Samkörning Hässleholmstrakten.

joens

TSK racing team
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ktm620sc supermoto kawasaki 1000rx
Hej Hässleholmare...Bilprovningen där starten går för Lille mats mc rally har öppet för mc besiktning från 7 på morgonen innan starten.....tänkte om någon behövde bes kan det ju vara bra att veta.Ingen bokning bara att köra dit på drive-in.
Mvh Joens

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Någon från hässleholmstrakten som tänkte köra Svt?
Tänkte på någon form av samkörning dit kanske?

Jag är på. Kan ju göra en lista på vilka som vill köra dit tillsammans så vi blir ett gäng :)

1.Blackhawk87
2.Roadwraith
3.Svenne100

tkdrille

Guest
För de som inte ska köra svt och ändå vill köra en runda på lördag. Ska vi ta en runda ? får ihop min hoj på fredag nämligen.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
1.Blackhawk87
2.Roadwraith
3.Svenne100
4.Ms C Hook (OM jag o Topchop inte åker kvällen innan)
5.Topchop
6. Slowroller (när kör ni förbi Perstorp??????) :)

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
1.Blackhawk87
2.Roadwraith
3.Svenne100
5.Topchop

Hittade ingen bra att citera så det blev detta inlägg.

Vill bara passa på att nämna att det finns en grupp på facebook som heter "HOJÅKARE I HÄSSLEHOLM MED OMNEJD". Titta in där för att se eventuella samkörningar. Mina vänner skriver nästa alltid där när det är körning på gång.

tkdrille

Guest
Hittade ingen bra att citera så det blev detta inlägg.

Vill bara passa på att nämna att det finns en grupp på facebook som heter "HOJÅKARE I HÄSSLEHOLM MED OMNEJD". Titta in där för att se eventuella samkörningar. Mina vänner skriver nästa alltid där när det är körning på gång.

Den är bra. Men borde sägas att de är rätt mycket glidare med. Så de som kör lite fortare passar de inte riktigt. Men vill man ta en lugn lång och bra tur är de oftast bra.

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Den är bra. Men borde sägas att de är rätt mycket glidare med. Så de som kör lite fortare passar de inte riktigt. Men vill man ta en lugn lång och bra tur är de oftast bra.

Lukta-på-blommorna-tempo är ju inte alltid så lockande :(

1.Blackhawk87
2.Roadwraith
3.Svenne100
5.Topchop

Vad för tider tror ni blir bra?
Tycker vi ska sikta på att vara där senast 8, står så i tråden iaf. Vi har ca 11 mil dit från Osby så om jag och Jimmie (Roadwraith) kör 6:45 borde det bli bra. Vi kan möta K-stadsborna på McD i Hlm, sen kör vi raka vägen och plockar upp Slowrullaren på vägen :)

Fler förslag?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag ser verkligen fram emot att bli frånåkt av en 125a. Det tar ca 30 minuter i hyfsat lagligt tempo från Perstorp. Och 20 från Hässleholm till Perstorp. Jag ger mig fan på att farbror blå kommer att ha kontroller ute i hela norra Skåne p.g.a Svt. Starta i god tid så att ni inte blir stoppade innan kalaset ens börjat. :)

tkdrille

Guest
Lukta-på-blommorna-tempo är ju inte alltid så lockande :(

Vad för tider tror ni blir bra?
Tycker vi ska sikta på att vara där senast 8, står så i tråden iaf. Vi har ca 11 mil dit från Osby så om jag och Jimmie (Roadwraith) kör 6:45 borde det bli bra. Vi kan möta K-stadsborna på McD i Hlm, sen kör vi raka vägen och plockar upp Slowrullaren på vägen :)

Fler förslag?

De lät rätt tajt om ni ska börja köra från osby 0645 och vara borta i hbg 8 samtidigt som att möta folk i hlm och i perstorp.
Du får hålla rätt så hög snitthastighet för att hinna.

Ta de lugnt nu i början du har väl precis fått mc kortet. Dumt och tabba dig direkt. De är inte skäll utan mer för att vi ska slippa ha olyckor =)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
De lät rätt tajt om ni ska börja köra från osby 0645 och vara borta i hbg 8 samtidigt som att möta folk i hlm och i perstorp.
Du får hålla rätt så hög snitthastighet för att hinna.

Ta de lugnt nu i början du har väl precis fått mc kortet. Dumt och tabba dig direkt. De är inte skäll utan mer för att vi ska slippa ha olyckor =)

Jag kan stå redo vid netto och haka på i farten. På fredag får jag min nya hoj med möed mer mos. :D

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Insåg att det blir rätt tajt. 06:30 får det nog bli, men det är ju så tidigt på en lördag :huvet

Snitta 100 är ju helt lugnt, bara raksträcka dit. Men visst, det ska tankas och plockas upp folk med.

Det är nog ingen risk att du blir omkörd av mig på raksträcka, i kurvorna vet jag inget om :)

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Undrar samma :)

Helt rätt :tummenupp På kurviga vägar är det dock svårt att fimpa hornen :huvet

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...