Samåkning, träff Elmia 2011

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Har jag förstått detta rätt nu att det kommer bli körning både på fredagen och lördagen ner från sthlm? Ni jönisar är inte rätta för bakfylla om ni ska orka med två sthlmsgäng under två dagar i rad ialf :tummenupp

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Mja vi kommer ju inte gå på mässan och träffarna är ju inte förrens vid 15 snåret så det borde inte vara några problem. Sen hur många som kommer får vi se när helgen har varit.

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Vilka blir vi som åker från stockholm på långfredagen?

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Jag åker på fredagen....antingen joinar jag i södertälje någonstans eller hoppar på efter avfarten Trosa/Vagnhärad vid Sillekrog...om ni vill stanna o tanka lite där...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Var är samlingsplatsen? Jag slutar jobbet kl 15 ett stenkast från Elmia så dra inte ivag 15.03 plz. Är det vettigt väder kan jag nog ta hojen till jobbet.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag tänkte ev att man kunde samlas på nybergsmotors parkering som är ett stenkast ifrån elmia men den parkeringen kanske är knökafull med bilar!?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Statoil på andra sidan motorvägen från Elmia sett?
Bra idé. Statoil Österängen ligger nära E4an (avfart 99) och är ju lätt att hitta även för utsocknesfolk :)

Det är sannolikt inga köer där på eftermiddagen heller (som det är runt kl 10 när det är mässa) men för er som kommer söderifrån och inte känner till Jkpg så varnar vi lite för denna avfart. Riktigt tvär 90-gradershöger och det voltar väl in en och annan bil på macken emellanåt. Ta det vackert :tummenupp

Last edited:

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Hoj
Yamaha R6 -07
Bra idé. Statoil Österängen ligger nära E4an (avfart 99) och är ju lätt att hitta även för utsocknesfolk :)

Det är sannolikt inga köer där på eftermiddagen heller (som det är runt kl 10 när det är mässa) men för er som kommer söderifrån och inte känner till Jkpg så varnar vi lite för denna avfart. Riktigt tvär 90-gradershöger och det voltar väl in en och annan bil på macken emellanåt. Ta det vackert :tummenupp

Jo, jävligt lurigt, hade säsongs-biljetter till Hv71:s matcher för nåt år sen. Fem av matcherna vi körde förbi där så hade det hänt nån olycka...

Så som Kay-man säger, var aktsam... :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ska vi spika Samling på Statoil Österängen kl 15.00 fredagen 22:a ?

Samma på lördagen eller är det andra planer då?

Vart bär turen av tycker ni? Vad sägs om Axamo-Sandseryd-Bondstorp-Tranemo-Sjötofta-Gislaved-Vaggeryd?

Vi local yokels borde kanske köra varvet och reka innan. När?

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Låter som en ganska lång tur att ta på en sen eftermiddag... Den tar väl oss 2-3timmar i SH tempo ?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Den känns nog rätt lång med tanke på att det ska vara efter mässan. Ingen ska behöva vara nervös för tempo heller. Jag kan köra tralltempo så 125orna hinner med. Var det några sådana som skulle komma? (hamnar väl sist då :näsblod)

En tanke kanske är att köra rakare till vaggeryd och lasta av väskor och sånt och sedan utgå därifrån och köra en runda med dom som orkar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Visst är det långt men det är roligaste vägen häromkring och rundan slutar på rätt ställe lagom till öldags och biran lär bita bra :) Alternativet som jag ser det är att vända i Tranemo och köra Bondstorp-Vaggeryd hem?
Vi kan ju också dela upp gänget (antar att det blir några st) efter önskemål.

Kom gärna med andra förslag om du har nåt som är bättre. Såga inte bara andras!

Hur var det med lördagen?

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag tror att en ytterst liten runda är på sin plats med tanke på att många kanske kört 30mil+ för att komma till mässan... Sen är det ju en hel del fix runt kvällsaktiviteterna som måste ordnas... Men jag har ingen såndär riktigt go väg i åtanke... Tabergstopp kanske sen månsarpsvägen bondstorp hem grilla kröka.. bara étt förslag..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning