Samåkning Skövde

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
Måste ge ett stort tack till Hannez(på elgasen´s hoj?) och Estremo som körde föråkare på cykeltävlingen som var i skara i onsdags!:tummenupp

va riktigt schysst att ställa upp på så kort varsel! har lite bilder som jag kan slänga upp imorgon när jag kommit hem från jobbet!

/Martin

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
3087227 Måste ge ett stort tack till Hannez(på elgasen´s hoj?) och Estremo som körde föråkare på cykeltävlingen som var i skara i onsdags!:tummenupp

va riktigt schysst att ställa upp på så kort varsel! har lite bilder som jag kan slänga upp imorgon när jag kommit hem från jobbet!

/Martin
Haha se där. Det va urfränt o brassa cykelväg med polisen brevid. Inga bakhjulsbilder nu bara då blir robban sur :gnissla

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
27 grader varmt på måndag!
Jag skall ut och åka hoj!

Jag kan åka förbi Statoil Ryd kl12 på måndag om någon mer vill ut och åka.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
27 grader varmt på måndag!
Jag skall ut och åka hoj!

Jag kan åka förbi Statoil Ryd kl12 på måndag om någon mer vill ut och åka.

Nej nej nej... Kl 12 imorrn sitter man i lunchrummet och tävlar om vem som hade sämst väder och mest otur på semestern!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
3087227 Måste ge ett stort tack till Hannez(på elgasen´s hoj?) och Estremo som körde föråkare på cykeltävlingen som var i skara i onsdags!:tummenupp

/Martin
Blire nåra bilder lr? :hårdrock

Morgan! Du vet att du inte har en suck mot Hondan så det är bara o lägga ner!

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
sådärja 36 mils körning till gardemoen i fin fint väder..dock så är väll inte målet så jävla kul..men men.. två veckor utan båge . sen får vi hoppas på fint väder igen..

passa nu på och köra så mycket det bara går..

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Vad händer om jag slänger på ett 120/60 -17" i stället för ett 120/70 -17" på bågen. Får det stora konsekvenser eller kommer jag inte märka någon skillnad? :va

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vad händer om jag slänger på ett 120/60 -17" i stället för ett 120/70 -17" på bågen. Får det stora konsekvenser eller kommer jag inte märka någon skillnad? :va

Hojen kan upplevas som lite lösare i styrningen, men annars ingen fara. Se bara till så att du har ordentlig frigång mellan framskärmen & däcket, annars så äter sig däcket genom skärmen då det expanderar i höga farter.

Blire nåra bilder lr? :hårdrock

Morgan! Du vet att du inte har en suck mot Hondan så det är bara o lägga ner!

Fan, var det en Honda du körde? Jag hann inte se för jag körde förbi så fort:tungan

Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Hojen kan upplevas som lite lösare i styrningen, men annars ingen fara. Se bara till så att du har ordentlig frigång mellan framskärmen & däcket, annars så äter sig däcket genom skärmen då det expanderar i höga farter.

Det borde väl inte vara något problem eftersom däcket har lägre profil än det jag har nu. Eller tänker jag fel nu? :va

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Tja! Jag hade tänkt kika på en ny cykel nu och hörde att man kunde se ifall cykeln var lagd genom att kolla styrstagen. Man skulle kolla så det inte var nött då det tydligen skulle bli märken när man lägger den. Jag har säkert inte använt rätt ord här men någon kanske förstår och kan bifoga en bild och visa vad som menas?

Cykeln i fråga är en 929 om det spelar någon roll.

Tacksam för svar...

MVH Niclas

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Tja! Jag hade tänkt kika på en ny cykel nu och hörde att man kunde se ifall cykeln var lagd genom att kolla styrstagen. Man skulle kolla så det inte var nött då det tydligen skulle bli märken när man lägger den. Jag har säkert inte använt rätt ord här men någon kanske förstår och kan bifoga en bild och visa vad som menas?

Cykeln i fråga är en 929 om det spelar någon roll.

Tacksam för svar...

MVH Niclas

Du vet väl hur min hoj ser ut? Helt omöjligt att se att den är vurpad! :)

Är det inte styrändarna du tänker på? De bör ju bli lite skrapade vid en marksyning, men det är ju knappast svårt att byta. Att hojen ser hel ut är ingen garanti för att den aldrig är vurpad. Men om hojen ändå är hel, spelar det någon roll om den varit vurpad då? :)

Bifogat

• 060629_073743.jpg
    060629_073743.jpg
    127.1 KB · Visningar: 98

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Tja! Jag hade tänkt kika på en ny cykel nu bla bla bla...
Tacksam för svar...

MVH Niclas

Kanske är det styrslagsbegränsningen som menas? De "pluppar" på styrhuvudet som begränsar styrslaget. Går maskinen i backen så kan ju dessa säkert bli en aning deformerade.
Bara en fundering.

mvh Anton

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Kanske är det styrslagsbegränsningen som menas? De "pluppar" på styrhuvudet som begränsar styrslaget. Går maskinen i backen så kan ju dessa säkert bli en aning deformerade.
Bara en fundering.

mvh Anton

Så hette det nog...
Hojen laddar nämligen dåligt, generatorn är tydligen rätt känslig för vurpor vad jag har fått höra. Därför är jag fundersam ifall den är lagd eller inte...
Tackar!

Linus: Är den lagd? :skrämd jag trodde bara att du höll på att byta höger blinkers :va

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Tänkte bara kolla ifall det är någon mer härifrån som ska till kinnekulle nästa helg?

Judas

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
KTM 990 SMR 2010
Hjulafton i Lidköping

Glöm inte att joina mc-kortegen på Hjulafton i Lidköping nu på torsdag! Kortegen avgår från Mc-konsult kl 17.48 (hmm..märklig tid). Se till så att ni inte trasslar in er i alla läderfransar bara :D Brukar vara ganska ont om sporthojar så kom igen nu...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Det borde väl inte vara något problem eftersom däcket har lägre profil än det jag har nu. Eller tänker jag fel nu? :va

Nej, du har helt rätt, jag som rörde ihop det lite bara:)

Glöm inte att joina mc-kortegen på Hjulafton i Lidköping nu på torsdag! Kortegen avgår från Mc-konsult kl 17.48 (hmm..märklig tid). Se till så att ni inte trasslar in er i alla läderfransar bara :D Brukar vara ganska ont om sporthojar så kom igen nu...

Skulle inte falla mig in. Motorer & sporthojsmotorer i synnerhet mår inte bra av att krypköra. Värmeutvecklingen som uppstår blir en enorm belastning för motorn. (Även om fläkten går in). Men det är ett bra sätt om man vill förkorta livslängden på hojen!:näsblod

Åker jag dit, så åker jag raka vägen till torget.

Last edited:

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
oj vilken tid det tog att få fram bilder från Skara Elit GP....kanske va för att det va svårt att hitta bilder där hannez inte wheelade...:gnissla

trevlig kväll
/Martin

Bifogat

• IMG_1301.JPG
    IMG_1301.JPG
    122.7 KB · Visningar: 82
  • IMG_1313.JPG
    IMG_1313.JPG
    138 KB · Visningar: 68
  • IMG_1362.JPG
    IMG_1362.JPG
    105.5 KB · Visningar: 76