Samåkning Ulricehamn

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Jaha då var det dax att ge sig på ett försök till lite organiserad samåkning i Ulricehamns trakterna. Som det serut idag så kommer vi samlas på marknadsplatsen/Radiocentralen och därifrån ta oss till olika resmål.

Något första datum är inte hundra bestämt men prelemenärt så blir första tillfället Lördag 19/4 och sen är tanken att det ska rulla på varje lördag. Om intresset dock är svalt så räcker kanske varannan lördag och är intresset stort kanske det även blir något mitt i veckan rull...det ger sig.

Tanken är att detta ska vara en social körning så att ALLA oavsett hoj ska kunna deltaga, det spelar alltså ingen roll om du kör 125 eller 1000cc om det är en sporthoj eller guldvinge. Tempot kommer vara lungt! och med det menas under körkortsindragande farter:) Blir vi många kan det givetvis bli tal om olika grupper med olika hastighet men som sagt, detta är tänkt som en social körning ingen tävling:tummenupp

Jag kommer editera detta inlägg med tid och datum inför varje körning så ni slipper leta igenom tråden varenda gång ni är sugna att hängapå. Har ni nu några frågor så är det bara posta här i tråden eller PM:a någon utav oss som ska försöka organisera detta. Våra användarnamn här på SH är: Andrésen / Wolfkin / Papparazzi och en till som medelas senare:D

Glöm nu inte att ha fulltank och gott humör när ni kommer! Så ses vi förhoppningsvis på marknadsplatsen i Vår, sommar och höst!

Mvh Andrésen

Nästa körning: Lördag 16/8
Platts: Ulricehamn vid Marknadsplatsen/Radiocentralen
Tid: 15:00
Resmål: Ulricehamn - Fristad - Hofsnäs (fika) - hemväg över Gällstad.
Räkna med minst 3 timmar.

Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Tackar:) Hur går det med din hoj? vet du när du får dina delar? Idag var jag så sjukt sugen på att åka men så har jag jour i brandkåren denna veckan så det sket ju sig :(

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Ser bra ut Andrésen :tummenupp
Ser fram emot det här så hoppas bara på att vi får bra väder också. :)

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Haha om det blir lika många som dykerupp på lördag, som det är som skriver i tråden så blir vi ett glatt men väldig VÄLDIGT litet gäng...hahaha...

Wolfkin

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Skit också, vädret ser ut att bli uselt på lördag. :huvet

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
Får ALLA delar imorn :banana :fyllisar så glad så jag hoppar ju!

Fast sen har Mika å dom min tank :huvet hehe! så vi får se när dom blir klara med den ! I helgen är de thelt kört för mig! Men nästa ? vem vet. håller tummarna

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Blir ingen samåkning imorgon 12/4 då väderleksrapporten pekar på snöblandatregn och många har förhinder/hojar i molekyler....typ Papparazzi :)

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
På lördag smäller det! Då blir ÄNTLIGEN första körningen av! Så nu är bara frågan vilka ska med??? Eller får jag samköra med mig själv :) ?

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
du såg tiden va? kl12 tänkte jag... då hinner man mer :) Haha nu är vi iaf 2 glada gossar som ska på tur:yoparty

Wolfkin

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Jodå noterade tiden ;)
Slår du en signal till Papparazzi och kollar om han fått fart på hojen?

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Pratade med Miika idag och Pappaz tank ligger nere på Prolack och väntar fortfarande så han får nog sitta hemma och vara avundsjuk ;) däremot har jag kollat med typ 6 andra och det verkar som om de tänker dykaupp allihop. Med lite tur så blir vi nog 8-10st iaf. Det får bedömmas som godkänt för att vara första turen! Ser fram emot lördag nu ska bli riktigt kul att åka en sväng :)

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
schyyy vill inte höra mer! Fan va jag vill köra på lördag.
Fast nu sitter allt monterat utan tanken och bakfälgen! inte långt kvar nu :tummenupp

Wolfkin

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Nice jobbat Andrèsen :tummenupp blir en del folk då iallafall.

schyyy vill inte höra mer! Fan va jag vill köra på lördag.
Fast nu sitter allt monterat utan tanken och bakfälgen! inte långt kvar nu :tummenupp

Hörde att dom har billiga bensindunkar på Biltema. :D

Men seriöst, nån chans att du hinner få tanken innan helgen?

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Haha Mika och grabbarna på prolack är ducktiga men sen när har det gått fort att få sina saker gjorda??? Ja som sagt i dagens läge ser det ut att bli 8-10st men jag ska ragga mer folk! förvånansvärt lite folk från u-hamns trakten här på SH som verkar på :va

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
Hörde att dom har billiga bensindunkar på Biltema. :D

Men seriöst, nån chans att du hinner få tanken innan helgen?

haha ja det hade sett snyggt ut å sätta på :p
Nä var där idag å den är inte lackad än :( hoppas på typ onsdag att den ska va klar. Men är lite orolig med tiden nu på lördagarna! ska vi verkligen köra kl 12? eftersom jag jobbar i butik så kommer jag inte kunna köra jätte många gånger om vi åker så tidigit på dagen. Jag å mika pratade om det idag. Vore grymt typ vid 4 snåret på en söndagar istället? vad tror ni alla om det? :pannkyss

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Först ett STORT tack till alla som var med i lördags! En mycket trevlig dag:)

Sen till tiden. Den är väldigt flexibel. blev 12 denna gången för det passade bäst för de som skulle deltaga. För min del så spelar det offtast ingen roll vilken tid. fast 16 är lite sent om man ska åka lite längre turer, söndagar är jag därimot tveksam till... tror många tar sig ett eller 123 järn på lördagskvällen och därmed inte "vågar" köra på söndagen. men det är bara en tanke, kanske inte alls stämmer? fast det är bara kolla, vi testar ett par söndagar och kommer det inget folk så gör det inte.

Säg vilken tid och dag du vill köra i helgen Anders så får du vara reseledare:) eller säg ett resmål så planerar jag rutten :tummenupp

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
Ja det har du rätt i ! söndagar kan ni nog slopa helt.
Tanken är inte klar än faktiskt. Är det enda jag väntarpå nu. Hela hojjen är körklar annars. MEN ska få den på fredag senast verkar det som nu.

Men problem nummer 2 är då att den inte är bes än och det kommer jag få göra nästa vecka. och problem nummer 3 är att vi har invigning av den nya butiken nu på lördag. Så jag tycker ni ska lägga turen på lördag mot gällstad hållet och stanna och kika in skatetävlingen och nya butiken i Kingshuset :yoparty

Men nästa helg då jävlar ska jag va med det kan jag lova hehe.

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
tjena grabbar!
jag hänger gärna med om några helger fram över. just nu är min hoj med lite nedplockad. mest pga skeva skivor som jag försöker muta mig till en svarvning på tingsholm.. får se hur det går. var uppe där idag o dom var väl lite bekymrade över hur dom skulle fästa skiten i svarven. flytande skivor var tydligen rätt grinigt att få gjort. ingen som har ett par cbr 900 -96 skivor liggandes?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept