Samkörning Hässleholmstrakten.

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
"Jag måste bytta bakhjul innan jag kan köra nått ordentligt igen men de är nog bytt till nästa helg."



Va ju flera veckor sedan du skulle köra slut på det :D
 

tkdrille

Guest
"Jag måste bytta bakhjul innan jag kan köra nått ordentligt igen men de är nog bytt till nästa helg."



Va ju flera veckor sedan du skulle köra slut på det :D

hehe japp där ser du hur lite jag har kört =). Och så lat man blir när de kommer till att bytta hjul på en hoj utan centralstöd och man inte kan sätta en domkraft undertill =)
 

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
haha men din väger väl mer?. Jag har bara hört om de som fått sin hoj lagd för de inte hållt den.

Våra har aldrig vält på depåstöd och gräsmatta...
Dock några ggr på sina egna stöd.
Annars förstärker man dom på några minuter om du inte litar på kvalisorten.
 

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03
tydinge heter de =) tyringe har du inte så mö och göra i en vanlig dag =).
Jag måste bytta bakhjul innan jag kan köra nått ordentligt igen men de är nog bytt till nästa helg.

De är ju festival i hlm denne helg så då kan jag inte alls :)

haha såg nu att det blidde lite fel :rolleyes:

Körde förbi Max här i Kristianstad på eftermiddagen igår, men var inga där (?) Har ni slutat med onsdagskörningarna eller var det för dåligt väder?

Påtal om väder är det ganska fint idag, så man kanske skulle kört en liten runda :D
 

Macke-Linden

Pain is temporary......
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
r1 -05
haha såg nu att det blidde lite fel :rolleyes:

Körde förbi Max här i Kristianstad på eftermiddagen igår, men var inga där (?) Har ni slutat med onsdagskörningarna eller var det för dåligt väder?

Påtal om väder är det ganska fint idag, så man kanske skulle kört en liten runda :D

Är samling 1730 på Max, igår regnade det så jag tror det blev inställt.....
 

SpaceAce

Azzazzin
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Norra Skåne
Hoj
1 st. R1 -09 gata, 1 st. R1 -09 bana
haha såg nu att det blidde lite fel :rolleyes:

Körde förbi Max här i Kristianstad på eftermiddagen igår, men var inga där (?) Har ni slutat med onsdagskörningarna eller var det för dåligt väder?

Påtal om väder är det ganska fint idag, så man kanske skulle kört en liten runda :D

Visst kom de lite droppar här o där, + ett jävla monsunregn på mig på väg till MAX, men visst va vi där vid ca. 17.00-17.30 typ då vi körde...
Lyckades hitta torra vägar med så det blev en liten sväng trots vädret.
Titta bortom nästa Onsdag, då kör vi igen!!
 

tkdrille

Guest
Nästa vecka är jag ledig ons tors fred, ska köra ifall de blir bra väder och jag hunnit bytta däck. Men troligtvis har jag hunnit då jag ska försöka skruva av de i helgen.

Någon som kan då ?. dock inte försent på fredagen =)
 

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Visst kom de lite droppar här o där, + ett jävla monsunregn på mig på väg till MAX, men visst va vi där vid ca. 17.00-17.30 typ då vi körde...
Lyckades hitta torra vägar med så det blev en liten sväng trots vädret.
Titta bortom nästa Onsdag, då kör vi igen!!

:tummenupp trevligt avslut på Bivaröds flygfält blev det också!
 

tkdrille

Guest
Har varit driftingtävligar där i 2 år nu :yoparty. Blir dock kanske inte fler ggr pga "buskörning" utan tillstånd. Grannar klagar :huvet

skita inte ungdomarna ner ordentligt med när de varit där och busat ? Har för mig de var där. Inte konstigt att de blir förbud mot att få tillträde där då.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Så, då är körkortet införskaffat :yoparty Om någon är sugen på lite myskörning så är jag på :) Hojen är strypt för tillfället.
 

tkdrille

Guest
Så, då är körkortet införskaffat :yoparty Om någon är sugen på lite myskörning så är jag på :) Hojen är strypt för tillfället.

Grattis och ta de jävligt försiktigt nu när de är höst och snart vinter. De är riktigt många som vurpar nu för att de tror att de bara är att brassa på på våga kalla vägar.

Söndag ska jag nog ta mig en runda om de inte regnar. Troligtvis mot väster.

Edit: Märkte nu att hjullagret i bakhjulet är slut, så de blir inget körande ändå hehe.
 
Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Grattis och ta de jävligt försiktigt nu när de är höst och snart vinter. De är riktigt många som vurpar nu för att de tror att de bara är att brassa på på våga kalla vägar.

Söndag ska jag nog ta mig en runda om de inte regnar. Troligtvis mot väster.

Edit: Märkte nu att hjullagret i bakhjulet är slut, så de blir inget körande ändå hehe.

Tack, ska ha det i åtanke :)

Byter du hjullagret snart eller blir det vintermek?
 

tkdrille

Guest
Tack, ska ha det i åtanke :)

Byter du hjullagret snart eller blir det vintermek?

Jag tror jag tar de till nästa helg =). Är inte så svårt. Men drygt att behöva ta av hjulet bara hehe. ska se om de finns några hemma i någon nära och bra reservdelsbutik med.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Någon från Osby som ska till Tydinge idag? Inte så kul att köra själv :?

Jag tror jag tar de till nästa helg =). Är inte så svårt. Men drygt att behöva ta av hjulet bara hehe. ska se om de finns några hemma i någon nära och bra reservdelsbutik med.

Kolla om du hittar något ställe där de säljer lager, maskindelar och sånt, ta med dina gamla lager. I Osby har vi ett ställe som heter Industriservice, där köpte en polare hjullager + packboxar fram och bak för 600 kr, samma saker kostar ca 1100 kr på Karlströms. Bara ett tips :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top