Samkörning Hässleholmstrakten.

tkdrille

Guest
Ja, jag skulle bara säga att jag gett upp för i år. Finner inget sug längre när de är mörkt så tidigt. Hinner dessutom inte på vardagar och helgerna hittar jag på annat skoj.
Sen är de lite att fixa med på hojjen. har ju ingen ljuddämpare så får ju huvudvärk bara jag startar upp den.

Men till nästa år då jävlar i de får vi ta lite mer samordning i denne tråden.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Ja, jag skulle bara säga att jag gett upp för i år. Finner inget sug längre när de är mörkt så tidigt. Hinner dessutom inte på vardagar och helgerna hittar jag på annat skoj.
Sen är de lite att fixa med på hojjen. har ju ingen ljuddämpare så får ju huvudvärk bara jag startar upp den.

Men till nästa år då jävlar i de får vi ta lite mer samordning i denne tråden.

Det är sant, vädret börjar suga mer o mer.

Hoppas definitivt på bättre aktivitet nästa år :)

tkdrille

Guest
Det är sant, vädret börjar suga mer o mer.

Hoppas definitivt på bättre aktivitet nästa år :)

Jo de är kalla vägar som fan med och jag pallar inte bytta framhjulet detta året haha. Alltid nått är de jag behöver byta så ska försöka hinna med allt i vinter så jag slipper bry mig.

de kommer att bli mycket mer nästa år. iallafall för mig =). ska försöka göra den tripp jag inte kunde i år pga regn, kom ju bara till dalarna.

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Hur det är med Hlm vet jag inte, men i Osby längtas det efter vår vet jag :)

tkdrille

Guest
Okej gott folk. Nu börjar våren knacka på runt hörnet. Nästa vecka ska de bli varmare och folk börjar så smått ta ut sina bågar. Men jag väntar ett tag till till slutet av april ungefär.

Men jag tänkte att vi kan ju förbereda oss och se vad för folk som kör i hlm trakten denna säsong ?

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Tjenare!
Ska du verkligen vänta 1 månad till? :va Jag körde förra söndagen :)

Jag kommer att köra i hlm-trakten, lär gärna känna er andra här i trakten så ni kan räkna med mig :) Första riktiga säsongen för mig :yoparty

tkdrille

Guest
hehe ja jag kommer jobba rätt mycket =). sen så har jag lite kvar på motorcykeln innan jag ska köra =). ska ha nytt framdäck och drivpaket . =). Så blir antagligen slutet av april.
Jag har redan kört en mil men de är tokkallt för att köra nu.
Men sen ska jag börja köra mycket.
Ska som förra året upp till dalarna .

Kul att du vill köra här i trakterna. Hoppas på att de kommer bli en del körningar med.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tja!

Tjenare - Thomas heter jag.

Fyller 20 vårar nu i sommar och fick förra veckan en impulsiv idé att jag skulle börja köra motorcykel. Sagt och gjort köpte jag mig en hoj, skrev upp mig på körskolan och jobbar nu för fullt mot mitt mål. Dock uppstår det alltid en del hinder på vägen och då jag snabbt hittade mig till SH så lärde jag så smått känna en trevlig människa som kallar sig för Svenne100.

Jag bor i Hässleholm och studerar systemvetenskap på heltid. Vill gärna komma undan så billigt som möjligt när det kommer till körkortet och tänkt att om någon är intresserad av att hjälpa mig med övningskörning får de mer än gärna höra av sig. All hjälp uppskattas.

MC världen är fantastisk och jag har bara precis börjat bekanta mig med motorer och dyl. tidigare har jag mest pysslat med datorer. Här har jag bara blivit bemött av trevliga människor som njuter av livet och gillar att glida runt en varm sommardag, perfekt.

Nu är det snart dags att strypa min MC sen kommer besiktning, försäkring och allt annat. Ett steg i taget ska jag ta mig närmare körkortet och är du en vänlig själ får du självfallet bidra. Jag ställer givetvis upp om jag kan vara till någon nytta tillbaka. Jag äger ett bilkörkort sen snart två år (kanske är nödvändig info?)

I framtiden hoppas även jag (mot sommaren) att kunna köra med er från Hässleholmstrakten.

Med mycket vänliga hälsningar
Stecktech

Sworen

Nybörjare
Gick med
17 Oct 2010
Hoj
2005 Kawasaki ZX-6R
Jag har nu varit ute och kört lite de tre senaste dagarna o invigt våren. Ååååh så härligt de är! :) tråkigt att de är så blött nu bara!

tkdrille

Guest
Någon här som ska upp till elmia på hoj?

Ska jobba tyvärr. Sen är inte hojjen klar ännu.

Jag har nu varit ute och kört lite de tre senaste dagarna o invigt våren. Ååååh så härligt de är! :) tråkigt att de är så blött nu bara!

Fina dagar har de varit. Och hoppas på de kommer fler fina dagar. Jag ska förhoppningsvis ta min första riktiga runda 30 april beroende på om jag hinner fixa till hojjen. Är däck och drivpaket och sådant som måste fixas till.

Last edited:

tkdrille

Guest
Tjenare - Thomas heter jag.

Fyller 20 vårar nu i sommar och fick förra veckan en impulsiv idé att jag skulle börja köra motorcykel. Sagt och gjort köpte jag mig en hoj, skrev upp mig på körskolan och jobbar nu för fullt mot mitt mål. Dock uppstår det alltid en del hinder på vägen och då jag snabbt hittade mig till SH så lärde jag så smått känna en trevlig människa som kallar sig för Svenne100.

Jag bor i Hässleholm och studerar systemvetenskap på heltid. Vill gärna komma undan så billigt som möjligt när det kommer till körkortet och tänkt att om någon är intresserad av att hjälpa mig med övningskörning får de mer än gärna höra av sig. All hjälp uppskattas.

MC världen är fantastisk och jag har bara precis börjat bekanta mig med motorer och dyl. tidigare har jag mest pysslat med datorer. Här har jag bara blivit bemött av trevliga människor som njuter av livet och gillar att glida runt en varm sommardag, perfekt.

Nu är det snart dags att strypa min MC sen kommer besiktning, försäkring och allt annat. Ett steg i taget ska jag ta mig närmare körkortet och är du en vänlig själ får du självfallet bidra. Jag ställer givetvis upp om jag kan vara till någon nytta tillbaka. Jag äger ett bilkörkort sen snart två år (kanske är nödvändig info?)

I framtiden hoppas även jag (mot sommaren) att kunna köra med er från Hässleholmstrakten.

Med mycket vänliga hälsningar
Stecktech

A tjena missa ditt inlägg. Välkommen hit. Kul att du vill ta mc kort. Hade jag haft kortet länge nog för att få övningsköra med folk så hade jag ställt upp. Men hoppas du fixar de ändå. Om du kan hantera hojjen så öva bara på banorna så gjorde jag.

Har du skrivit in dig på jch ? De har en jäkligt bra läare som har fått mycket gott betyg även från andra trafiklärare. Har för mig att han lärde ut höghastighetsprovet bäst i trakterna.

Men när du väl har fixat kortet så är de bara att börja köra lugnt så du inte tabbar dig de första du gör. Men du är så välkommen att köra med oss.

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Lille Mats Rally 2011
22 April
OBS! NY PLATS
Bilprovningen Hässleholm
Södra Kringelvägen 8
Start 11-12.30 Mål 16.30

Tamma

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R6 -03
Håller tummarna för att de blir bra väder den 22-e då jag tagit ledigt från jobbet för att kunna köra lille mats =)

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
har ni körningar mot ystads trakten så säg till, alltid kör sugen ;)

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Är inte helt omöjligt :) dock får vi se hur vädret är .. Minns för något år sen hur ja låg bakom en plogbil i ett antal mil (dock med bil) ..

Men vi får se ;)

Om det blir aktuellr så pm B-) kör uppåt på fredag om det är oki väder. Skulle vara grillfest efteråt för oss hojåkare. Mötas upp kl 15 i jköping för att sen sticka till det.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln