Samåkningstråden

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Skall montera nya svålar och dessa behöver luftas så här är en till om det finns plats längst bak i ledet:)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ingen tvekan om att det skall bli fint väder till helgen iaf:tummenupp

Tid och plats:va

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Söndag 11.00 på station för dom som vill ta en liten söndagsutflykt:rolleyes:
annars hade r matte samling 11.00 imorgon lördag.
Har lite funderingar om att kanske göra en kväll på stan med hoj imorrn alltså, vad tycker ni?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Söndag 11.00 på station för dom som vill ta en liten söndagsutflykt:rolleyes:
annars hade r matte samling 11.00 imorgon lördag.
Har lite funderingar om att kanske göra en kväll på stan med hoj imorrn alltså, vad tycker ni?

Vikken konsti bild du har. Konsti knarr.

Söndag 11 - aj aj kapten!

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

Var ute och åkte med några polare idag, kroppen är inte längre så ung så jag får nog avstå kvällsåka.

Synd att jag inte kan hänga med! Ska på instruktörsavrostning... Ni får ha så skoj!

Det går fler tåg.
Instruktörsavrostning, det behöver ju inte ens vi sporthojsinstruktörer ha.:tungan

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag blir hemma idag, var en lång lång dag igår..Iväg 10:00 med en mc tripp först till Skinnskatteberg-Fagersta-Väg 233-Ramnäs-Skultuna(skitväg den biten..)-Västerås-Hallstahammar-Surahammar-Markan i strömsholm-Kolbäck-Köping.
26 mil hem duscha svida om iväg på Bowling hemma 22:30..idag blir det däcksbyte bil åt andra och försöka vara social..:D
MEN ha så kul, gärna kort o färdrapporter:tummenupp

Last edited:

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
Jag blir hemma idag, var en lång lång dag igår..Iväg 10:00 med en mc tripp först till Skinnskatteberg-Fagersta-Väg 233-Ramnäs-Skultuna(skitväg den biten..)-Västerås-Hallstahammar-Surahammar-Markan i strömsholm-Kolbäck-Köping.
26 mil hem duscha svida om iväg på Bowling hemma 22:30..idag blir det däcksbyte bil åt andra och försöka vara social..:D
MEN ha så kul, gärna kort o färdrapporter:tummenupp

Då var det kanske dig vi mötte på åsen, 300m efter "surainfarten" mot Strömsholm?

Kort från idag ordnar jag färdrapport överlåter jag gärna till någon skrivkunnig... ;)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Då var det kanske dig vi mötte på åsen, 300m efter "surainfarten" mot Strömsholm?

Kort från idag ordnar jag färdrapport överlåter jag gärna till någon skrivkunnig... ;)

Hälsade jag? Gör jag jämt!! Klockan borde varit runt 13:45-14:15 när vi var där! Hade en Röd R1:a hack i häl som jag försökta köra ifrån hela dagen...:D
Förresten har du kommit i kontakt med ditt kvinnliga jag ännu:confused: Med tanke på avataren..:rolleyes:

Edit: MÅSTE ni fresta mig:mad: :huvet Stod och tankade kl 12:00 när ni hela gänget kom förbi på ringvägen utanför arver bil/Hans Persson bil Köping, han se några figurer man känner igen, Linus, Bezzon, Nalberg, och sist men inte minst Pejo!! Nåja härligt väder och säkert härliga vägar idag med och 23 grader varmt kan det bli bättre:tummenupp

Last edited:

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
KTM 550 Tracker
Fan

Det var en skön sväng under söndagen, till Köping, Kolsva, Fagersta & Norberg och i goda kamraters lag. Jag har gjort några små turer tidigare men, detta var den första riktiga rastningen av hojen för året. Naturligtvis så ska den j-la hojen börja krångla. Det kändes som soppatorsk så jag vred över till reserven och allt funka igen. felet återkom några gånger och i höjd med Hökåsen var det stopp :va
Jag fick hjälp hem av Niklas Eilegård som stannade med en tokstor crossbuss :tummenupp
Tror att det är membranet eller vacumslangen till soppakran som läcker så att kran stänger sig :confused:

Stort tack Nicklas som även gjorde reklam för KTM:s Roadshow som gästar ATV-Racing i Torshälla den 8 maj där alla får provköra KTM:s hojar.

benzzon

ride on, ride on..
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
CBR929, WR426
Det var en skön sväng under söndagen..

Jupp, skönt väder och många var vi, typ 13-14 hojar i början?, sen droppade det av folk
av diverse orsaker, trist att din hoj fick hicka, men tur att KTM-bussen passerade, var observant
o sen bjöd på skjuts :tummenupp

Bifogar programmet för roadshowen..

Bifogat

• ktm_roadshow_07.jpg
    ktm_roadshow_07.jpg
    124.5 KB · Visningar: 78

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Några planer för dagen? Läste nånstans att det skulle bli bra väder lördag, obra söndag... hehe

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Några planer för dagen? Läste nånstans att det skulle bli bra väder lördag, obra söndag... hehe

Nu har jag varit in och kollat vädret, bra idag och mindre bra imorgon så det får bli idag vi kör isåfall.
Ska vi säga vid station vid
- 11.00 = blir en sväng Uppsala, Arlanda, Sigtuna (mitt val)
- 12.00 = kuska runt på vägar runt stan
- 13.00 = cityringen
ska iväg och kolla in hojen nu, går in och kollar senare vad det blev:)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...