SAMLINGSTRÅD foto "Bulten"

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Ort
1köping
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Ort
Skälby
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Ja ska aldrig mer ligga bakom dig... Då fastnar man ju inte på bild... :huvet

Känner igen situationen... Samma fenomen gäller mig också! :huvet

Har inte kommit med på en enda bild i år........ :mad: Vad gör man för fel? Har man ful skinndräkt???? :confused:
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Snyggt, bra vinkel från ensilagebalen? :)

T o m Farbror Nailer fastnade på bild med gula faran :D
Inget vidare nedlägg där inte!!

Skulle man kunna få en högupplöst av den tro? :)

Mvh
Micke
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Bulten 09-06-28

Fan va varmt det var idag..... så ni får ursäkta den lönnfeta blekfisen i fotokurvan....:rolleyes:

Hur som helst så är här ett axplock från dagen, resten av bilderna hittar ni längst ner. Det vart ganska många foton idag faktiskt! Så tack till alla er som orka släpa er ut i värmen!


IMG_1381.JPG


IMG_1827.JPG


IMG_1216.JPG


IMG_1287.JPG


IMG_1354.JPG


IMG_1521.JPG


IMG_1037.JPG


IMG_1052.JPG


OCH HÄR FINNES RESTEN AV BILDERNA

Kanske ska tillägga att det bara e å höra av sig om det skulle viljas ha nån bild i fullformat......
 
Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Fina bilder Danne!!
Har du fixat hojen nu??
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Fina bilder Danne!!
Har du fixat hojen nu??

Japp... men inte med nån reservdel från Yamaha som han LOVADE dyrt och heligt att dom skulle få hem på 3 dar. Värdelösa är dom. Jag åkte förbi polare som har nån pumpfirma så svarvade han till en ny i nåt teflonplastmaterial. Men det ska bli kul att se om delen kommer på tisdag som jag tippade!

Just det.... tack åxå! :tungan
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
Tackar... men var va du? Killen på den gula TL1000R'en var tvungen att fylla din plats idag. Fick lika många på honom som man brykar få på dig! :tungan

Haha.. Tänkte att någon annan får axla ansvaret för att leverera posörskrap idag:tungan
Jag satt och försökte hitta lite kyla på dagen:brinnerup Men i vanlig ordning blev det en sväng på kvällen..
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Helt otroligt att de inte kunde fixa en så liten enkel grej på 3 dagar!!
Bra att det löst sig i varje fall!
Du har väll inte avbestälr orginaldelen?
Vore ganska roligt att skratta och bara säga att den behövde jag i fredags som ni lovade och inte nu längre!!
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Helt otroligt att de inte kunde fixa en så liten enkel grej på 3 dagar!!
Bra att det löst sig i varje fall!
Du har väll inte avbestälr orginaldelen?
Vore ganska roligt att skratta och bara säga att den behövde jag i fredags som ni lovade och inte nu längre!!

Näe då, inte avbestllt. Kommer någ att köpa den ändå. Den som polaren gjorde är bara provisorisk. Det låter en del när man motorbromsar och så, ska tydligen inte vara nån fara att det pajjar och så men skönt om man kan få det tyst med originaldelen.

Ut å åka nån dag i veckan kanske?
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Näe då, inte avbestllt. Kommer någ att köpa den ändå. Den som polaren gjorde är bara provisorisk. Det låter en del när man motorbromsar och så, ska tydligen inte vara nån fara att det pajjar och så men skönt om man kan få det tyst med originaldelen.

Ut å åka nån dag i veckan kanske?

Om jag får tid!! Sista veckan före semestern och ganska mycket som "borde" vara färdigt!!
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Ser bra ut .. litet konstruktivt tips ;) .. Om du har möjlighet att ändra mätmetod för exponering så prova labba med den lite .. ser ut som exponeringen räknas ut på hela bilden vilket gör åkarna lite mörka .. prova ändra till mer riktad mätning (vilket iofs kan få asfalten att bli överexponerad) .. så kan du få åkarna lit ljusare om du vill.

Vet inte vad det heter på Canon men på nikon heter det Matrix/Center weighted average eller spot ... du provar ju såklart bara om du vill ;) :tummenupp
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Ser bra ut .. litet konstruktivt tips ;) .. Om du har möjlighet att ändra mätmetod för exponering så prova labba med den lite .. ser ut som exponeringen räknas ut på hela bilden vilket gör åkarna lite mörka .. prova ändra till mer riktad mätning (vilket iofs kan få asfalten att bli överexponerad) .. så kan du få åkarna lit ljusare om du vill.

Vet inte vad det heter på Canon men på nikon heter det Matrix/Center weighted average eller spot ... du provar ju såklart bara om du vill ;) :tummenupp

Konstruktiv kritik är alltid bra. Men tyvärr har jag ingen aning om vad allt det där är....:) Förr fotade jag i M läget och då var det enklare att bestämma hur ljust vad skulle bli. Nu fota jag i TV läget tror jag, alltså slutarprio. Kanske ska leta rätt på instruktionsboken och kolla lite. Tackar iaf för tipset!
 

Hudik

Guest
Nu blev jag förvånad.... :va
Inte en enda "m1cke" bild idag???:confused:

Är han sjuk??? :sjuk
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Ngn annan Canonmänniska kanske kan tala om hur det funkar på dem .. bör ju finnas. Sen vilket läge du använder av m/slutar eller bländarprio gör ingen skilnad för den inställningen.

Du kan välja på 3 lägen på din kamera
• Evaluative 35-zone
• Partial 9% at center
• Center-weighted average
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top