Samarbeta med polisen?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hey, man får väl vara med..

1. Anders Jansson - Stockholm
2. David Martin - Stockholm
3. Ronny Norberg - Uppsala
4. Per Sandström - Stockholm
5. Jonathan Lindegren - Stockholm
6. Stefan Vestman - Haninge
7.
8.
9.
10.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Innan ni fortsätter på listan kan ni fråga mig om inte jag kan fixa en Officiell grej för namninsamling i syfte att försöka få en motorbana för stockholmare

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Swedie skrev:
Innan ni fortsätter på listan kan ni fråga mig om inte jag kan fixa en Officiell grej för namninsamling i syfte att försöka få en motorbana för stockholmare

Jag har lagt ut denna tråd på bike.se och bikeproject.com också. Inte enbart för sporthoj.com alltså. Vad hade du tänkt dig isåfall?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Bikerbitch skrev:
Jag har lagt ut denna tråd på bike.se och bikeproject.com också. Inte enbart för sporthoj.com alltså. Vad hade du tänkt dig isåfall?

Seså, var inte så prestigefull. ;) Fråga Farbror Swedie snällt nu.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Swedie skrev:

Kan vi? Värsta. Kan inte du fixa en Officiell grej för namninsamling i syfte att försöka få en motorbana för stockholmare.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Vart kan man hitta den artikel??? Vem bestämmer vad som är värstinghoj :va
Varför skulle de förbjudas??? Hipp hipp hurra för Sverige :mad:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Marals76 skrev:
Vart kan man hitta den artikel??? Vem bestämmer vad som är värstinghoj :va
Varför skulle de förbjudas??? Hipp hipp hurra för Sverige :mad:

Lär ju knappast kunna förbjuda hojar som redan är registrerade. Om så är fallet har svenska staten precis köpt min hoj.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bikerbitch skrev:
Ett formulär på förstsidan där namn (och mer info) kan fyllas i. Då kan även andra sajter länka till förstasidan på SH i namninsamlingsyfte...

Säg till om det önskas. Kan få upp det på 5 min... (så grym är jag... mm =)

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Mycket bra att starta en diskussion istället för att bara slänga skit på folk.
Självklart ska vi ha en bana i Sthlm. Men tyvärr löser det nog inte problemen....
Man får hoppas att Bengt inte menar allvar med förbud utan att han bara har slängt in lite bajs i fläkten för att få igång en diskussion. Frågan handlar ju till sist om hur man får vissa människor att ändra sitt beteende i trafiken.

Bikerbitch skrev:
Som alla vet har Bengt Svensson i sitt pressmeddelande skapat stor irritation genom att ifrågasätta om det är dags att förbjuda värstinghojarna.
Jag var så nyfiken på detta så jag ringde upp honom. Han är väldigt positiv till förslaget att bygga en motorcykelbana här i Stockholm eftersom det är långt till Gelleråsen, Sviestad och andra ställen vilket bidrar till att folk kör fort på gata.

Hur många av er skulle vilja ha en motorcykelbana i Stockholm?
Jag frågade Bengt hur man skall gå till väga för att få de ”högre makterna” att lyssna. Namnlistor (ifrån klubbar, privatpersoner osv), opinioner etc.
Man kan alltid ta hjälp utav media för att nå fram med sitt budskap. Kanske med hjälp av kända ansiktet också?

Finns det intresse att samlas någonstans och ta dit polisen för en kväll där vi kan ifrågasätta saker och ting samt att dom kan få berätta varför dom tycker som dom gör? Bengt var positiv till det också ifall det fanns intresse.

Vad tycker ni? Bättre att samarbeta med polisen i ett försök att fixa en motorbana än att stå stilla och trampa på forumet och bara skrika ur sig fula ord om vad polisen är för ena...

// jannica

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Swedie skrev:
Ett formulär på förstsidan där namn (och mer info) kan fyllas i. Då kan även andra sajter länka till förstasidan på SH i namninsamlingsyfte...

Säg till om det önskas. Kan få upp det på 5 min... (så grym är jag... mm =)

Fixa.

Du e bäst.

Puss o kram.....

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
hojlös
Klart ni ska få er en bana!!

7. Niklas fjällström-PITEÅ
8.
9.
10.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Ett superbra initiativ i rätt riktning!!!!!

7. Niklas fjällström-PITEÅ
8. Mattias Westman - Stockholm
9.
10.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Problemet är ganska litet. Poliser vill gärna påvisa motsatsen men hojar är relativt ofarliga för omgivningen. Tidigare fanns en siffra på att en bil är 6 gånger farligare för omgivningen än en MC. Vi är m a o en grupp som är harmlösa för svenska folket. Det bottnar i den klassiska mc-bus-mentaliteten hos poliser/myndigheter. De tål inte se fria(lyckliga) mäniskor som har skoj. De vill ha Tysk ordning. Varför vet dom inte men de verkar må bättre av det.

Vi håller dessutom igång en industri. MC-branschen, banker, försäkringsbolag, sjukhus, reservdelar, däck, olja, bensin, utbildningar, körskolor etc etc. Vi betalar för det. Vi får hjulen att snurra i detta land. Sverige behöver sporthojar!!

De kommer aldrig förbjuda sporthojar. Inte en chans. Däremot kommer de säkert förbjuda poliser att ventilera högst personliga åsikter på en statlig web-plats, finansierad med skattmedel och dessutom avsedd för pressmeddelanden.

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Silwer skrev:
Det finns ju redan en bana i Enköping som gick igenom allt utom just det ekonomiska att verkligen bygga den.
Det brukar ta stopp där, ingen vill betala för att folk ska åka motorfordon på en bana....

Vill inte dom som ska köra/öva på banan betala då? Jag lägger gärna nån hundring för en kvälls körning. Sen går det ju att ha tävlingar med publik som betalar, utbildningar mm. mm. Det går säkert att göra en bra vinst på ett motorområde, IAF i närheten av Stockholm.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
mudder skrev:
Vill inte dom som ska köra/öva på banan betala då? Jag lägger gärna nån hundring för en kvälls körning. Sen går det ju att ha tävlingar med publik som betalar, utbildningar mm. mm. Det går säkert att göra en bra vinst på ett motorområde, IAF i närheten av Stockholm.

Men någon måste betala när banan ska byggas.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...