Samåkning Skövde

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
pini skrev:
ja men min va ju inte ens närheten av 299 de känns ju kasst kommer ju bli retad i vinter
nån som har länken till den sidan där dom har alla sporthojar prestanda å tekniska data

Kolla drevningen, däcksdimensionerna, gear ration & för in dem i detta diagrammet. Då ser du hastigheten på varje växel.
(Byt namn till .xls)

Bifogat

• gearing-metric.xls.doc
    25 KB · Visningar: 31
Last edited:

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
X-up skrev:
För övrigt. Digitala mätare på sporthojar går bara till 299, däremot kan hojen fortsätta dra utan att det syns på mätaren.

Vänligen, farfar X-up

Är medveten om att den bara går till 299, men mätaren stod som sagt inte på det ens... står ju när man startar hojen 288 står det ju heller en komination av 88 och 00. så det var inget nytt. 296-292 pendlade jag mellan jarfall... ää, kvittar väl nu om det skrivs i den, är ju ändå inte någon direkt tid till åkning längre.

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
cbr 600 -93 F2
Kommer förbi med mc-stödet imorrn humanyt.. hoppas du vet att det är jag som lånat det i tre veckor :tummenupp

mvh /Elias

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Tellet skrev:
Kommer förbi med mc-stödet imorrn humanyt.. hoppas du vet att det är jag som lånat det i tre veckor :tummenupp

mvh /Elias

humm, jo jag fick ju reda på det idag som sagt... :fatta!

Jenny_R6

RR-Girl
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
600 RR-07
Vaektra skrev:
Tack tack alla mina schyssta handledare :Bugar :Bugar nu är det över å jag ska klara mig själv :3freak

- Morgan extra stort tack till dig för din superhjälp :tummenupp
:banana GRATTIS GRATTIS..
Måste kännas helt underbart nu,
MVH tjockisen :)

Keyser Soze

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CB1000R -09
Vaektra skrev:
Tack tack alla mina schyssta handledare :Bugar :Bugar nu är det över å jag ska klara mig själv :3freak

Grattis!

Förhoppningsvis har jag gjort samma sak nästa säsong.

Hur funkar detta med handledare? Om man är godkänd som handledare, får man övningsköra med vem som helst då (som har körtillstånd) eller söks tillståndet för en viss person?

Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
handledaren måste väl vara godkänd.. dvs skicka in ett papper / handledare

hur känns det när kopplingen slirar? tyckte hojen kändes mkt skum förut när ja åkte hem.. eller så va det den enoorma blåsten eller nått som lurade mig.. hörde inget för jag hade öronproppar också

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Keiser Soze skrev:
Grattis Grattis!

Förhoppningsvis har jag gjort samma sak nästa säsong.

Då är det du och jag som är bromsklossar och håller ordning på fartdårarna :pannkyss

Jag kommer dock inte att börja i skövde körskola utan i Mariestad. Hoppas verkligen att de har en lämplig hoj som jag når ner på :brinnerup Vill inte köra upp med min. :3freak

Last edited:

Keyser Soze

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CB1000R -09
heimdal skrev:

Jo det har jag koll på, men gäller godkännandet för ALLA som övningskör och har fått körkortstillstånd? T.ex: Om du är godkänd handledare, får du då övningsköra med vem som helst som har kökortstillstånd?

ma-jkpg

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Honda cbr 600f
heimdal skrev:

hur känns det när kopplingen slirar? tyckte hojen kändes mkt skum förut när ja åkte hem.. eller så va det den enoorma blåsten eller nått som lurade mig.. hörde inget för jag hade öronproppar också

...eller så var det för att du var trött olch det bara var 10 grader ute... Så du kom hem hel iaf :tummenupp Alltid trevligt med lite oväntat besök :)

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
ma-jkpg skrev:
...eller så var det för att du var trött olch det bara var 10 grader ute... Så du kom hem hel iaf :tummenupp Alltid trevligt med lite oväntat besök :)

kan ju berott på det med.. kände mig bra mosig (nej lena det står inte mossig) i skallen när ja kom hem.. :3freak
men 45 minuter inkl ett lite längre splash&go i tidaholm, å en felkörning på nåra km (oväntat :rolleyes:) ser jag som en ganska bra tid

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
Vaektra skrev:

Grattis till körlappen :tummenupp då är det bara sätta igång med bakhjulsåkaträningen då, 18.30 G:a flygplatsen idag :7peta

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Vaektra skrev:
Japp nu är det bakhjulsåkandet som är prio ett,... fast inte just ikväll för jag ska kolla på TV :rolleyes:

åsså inte glömma de obligatoriska rökutvecklingsövningarna

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...