Samåkning Skövde

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
aarrgghh!!.. ännu fler kvinnliga förare i trafiken.. tror inte jag vågar mig ut igen.. :hihi :tummenupp

grattis

Vaektra skrev:
KUL!! Grattis nu får vi starta en egen MC klubb och komma på nå´t coolt namn och rejsa runt i vilda farter å kurvor å wheelies å stoppies å å ja massa kul. :banana

"kärringar på hjul" :rofl

eller NU KOM JA PÅ DE ULTIMATA!!! "WoW" women on wheels... (drar lite paraleller till "world of warcraft... WoW)

och nej jag e inte tjejig så jag vill inte vara med! så tänk inte ens tanken.. den som nu gör det :fatta!
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det var glada nyheter

C.A.T skrev:
Äntligen.....

Nu med körkort :banana


Ett stort GRATTIS! :tummenupp

Nu ska vi räkna: hanna, carolina, lisa, jenny och så jag och KoRn:s tjej (har hon kört upp?) så småningom... :yoparty.

Vaektra skrev:
KUL!! Grattis nu får vi starta en egen MC klubb och komma på nå´t coolt namn och rejsa runt i vilda farter å kurvor å wheelies å stoppies å å ja massa kul. :banana

:hihi :7peta se upp killar...nu är :tuttar ligan farfar, morfar och småkillarna i hasorna.

Skönt också att höra att både Dennis och sofia är på bättringsvägen, riktigt goda nyheter så här i höstmörkret med andra ord. :tummenupp

Öppet hus på mc-kompaniet i helgen föresten.
 
Last edited:

C.A.T

Kan själv!
Gick med
23 May 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha YZF R6
Tackar

Tackar allihopa det känns skönt med egen lapp. Jag tog R6:an till jobbet i dag....måste ju stila lite he,he.
Det var dock ganska kallt och dåligt grepp med de små hjulen så snart ställer jag av men vänta bara till våren.....då ses vi på vägarna igen.

Vaektra skrev:
KUL!! Grattis nu får vi starta en egen MC klubb och komma på nå´t coolt namn och rejsa runt i vilda farter å kurvor å wheelies å stoppies å å ja massa kul. :banana

Grattis själv...jag tycker vi har varit duktiga.... :7peta det kanske borde firas på lördag??...kanske...
 

ma-jkpg

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
I Jönköping
Hoj
Honda cbr 600f
Grattis till er som tagit kortet!! :tummenupp
Själv har jag ställt in min i källaren där den kommer få övervintra med lite ompyssling...
Men till våren blir det åka av igen!! :banana Hoppas vi ses då!
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
C.A.T skrev:
Tackar allihopa det känns skönt med egen lapp. Jag tog R6:an till jobbet i dag....måste ju stila lite he,he.
Det var dock ganska kallt och dåligt grepp med de små hjulen så snart ställer jag av men vänta bara till våren.....då ses vi på vägarna igen.



Grattis själv...jag tycker vi har varit duktiga.... :7peta det kanske borde firas på lördag??...kanske...

dåligt grepp.. gasar du så mkt :hihi

men när de e lite blött får man fan passa sig ... finns bra med hala fläckar lite överallt märkte jag en morgon
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
heimdal skrev:
dåligt grepp.. gasar du så mkt :hihi

men när de e lite blött får man fan passa sig ... finns bra med hala fläckar lite överallt märkte jag en morgon

När vi var ute på samåkningen förra helgen var det fruktansvärt halt och dåligt väggrepp så tag det försiktigt.

Mr san: Gick det bra att ta sig hem sedan, ditt framhjulssläpp vid stoppet såg inte allt för roligt ut, såg senariet framför mig likande ett bowlingklot som åker rakt in in bland käglorna :skrämd

C.A.T skrev:
det kanske borde firas på lördag??...kanske...

Säg tid och plats. Klart det ska firas :banana
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
När vi var ute på samåkningen förra helgen var det fruktansvärt halt och dåligt väggrepp så tag det försiktigt.

Mr san: Gick det bra att ta sig hem sedan, ditt framhjulssläpp vid stoppet såg inte allt för roligt ut, såg senariet framför mig likande ett bowlingklot som åker rakt in in bland käglorna :skrämd

O Pini:s lilla manöver mellan bilarna.. :gnissla . Tur att det gick bra :tummenupp som sagt ganska halt och kallt ute nu.

försökte göra en burnis med fisljummna däck, de va inge vidare.. framhjulet bet sig inte fast :(
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
ja ska anteckna det men de var fortfarande ingen fara för varken mej eller bilisterna så om de stör dej så är de ditt bekymmer men ja orkar inte höra de här på tråden ta de via pm med mig isåfall
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Kalasväder ute idag så vi tog oss en liten tur (17 mil) Mötte av en tillfällighet på san på statoil för att sedan hämta upp lisa och peter och ett av hans barn för att åka till Moholm. Det måste sett ganska lustigt ut...först en fyrhjuling med ett barn bakpå, sedan en övningförare och sedan en förare med en tjej bakpå. :Bugar lisa för alla goda tips. Det blev stadskörning och även mörkerkörning senare på kvällen

Big D..skit vad du skrämmdes, trodde du var en snut. :tummenupp för att du ville visa oss vart de tränar konbanan i Mariestad.

Nga bilder. Trevlig helg!

Lena o Jörgen.
 

Bifogat

  • jag på brum 1.JPG
    jag på brum 1.JPG
    98.5 KB · Visningar: 74
  • jag, jörgen och peter.JPG
    jag, jörgen och peter.JPG
    112.9 KB · Visningar: 77
  • jag på brum.JPG
    jag på brum.JPG
    101.4 KB · Visningar: 77
  • jag på brum2.JPG
    jag på brum2.JPG
    55.2 KB · Visningar: 79
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
du ser ju ut som en snut lena med västen på dig :3freak

jag skulle skita ner mig om jag fick en sånn bakom mig
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
heimdal skrev:
du ser ju ut som en snut lena med västen på dig :3freak

jag skulle skita ner mig om jag fick en sånn bakom mig


:D Jag skulle också skita ner mig om jag hamnade bakom dig för då går det fort :pannkyss

Kör ju mycket på E20 så det känns väldigt bra att ha den så att bilisterna ser att jag övningskör. Synd att detta inte även gäller rådjuren :gnissla. Kanske sedan när jag har blivit lite mer varmare i kläderna att jag tar bort den men jag har inget emot den, tvärtom.

Idag drar vi till Åtorps marknad (åtorp där dennis och sofia krockade). Det är redan 15+ ute. :banana


Edit..Jörgen ville ta bilen :huvet :mad: :4skrika
 
Last edited:

_Gurra_

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ducati 748-02
Då har det hänt mig med! :mad:
"sista turen för iår" sa vi. Jo då det blev det allt också. Vägen från Skövde mot Tidan höger mot Tibro efter Uno X macken kommer i laglig hastighet och jag känner bara hojjen försvinner och jag sätter mig ner på räva. Hojjen snurrar på vägen och fortsätter ca 20m. "Fan hände nu då tänkte jag för mig själv"
Går mot hojjen och hör någon säga "det är 50 här". Säger inte så mycket utan blir förbannad eftersom jag nu märker att det är 400 kilo grus på väg helvetet!!!!!
Gubben fortsätter och mummla och polaren hör "det var rätt åt dig"
Jävla idiot!!!! :fatta!

Åk aldrig första och sista åket på säsongen!

Over and crash from Gurra!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
_Gurra_ skrev:
Då har det hänt mig med! :mad:
"sista turen för iår" sa vi. Jo då det blev det allt också. Vägen från Skövde mot Tidan höger mot Tibro efter Uno X macken kommer i laglig hastighet och jag känner bara hojjen försvinner och jag sätter mig ner på räva. Hojjen snurrar på vägen och fortsätter ca 20m. "Fan hände nu då tänkte jag för mig själv"
Går mot hojjen och hör någon säga "det är 50 här". Säger inte så mycket utan blir förbannad eftersom jag nu märker att det är 400 kilo grus på väg helvetet!!!!!
Gubben fortsätter och mummla och polaren hör "det var rätt åt dig"
Jävla idiot!!!! :fatta!

Åk aldrig första och sista åket på säsongen!

Over and crash from Gurra!

Tråkigt att höra, men bra att du klarade dig iaf!

Undrar just om det var därför vi såg 2st ambulanser med blåljus på väg ut mot Väring/Tidan idag. Vi åkte ut till MC-kompaniet runt 11.30-12.00 tiden...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top