Samåkningstråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Själv så trådar jag upp så uteblir jag:gnissla Hoppas ingen satt själv dock:va

Blev sommardäck på en bil istället.:tummenupp

Jag släpade med Madde på fika och fick ett brett smajl när man såg en het RC8R på parkeringen. :)
Trevlig fika med Berra, förmodligen den hårdaste bikern av oss just nu. :yoparty

Blev lite hojtjöt med goshow med på vägen hem via storstan'. Trevligt värre. :)

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Läge för lite åkning nu när vädret börjar snygga till sig - än så länge ser det ut att bli åkväder på lördag, har vi några hugade?

/J

berraböckling

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
09 ktm rc8r
Jag är gärna med då jag vart inlåst i saltgruvan tills för en liten stund sedan,måste nu hetsdricka rödvin för att komma ikapp resten av familjen....,tråda gärna ut en startposition och en starttid så man vet hur mycket rödtjut man vågar hälla i sig:D

Momentnyckeln skall nytjas flitigt imorron så om allt vill gå som planerat så kan det bli åktur framåt påsk för moi men för er som kan/vill/får kör med insikt imorn...sesongen får gärna bli olycksfri 2011 :)

Läge för lite åkning nu när vädret börjar snygga till sig - än så länge ser det ut att bli åkväder på lördag, har vi några hugade?

/J
Jag är på,bara det blir bra väder. Hittills har åkat skett enligt formeln 30 minuters tvättning per 10 minuters åka,iofs. kul att putsa men det får finnas gränser:yoparty

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag är på,bara det blir bra väder. Hittills har åkat skett enligt formeln 30 minuters tvättning per 10 minuters åka,iofs. kul att putsa men det får finnas gränser:yoparty

Jag är sugen på som tusan..men idag blir det fira av en 90 årig farmor idag.

Kan säga att det är blåsigt, men rätt varma vindar.:) Och sol.

Tvätta hoj..:DSjälv skall jag väl göra det med i helgen och lägger mig säkert på 45 minutersribban dårå:), tror det var i augusti eller något sådant sist:tungan

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag skall till gröndal till ettrycket på möte, klart 15.00 vad jag vet...någon hugad på en fika i etunakrokarna och mysrunda över Bie kanske efter det?

Jag tänkte ignorera att det tamigfan är höststormar ute, solen skiner i alla fall.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag skall till gröndal till ettrycket på möte, klart 15.00 vad jag vet...någon hugad på en fika i etunakrokarna och mysrunda över Bie kanske efter det?

Jag tänkte ignorera att det tamigfan är höststormar ute, solen skiner i alla fall.

Jag är åksugen, men det är fan inte kul att åka 660-vibrator till e-tuna i blåsväder osv.. Så om du kan tänka dig att rulla mot V-ås efter mötet kan vi nog mötas upp här i krokarna. Köra en sväng och ev. kajfika eller liknande..

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Det blir nog en tur för mig och en/ett par polare i eftermiddag i Västeåskrokarna om någon är åksugen. Ca 16 - 17 tiden...

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag är åksugen, men det är fan inte kul att åka 660-vibrator till e-tuna i blåsväder osv.. Så om du kan tänka dig att rulla mot V-ås efter mötet kan vi nog mötas upp här i krokarna. Köra en sväng och ev. kajfika eller liknande..

...det blev lite solotouring söder om etuna efter mötet med SMC. Klart skönt att rensa huvudet lite och mys-reka lite vägar.

Mycket grus och tjälskott på vissa vägar runt Flodafors...men på det stora hela börjar det bli åkbart. :)

Får se vad det blir imorgon, kan bli geggmoped, velar.

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Nyss åkt en tiomilasväng med frugan, Kolbäck Sura över åsen, till Ramnäs vidare till Skultuna, den biten var hoppig som fasen. Sedan en helt ok Rytterneväg till Markan för den obligatoriska fikan, en hel del hojar där, sedan hem. Fin tur, bra temp.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nyss åkt en tiomilasväng med frugan, Kolbäck Sura över åsen, till Ramnäs vidare till Skultuna, den biten var hoppig som fasen. Sedan en helt ok Rytterneväg till Markan för den obligatoriska fikan, en hel del hojar där, sedan hem. Fin tur, bra temp.

Det var jag som hälsade på er i Hallstahammar då jag precis passerat skanzö. Jag var hem till Janne och hämta upp honom för en suraåstur tillsammans och vidare till Köping där vi avslutade med fika vid Donken i 16 gradig värme härligt, härligt:tummenupp

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Jaha, det var du, satt och funderade på det ett tag. Idag var det fint att åka, lagom temp, inte svettig, inte kall.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Man får ju dåligt samvete av er! Vissa har ju kört flera gånger, jag har endast kört 500m med min iår.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati