Bikerbitch
Stolt mamma
valmers skrev:Väldigt många, ständigt och jämt här på SH. Har du missat det?
Ja, uppenbarligen.
valmers skrev:Väldigt många, ständigt och jämt här på SH. Har du missat det?
valmers skrev:Precis. En bana "får" man inte av "dom". En bana jobbar man stenhårt för, oftast utan att få en spänn för sitt slit. En del verkar inte ha fattat det.
Nisse Järnet skrev:
Och framförallt hostar man upp vad det kostar.valmers skrev:Precis. En bana "får" man inte av "dom". En bana jobbar man stenhårt för, oftast utan att få en spänn för sitt slit. En del verkar inte ha fattat det.
Bingo skrev:Och framförallt hostar man upp vad det kostar.
Fast nu gällde det inte det, utan man skall skriva upp sig på en lista för att visa att man är positivt inställd till en motorbana i Stockholmstrakten. Eller nåt, det var inte solklart vad det var man skulle skriva under på. Å andra sidan var det inte solklart heller vart listan skulle ta vägen eller vem den skulle presenteras för, så det kan ju kvitta.
Bikerbitch skrev:Läs mitt första inlägg. Jag har inte påbörjat någon lista och därför inte skrivit vart man skall lämna listan. Jag var bara nyfiken på hur många som var intresserade.
Inte? Så tolkade jag ovanstående iallafall. Bra initiativ, men jag tror många saknar insikt om vad som krävs för att ro iland ett motorbaneprojekt, ekonomiskt/politiskt/byråkratiskt/praktiskt.Bikerbitch skrev:Han är väldigt positiv till förslaget att bygga en motorcykelbana här i Stockholm eftersom det är långt till Gelleråsen, Sviestad och andra ställen vilket bidrar till att folk kör fort på gata.
Hur många av er skulle vilja ha en motorcykelbana i Stockholm?
Jag frågade Bengt hur man skall gå till väga för att få de ”högre makterna” att lyssna. Namnlistor (ifrån klubbar, privatpersoner osv), opinioner etc.
Man kan alltid ta hjälp utav media för att nå fram med sitt budskap. Kanske med hjälp av kända ansiktet också?
------------------------------------------------------------------------------------------
Vad tycker ni? Bättre att samarbeta med polisen i ett försök att fixa en motorbana än att stå stilla och trampa på forumet och bara skrika ur sig fula ord om vad polisen är för ena...
// jannica
Det är möjligt men tanken med den här tråden var väl att se vilka som var intresserade av att få bollen i rullning. Det gäller ju att få polisen och politikerna att förstå att vi finns och alltid kommer att finnas och vill de minska antalet döda hojåkare på vägarna måste vi utbildas och det görs bäst på en bana. Sen får politikerna ta tag i att bygga banan!valmers skrev:Bra initiativ, men jag tror många saknar insikt om vad som krävs för att ro iland ett motorbaneprojekt, ekonomiskt/politiskt/byråkratiskt/praktiskt.
Here we go again.....politikerna bygger ingen bana, som sagt. Den som kan fixa finansiärer samt ro iland allt byråkratiskt, däremot.sandstream skrev:Det är möjligt men tanken med den här tråden var väl att se vilka som var intresserade av att få bollen i rullning. Det gäller ju att få polisen och politikerna att förstå att vi finns och alltid kommer att finnas och vill de minska antalet döda hojåkare på vägarna måste vi utbildas och det görs bäst på en bana. Sen får politikerna ta tag i att bygga banan!
Äh, vi behöver en LOKAAAAAAL! Sorry, motorbana.valmers skrev:Here we go again.....politikerna bygger ingen bana, som sagt. Den som kan fixa finansiärer samt ro iland allt byråkratiskt, däremot.
#Olsson# skrev:Problemet är ganska litet. Poliser vill gärna påvisa motsatsen men hojar är relativt ofarliga för omgivningen. Tidigare fanns en siffra på att en bil är 6 gånger farligare för omgivningen än en MC. Vi är m a o en grupp som är harmlösa för svenska folket. Det bottnar i den klassiska mc-bus-mentaliteten hos poliser/myndigheter. De tål inte se fria(lyckliga) mäniskor som har skoj. De vill ha Tysk ordning. Varför vet dom inte men de verkar må bättre av det.
Vi håller dessutom igång en industri. MC-branschen, banker, försäkringsbolag, sjukhus, reservdelar, däck, olja, bensin, utbildningar, körskolor etc etc. Vi betalar för det. Vi får hjulen att snurra i detta land. Sverige behöver sporthojar!!
De kommer aldrig förbjuda sporthojar. Inte en chans. Däremot kommer de säkert förbjuda poliser att ventilera högst personliga åsikter på en statlig web-plats, finansierad med skattmedel och dessutom avsedd för pressmeddelanden.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari