Samkörning Hässleholmstrakten.

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
haha tyvärr börjar de regna nu. så jag får väl tyvärr hoppa av de med. :( . vi har ju bara otur när de gäller att köra hehe.
MEn hoppas de som kör ändå har roligt.

Jag tog det lugnt och sinkade det andra men lite fick de nog leka ändå.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
haha tyvärr börjar de regna nu. så jag får väl tyvärr hoppa av de med. :( . vi har ju bara otur när de gäller att köra hehe.
MEn hoppas de som kör ändå har roligt.

Vi från osby trottsade allt vädert. Var lite drygt att stå o vänta vid shell i Hässleholm och inte en kotte kom :mad:
Roade oss dock med att en av oss blev utestängda från Shell för entredörrana inte släppte in honom.

Blev dock en runda längs småvägarna vid ballingslöv. Sen fortsatte jag själv till boalt, lönsboda, glimåkra,

Se om det blir någon samkörning nästa helg då

Jag tog det lugnt och sinkade det andra men lite fick de nog leka ändå.

Lugnt. Roligt att du hängde med. Hade varit snyggt om vi 4 hade slagit över på det bakkrönet vid den slingriga vägen. Var på god väg :gnissla

Snygg båge förresten.
 
Last edited:

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Vi från osby trottsade allt vädert. Var lite drygt att stå o vänta vid shell i Hässleholm och inte en kotte kom :mad:
Roade oss dock med att en av oss blev utestängda från Shell för entredörrana inte släppte in honom.

Blev dock en runda längs småvägarna vid ballingslöv. Sen fortsatte jag själv till boalt, lönsboda, glimåkra,

Se om det blir någon samkörning nästa helg då



Lugnt. Roligt att du hängde med. Hade varit snyggt om vi 4 hade slagit över på det bakkrönet vid den slingriga vägen. Var på god väg :gnissla

Snygg båge förresten.

Det var kul att hänga med. Gör gärna det fler ggr. Ja bågen är snygg men på tok för tyst. Detta ska dock åtgärdas så fort pengarna finns.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Det var kul att hänga med. Gör gärna det fler ggr. Ja bågen är snygg men på tok för tyst. Detta ska dock åtgärdas så fort pengarna finns.

Jo kan förstå att du tycker det. Hade en Honda blackbird innan och det ända man hörde på den var en högljud växellåda.

"Fan ta den dagen El motorcyklar blir vanliga" :hojcbr
 

tkdrille

Guest
blir nog dåligväder till helgen med men de kan ju ligga öppet för de som vill som inte ska med på svt.

Men jag har blivit klen =).

Snart förhoppningsvis kommer de bli goa helger och då får vi ju ordna ordentliga samkörningar =)
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
blir nog dåligväder till helgen med men de kan ju ligga öppet för de som vill som inte ska med på svt.

Men jag har blivit klen =).

Snart förhoppningsvis kommer de bli goa helger och då får vi ju ordna ordentliga samkörningar =)

Nä du har bara köpt för fin hoj ;)
 

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Stor sol i Kristianstadbladet på lördag :tuttar

Samkörning va det ja, var träffas ni/vi?
Var brukar ni köra och hur "erfaren" ska man vara?
Kul med lite nya polare :krama

Mvh Johan

Vi brukar träffas på Shell i hässleholm (vid den stora rondellen, vet inte vad infödingarna kallar den). Vidare stor erfarenhet behöver man inte ha, vi brukar ligga i "lagom" tempo. Inte överdrivet fort men inte hellr alltför sakta. Halkar någon efter så väntas det givetvis så han kommer ikapp. Vilka vägar är det bättre Rille svarar på, han har bättre koll på det än vad jag har.

Förövrigt är jag också på att köra på lördag om vädret tillåter, även om jag får kicka igång min hoj nu när startmotorn har gett upp :huvet

Vad säger du Rille, är du sugen på en runda på lördag?

Edit; såg nu att Rille ska med på svt. Ska vi samköra behöver vi någon som kan lite vägar runt Hlm eller får man helt enkelt samlas i Krstd om någon där känner sig manad att lägga upp en rutt.
 
Last edited:

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Jag hänger gärna på en tur genom Hässleholm/Kristianstad trakten.

wimhed du och jag kan ju mötas i Kristianstad och samköra bort till Hässleholm. Jag har min hoj i Kivik men bara vi bestämmer en tid så kör jag lite innan.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Jag hänger gärna på en tur genom Hässleholm/Kristianstad trakten.

wimhed du och jag kan ju mötas i Kristianstad och samköra bort till Hässleholm. Jag har min hoj i Kivik men bara vi bestämmer en tid så kör jag lite innan.

För min del kvittar det om vi möts upp i Kristianstad eller Hässleholm. Bara någon vet goa vägar att köra.
 

tkdrille

Guest
Nä du har bara köpt för fin hoj ;)

haha jo jag hatar och tvätta ;) jag vaxa ju den precis innan skitvädret ;) så är försiktig med skyddet.

Vi brukar träffas på Shell i hässleholm (vid den stora rondellen, vet inte vad infödingarna kallar den). Vidare stor erfarenhet behöver man inte ha, vi brukar ligga i "lagom" tempo. Inte överdrivet fort men inte hellr alltför sakta. Halkar någon efter så väntas det givetvis så han kommer ikapp. Vilka vägar är det bättre Rille svarar på, han har bättre koll på det än vad jag har.

Förövrigt är jag också på att köra på lördag om vädret tillåter, även om jag får kicka igång min hoj nu när startmotorn har gett upp :huvet

Vad säger du Rille, är du sugen på en runda på lördag?

Edit; såg nu att Rille ska med på svt. Ska vi samköra behöver vi någon som kan lite vägar runt Hlm eller får man helt enkelt samlas i Krstd om någon där känner sig manad att lägga upp en rutt.

Snäckan, ringcentralen gränöng =) man får säga vad man vill. men de är den bemmannade stationen finns ju en borta vid preem med men jag gör så jag lägger upp en länk på första sidan.

Jag hoppar svt detta året pga att de är tokkallt för att köra över 30 mil brrrr..

Så om de icke är blaskeväer så är jag med på lördag =) ska kolla upp var vi kan ta oss hän.
 
Last edited:

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
haha jo jag hatar och tvätta ;) jag vaxa ju den precis innan skitvädret ;) så är försiktig med skyddet.



Snäckan, ringcentralen gränöng =) man får säga vad man vill. men de är den bemmannade stationen finns ju en borta vid preem med men jag gör så jag lägger upp en länk på första sidan.

Jag hoppar svt detta året pga att de är tokkallt för att köra över 30 mil brrrr..

Så om de icke är blaskeväer så är jag med på lördag =) ska kolla upp var vi kan ta oss hän.

Vad är SVT?
 

tkdrille

Guest
Verka grymt roligt men håller med. Orka inte riktigt ta mig till Helsingborg. Känner mer för att vara ett mindre gäng.

De är riktigt roligt. men i med de inte är så jädrans varmt ännu så orkar jag verkligen inte köra så många mil på en dag.
klockan 0700 i tyringe är de om morgonen nu ca 3 pluss. Så kommer frysa ihjäl innan man är på plats :)
 

tkdrille

Guest
Känner mig inte riktigt säker på att slänga ihop en trevlig runda. Men är det bara 3st som är sugna eller?


Klimax brukar nog ta med en massa polare till han.

JAg är på om de är fler som vill. =). sitter och klurar på en rätt rolig runda nu faktiskt.


obs på mig inget om de blir skitväder.
Intresse om lördag 24e

1 tkdrille
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top