Samåkning Ulricehamn

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
tjena grabbar!
jag hänger gärna med om några helger fram över. just nu är min hoj med lite nedplockad. mest pga skeva skivor som jag försöker muta mig till en svarvning på tingsholm.. får se hur det går. var uppe där idag o dom var väl lite bekymrade över hur dom skulle fästa skiten i svarven. flytande skivor var tydligen rätt grinigt att få gjort. ingen som har ett par cbr 900 -96 skivor liggandes?
Ja lördag låter bra för min del vilken tid börjar invigningen då? Ska bara försöka bli av med jouren i brandkåren annars blir det inget för mig heller denna helgen :(

Välkommen till tråden Perkidde! det är klart du ska med ut och åka! Är det båda skivorna som är skeva? Hur har du fått skivorna skeva? Kolla i (köp och sälj forumet) det finns säker någon som har ett par skivor liggandes till den hojen, den är ju relativt vanlig och brukar inte vara svår att hitta delar till.

Mvh Fredric

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Välkommen med i gänget Perkidde :tummenupp

Svarva ner skivor till en hoj är något du skall undvika. Tjockleken på skivorna är något en hoj är väldigt känslig för eftersom de är väldigt tunna från början, svarvar du ner dom så blir dom lätt för tunna för att klara värmeavledningen och överhettar väldigt lätt. Rekommenderar att du satsar på att köpa nya eller bättre begagnat istället.

Förslag till samåkning.

Roadracing på anderstorp Söndag 26 April
Inträde 50Kr enligt Sporthoj.com första sidan nyheter.
Avfärd från Ulricehamn senast 11:00
Väderprognos just nu: Halvklart till mulet och kanske någon regnskur på förmiddagen 10-15 grader.

Race HRRAC 12.30–12.45 15 min
Race 125 JR 12.55–13.15 10 varv
Race R 600 13.30-14.00 15 varv
Race 250 R 14.10-14.45 18 varv
Race SST 600 14.55–15.30 18 varv
Race 125 R 15.40–16.15 18 varv
Race SBC 16.20-16.55 18 varv
Race R 1000 17.05-17.35 15 varv
Line Up 10 min innan starttid.

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen

Svarva ner skivor till en hoj är något du skall undvika. Tjockleken på skivorna är något en hoj är väldigt känslig för eftersom de är väldigt tunna från början, svarvar du ner dom så blir dom lätt för tunna för att klara värmeavledningen och överhettar väldigt lätt. Rekommenderar att du satsar på att köpa nya eller bättre begagnat istället.

Förslag till samåkning.

Roadracing på anderstorp Söndag 26 April
Inträde 50Kr enligt Sporthoj.com första sidan nyheter.
Avfärd från Ulricehamn senast 11:00
Väderprognos just nu: Halvklart till mulet och kanske någon regnskur på förmiddagen 10-15 grader.

Race HRRAC 12.30–12.45 15 min
Race 125 JR 12.55–13.15 10 varv
Race R 600 13.30-14.00 15 varv
Race 250 R 14.10-14.45 18 varv
Race SST 600 14.55–15.30 18 varv
Race 125 R 15.40–16.15 18 varv
Race SBC 16.20-16.55 18 varv
Race R 1000 17.05-17.35 15 varv
Line Up 10 min innan starttid.
Word! jag skriver in det i första inlägget! vet dock inte än om jag kan ta ledigt så jag kan hänga med, men det löser sig nog :)

Wolfkin

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Skrev fel datum. Söndag 27 April är tävlingsdag, Lördag 26 April är kvalificeringsdag.
Samåkningsförslaget gäller Söndag.

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Skrev fel datum. Sndag 27 April r tvlingsdag, Lrdag 26 April r kvalificeringsdag.
Samkningsfrslaget gller Sndag.

Ska vi spika eller ska vi kolla intresset innan vi bestämmer? Har inget nät på ett par dagar så du kan väl ringa mig Mathias? Mvh Fredric

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04

jo det blir nog att köpa nya skivor. ringde stibix o där skulle ett par nya gå på 3200. inte så blodigt faktiskt. men det kan ju ta en stund att få skiten med o då kan svarvningen funka för tillfället. dom var lite skeva från början när jag köpte den o dom har väl slått sig lite där efter med.

Välkommen till tråden Perkidde! det är klart du ska med ut och åka! Är det båda skivorna som är skeva? Hur har du fått skivorna skeva? Kolla i (köp och sälj forumet) det finns säker någon som har ett par skivor liggandes till den hojen, den är ju relativt vanlig och brukar inte vara svår att hitta delar till.

Mvh Fredric

har ringt runt till lite skrotar o så men det är riktigt svårt att få tag på begagnade för dom går åt som smör i solsken!

Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
jo det blir nog att köpa nya skivor. ringde stibix o där skulle ett par nya gå på 3200. inte så blodigt faktiskt. men det kan ju ta en stund att få skiten med o då kan svarvningen funka för tillfället. dom var lite skeva från början när jag köpte den o dom har väl slått sig lite där efter med.

har ringt runt till lite skrotar o så men det är riktigt svårt att få tag på begagnade för dom går åt som smör i solsken!
ok! det är på det viset. fast 3200 var inte så farligt för nya skivor, visst är det en sur utgifft men inte ruinerande direkt.

För övrigt tror jag att jag inte kan hänga med på söndag, kan inte få bort jouren... så du får nog hålla i helgens åkning wolfkin.

Mvh Fredric

Wolfkin

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Oki, jag kommer att vara där så får vi se om det dyker upp nån mer.
Om det regnar skippar vi det hela men det ser ut att bli hyfsat väder.

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Oki, jag kommer att vara där så får vi se om det dyker upp nån mer.
Om det regnar skippar vi det hela men det ser ut att bli hyfsat väder.
Hoppas ni kom iväg ett gäng, Surt att inte få ledigt. Men jag får ta nya tag nästa helg. frågan är vart vi ska åka då?

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
nästa helg så kommer jag va med! :yoparty :)
Men jobbar lördagen till 4 och även söndagen till 4. Vi kan inte ta det efter den tiden eller? Vill inte missa det.

Körde ni i helgen ?

Wolfkin

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Tanken var ju att ta sig till Anderstorp Idag men jag klantade till det, lyckades försova mig rejält :rodnar så för mig blev det inget.

För nästa helg föreslår jag att vi sticker iväg vid 16:30 så papparazzi kan hänga med. Tänkte att vi kan ta en vilse tur norrut, typ singla slant vid korsningar och se vart vägen leder. :)

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
Tanken var ju att ta sig till Anderstorp Idag men jag klantade till det, lyckades försova mig rejält :rodnar så för mig blev det inget.

För nästa helg föreslår jag att vi sticker iväg vid 16:30 så papparazzi kan hänga med. Tänkte att vi kan ta en vilse tur norrut, typ singla slant vid korsningar och se vart vägen leder. :)

lätt hänt att sova lite längre :pannkyss

16.30 låter helt sjukt bra! Tar jag mcn ut till affären och hela stället så e jag klar där! Och den körningen låter som en grymt kul idé faktiskt :D

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
låter som en kanon idé!!! 16:30 är tiden men vilken är dagen?? Gärna söndag för min del, annars får jag ståöver pga födelsedagsparty i gbg!

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
perfekt! Har bes på fredagen. Och kommer inte få köra förän på måndag då antar jag! Men det skiter jag i fan .

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
perfekt! Har bes på fredagen. Och kommer inte få köra förän på måndag då antar jag! Men det skiter jag i fan .
Haha!! Pappaoutlaw:skrattaåt Btw alla är med på att vi kör en runda på Torsdag oxå? vi har inte bestämt tid än men det blir någon gång mitt på dagen... det är iaf vad vi har pratat om. Klockslag någon?? vad tros om en längre tur typ Halmstad eller Smögen?

Wolfkin

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Kolla just vädret på Torsdag, ser ut att bli en hel del regn tyvärr.
Kan ju ändra sig till Torsdag men ser inte bra ut.

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Vi håller det öppet så länge så får vi se hur vädret blir. Behöver ju inte bestämma förän onsdag kväll om vi inte vill. Är det lite små lurigtväder kan vi ta en kort sväng istället för en lång!?

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
blir det fint på torsdag så hänger jag lätt på! fick tillbax skivorna o dom hade inte gjort något med dom så det blir att köra med dom tills jag får dom nya. kanske på onsdag om jag har tur. dom såg riktigt flashiga ut! vilken tid på torsdag om det blir något? blir det något på lördag? söndag så blir att planera hojsemestern på kvällen så det kanske blir lite tight för min del vid halv 5. peace!:yoparty

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
fasen att man inte kan hänga på under torsdagen! men ni får det nog fint!
snackade med polisen idag om att sätta en tillfällig skylt inför helgen. Inga problem sa dom. Dom frågade om jag vill komma till dom så dom gjorde en åt mig haha :tummenupp

Så söndag kommer jag vara redo. Kommer även köra på lördagen efter jobbet. Är det någon som är sugen så är det bara att säga till. Kommer nog försöka klippa några mil lördag och söndag. :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...