om dagen.. inte så farligt, man blir inte så bakis på dem heller :tummenupp litet tips
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top