Samåkningstråden

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Tanka finns fler möjligheter till om man bara hojtar till innan så kan man anpassa turen efter tankstorlek:tummenupp

Inga probs....jag kommer inte mycket längre om det skall busas. :hihi

Jag har kört motarden på några körningar o då har vi lagt in tankstopp.:tummenupp

Det låter fint att man verkar välkommen fastän man bara har en busmoppe :)
Men jag får väll hänga med på någon riktigt krokig tur nån gång då. :)

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Var vid bensinpumpen i Tortuna ca 19:00 idag så kan du hänga på en riktigt krokig körning!

Tyvärr så sitter jag hemma med en huvudverk utan dess like och knaprar piller som en galning. O hoppas på att den har försvunnit innan lördag. :näsblod

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Söndagstoura sig en sväng

Fnular på en em tur imorgon söndag , dan em då det på fm skall joggas lite:) Vädret skall verka bli bra, någon annan som känner sig sugen att turåka sig lite? Öppen för förslag. Utgår vi från Köping så Otisvängen skall ha blivit bra o lagt sig, Käglan till Örebro var ett tag sen, Västermo och Hällforsnäs och Hållsta kalas med:)

Vi kan utgå från Västerås med om någon har fin tur i bakfickan:tummenupp

berraböckling

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
09 ktm rc8r
Fnular på en em tur imorgon söndag , dan em då det på fm skall joggas lite:) Vädret skall verka bli bra, någon annan som känner sig sugen att turåka sig lite? Öppen för förslag. Utgår vi från Köping så Otisvängen skall ha blivit bra o lagt sig, Käglan till Örebro var ett tag sen, Västermo och Hällforsnäs och Hållsta kalas med:)

Vi kan utgå från Västerås med om någon har fin tur i bakfickan:tummenupp

Nu har jag tagit fram superlim och ett järnspett så nu är cykeln i stort sett i nyskick,dock måste jag jobba men om du kunde slå en signal så kanske jag kan göra mig fri
Hälsningar Berra Bucklig Böckling:D

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Idag Kl 16:00 vid donken i Köping kommer vi mötas upp ett par st för att åka oss lite på en em runda , någon mer som känner sig åksugen så är det bara att dyka upp:tummenupp

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Idag Kl 16:00 vid donken i Köping kommer vi mötas upp ett par st för att åka oss lite på en em runda , någon mer som känner sig åksugen så är det bara att dyka upp:tummenupp

Lite mulet just nu med några regndroppar men verkar som det bara är tillfälligt :)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag såg er allt :D

Såg dig med på farsgubbens hoj:tummenupp Vi åkte Himmeta-Medåker-Norrby-Fellingsbro-Käglan-Bakvänd ordning tillbaka samt till Kolsva och Fika hemma hos Berra B, kalastur:tummenupp

Bifogat

• Donken.jpg
    Donken.jpg
    249.3 KB · Visningar: 78
  • Efter Norrbysvängen.jpg
    Efter Norrbysvängen.jpg
    251.4 KB · Visningar: 79

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Imorrn söndag och det är tamejfan afrikanska sciroccovindar ute just nu nu:)
Ev skall jag ut och åka en sväng imorrn på dan med en vifferägare från stan någon mer hugad härinne:va252:an är ju en lång utdragen skön kurvorgie och då är inte markan och fika långt bort heller:tummenupp

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Momentnyckeln skall nytjas flitigt imorron så om allt vill gå som planerat så kan det bli åktur framåt påsk för moi men för er som kan/vill/får kör med insikt imorn...sesongen får gärna bli olycksfri 2011 :)

berraböckling

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
09 ktm rc8r
Imorrn söndag och det är tamejfan afrikanska sciroccovindar ute just nu nu:)
Ev skall jag ut och åka en sväng imorrn på dan med en vifferägare från stan någon mer hugad härinne:va252:an är ju en lång utdragen skön kurvorgie och då är inte markan och fika långt bort heller:tummenupp
Jag är gärna med då jag vart inlåst i saltgruvan tills för en liten stund sedan,måste nu hetsdricka rödvin för att komma ikapp resten av familjen....,tråda gärna ut en startposition och en starttid så man vet hur mycket rödtjut man vågar hälla i sig:D

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Sätt en ETA på markan Sportis, tar våfflan. :)

Inget höjdarväder alls här..rätt varmt ute nu 8 plus, men fuktigt, och mer fukt skall komma senare idag:huvet

Jag kanske bara tar lite persedelvård istället idag. Kommer inte rulla hoj iaf om inget storverk sker med väder och vind.

Nu lite morgonpromenix med vovvar här, och sen söndagsfrulle de luxe:) men skall någon och fika vid markan skrev ner en tid som passar er där.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati