SAMLINGSTRÅD foto "Bulten"

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Skulle vara intressant att förstå hur spårning fungerar i samband med panorering...

I menyn så heter den spårning och om jag fokuserar på ett föremål eller den upptäcker ett föremål som rör sig så "låser" den på detta med den grönda rutan som då flyttar sig på skärmen. Dock bara testat det kort så exakt vad som sker under skalet och slutresultatet blir på bild är svårt att säga... Det låter dock som den fokuserar om när avståndet ändras..

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Jag föreslog underforum för populära ställen typ bulten, falkenberg, gotland ring, tuvängen, osv men det gick inte hem ... det är inte lätt med så många viljor ;)

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Har väntat i 40 min på att EN bild ska poppa upp :( Tur att jag har 4v semester då :)

Nä men allvarligt nu går det att lösa på nått sätt? Jag skulle fan inte ha nått emot att lägga ut en hunka åt dom som fotar så kan dom köpa sig ett Online album som dom kan lägga in sina bilder i!

Fundraiser?

Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
En tråd för varje ställe, datum å fotograf ... spela roll att det blir många trådar. Benämn dem konsekvent som vissa av er redan gör:

Bilder - "plats" "datum" / "fotograf"

dvs Bilder - Bulten 09-06-18 / saeco12

Lätt att söka efter bilder under vinterhalvåret när abstinensen gör sig gällande.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
En tråd för varje ställe, datum å fotograf ... spela roll att det blir många trådar. Benämn dem konsekvent som vissa av er redan gör:

Bilder - "plats" "datum" / "fotograf"

dvs Bilder - Bulten 09-06-18 / saeco12

Lätt att söka efter bilder under vinterhalvåret när abstinensen gör sig gällande.

Helt rätt, Jag blir sjösjunk när jag blädrar i "Samlingstråden"

Ett bra initativ men så ofta som Bulten uppdateras så blir det en ända röra att hålla reda på vilken sida som är till vilket datum :S

Men hörrö Psyco12, du är ju fotograf, hur gör du när du lägger upp bilderna och var lägger du upp dom?

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Helt rätt, Jag blir sjösjunk när jag blädrar i "Samlingstråden"

Ett bra initativ men så ofta som Bulten uppdateras så blir det en ända röra att hålla reda på vilken sida som är till vilket datum :S

Men hörrö Psyco12, du är ju fotograf, hur gör du när du lägger upp bilderna och var lägger du upp dom?

hörru STASH ... jag lägger dem på flickr.com :tummenupp

Conseal

Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Har väntat i 40 min på att EN bild ska poppa upp :( Tur att jag har 4v semester då :)

Nä men allvarligt nu går det att lösa på nått sätt? Jag skulle fan inte ha nått emot att lägga ut en hunka åt dom som fotar så kan dom köpa sig ett Online album som dom kan lägga in sina bilder i!

Fundraiser?

Bara strul hos min ISP .. brukar funka riktigt bra annars tycker jag ...

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Bara strul hos min ISP .. brukar funka riktigt bra annars tycker jag ...

Skulle du kunna tänka dig skaffa typ bilddagboken.se eller typ picasa för att lägga upp bilder. GubbLasse har en riktigt bra och jag kan mer än gärna ge dig en av mina ftp, Du är ju trots allt den som fångat mig flest gånger! måste ju sponsra våra fotografer juh!

Och jag kommer alltid kalla dig Crash!!! :rolleyes:

Fast var det inte "Oh Gud?" :D HAHAHAHHAA!:yoparty:yoparty:yoparty

Tyst på dig nu ZippiT

Last edited:

Conseal

Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Skulle du kunna tänka dig skaffa typ bilddagboken.se eller typ picasa för att lägga upp bilder. GubbLasse har en riktigt bra och jag kan mer än gärna ge dig en av mina ftp, Du är ju trots allt den som fångat mig flest gånger! måste ju sponsra våra fotografer juh!

Fast var det inte "Oh Gud?" :D HAHAHAHHAA!:yoparty:yoparty:yoparty

Tyst på dig nu ZippiT

Håller på att kolla på alternativ ..

((Tobbe))

Bulten fotograf
Gick med
17 May 2008
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08+Kawa zx 600-96
jag har slutat att lada upp bilder till sh sedan samlingstråden infördes:mad:

Last edited:

Molin

Dear lord Babyjesus..
Gick med
15 Oct 2008
Hoj
Snart en motard
Någon som har koll på vem som tog bilderna vid början av Bulten? Runt 20.45.. Efter de två S-kurvorna innan skogens början. De fotade hojar på väg bort från Rosenhill mot Västerhaninge hållet. Det var i skymningen runt när solen stod ganska lågt också..
Hmm förklaringen känns sådär, hoppas någon förstår :)

Letar bild på mig, Svart-blå GSX-R 750 grå hjälm och grå huvtröja.. (håller tummarna)

Aaa jag fick dig på en enda bild... Och den bilden blev verkligen totalt värdelös.. Men det kommer fler chanser!

Var det du som stod och fotade med en polare på andra sidan vägen som också fotade? Nån av er som fick med mig där jag sniglade mig fram, nybörjare som jag är? :banana
<-- Den hojen

Kul att köra Bulten för första gången, vill bara köra hela tiden nu! :tummenupp

Fick dig på bild, men skärpan blev inte bra.. :(

Alcayna

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Conseal: Du har inte en bild på en svart XT? Jag låg framför Duke:en som finns med blad bilderna. Jag låg strax före, höll upp handen och vinkade :)

Antar att du menar killen som fick flyga ambulanshelikopter? Det var polarens polare och han fick lämna sjukan idag med endast hjärnskakning, han hade minst sagt änglavakt :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati