Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Men hur funkar det där? Du har hjämmonterat kameran men sedan dragit sladden bak längs ryggen och ner till micen i cutsen? :confused:
Japp, den går under tröjan jag har över skinnstället.
Däremot får man inte missa att dra ur micen ur GoPro:n och dra igenom sladden ur tröjan innan man kliver av. Missade det vid ett tillfälle vilket gjorde att micen slets av från sladden. :mad:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Chinmount

Här är min senaste idé. Med en tretumsstav från eyeofmine kommer kameran ut lagom långt från spegelvisiret för att det ska bli bra. Jag har testat Narrow, Medium och Wide FOV (field of view) och wide är den bästa, annars försvann fartkänslan helt och allt kändes konstigt. Tanken är inte att göra en hel film så här men som en rolig vy att klippa in. Bäst lär det bli på bana med rödvit kantsten och solsken :)

Lite osäker på om fästet orkade hävarmen så jag säkrade riggen med en kabel och två ringkabelskor till en skruv i visirmekanismen. Funkade perfekt.

ChinSide1.jpg Lanyard1.jpg GOPR1816wide1.jpg

http://youtu.be/Xu_EubWOq7M

så vad tycks om placeringen ?
vad går snabbare att redigera film i ?
Personligen tycker jag att det är kass att filma genom ett tonat kåpglas så att det man ska fokusera på tonas ner. Blir bakvänt liksom.
Kortast möjliga arm är alltid att föredra. Sugproppen är svajig.
Läs första inlägget i dena tråd för tips att komma igång att redigera

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Ladda ner MPEG streamclip från www.squared5.com då kan du välja ut de snuttar ur råmaterialet som du vill ha och redigera endast delarna som du vill ha.

ska testa det, tack för tipset

Ljudporr! :yoparty
Såg den där på annons tidigare, blev den kvar trots allt?

fortfarande till salu, skall bli banhoj nästa år i stället

Någon som har tips om placering på hoj som ger bra bild, bra vy, känsla mm mm.
posta gärna lite ideer :tummenupp

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Bara jag som tycker att det ser fult ut med fästet kvar på hjälmen när man tagit bort kameran?
funderar på att köpa ett chest mount men dom är ganska dyra tycker jag :va ca 560 kr på en lokal fotoaffär.
en påse med "vanliga" hjälmfästen kostar 349kr, någon som hittat billigare på någon svensk internet butik?

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Lite coolt, men går det inte att få ner kameran och bort från synfältet helt, dvs att kameran inte kommer med på film.?
Här är min senaste idé. Med en tretumsstav från eyeofmine kommer kameran ut lagom långt från spegelvisiret för att det ska bli bra. Jag har testat Narrow, Medium och Wide FOV (field of view) och wide är den bästa, annars försvann fartkänslan helt och allt kändes konstigt. Tanken är inte att göra en hel film så här men som en rolig vy att klippa in. Bäst lär det bli på bana med rödvit kantsten och solsken :)

Lite osäker på om fästet orkade hävarmen så jag säkrade riggen med en kabel och två ringkabelskor till en skruv i visirmekanismen. Funkade perfekt.

View attachment 365544 View attachment 365545 View attachment 365546

http://youtu.be/Xu_EubWOq7M

Personligen tycker jag att det är kass att filma genom ett tonat kåpglas så att det man ska fokusera på tonas ner. Blir bakvänt liksom.
Kortast möjliga arm är alltid att föredra. Sugproppen är svajig.
Läs första inlägget i dena tråd för tips att komma igång att redigera

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Någon som har tips om placering på hoj som ger bra bild, bra vy, känsla mm mm.
posta gärna lite ideer :tummenupp
De tipsen som är på första sidorna i tråden räckte inte eller? :va

Micke™;5591181 skrev:
Lite coolt, men går det inte att få ner kameran och bort från synfältet helt, dvs att kameran inte kommer med på film.?
Nej då blir det bara himmel. Eg skulle jag vilja höja kameran mer så att vägens slut inte är ovanför mitten av bilden

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Kan säga det att istället för att köpa en översprisad liten kolfiberpinne så kan man köpa Aluminiumprofil på Bauhaus för 80:-, såga till lagom längd, Fila ned hörnen så dom blir runda, borra lämpligt hål.
Köpa lite Skruv i lösvikt med vingmuttrar.

Ska försöka posta bilder på min lilla uppsättning.

Nu ska jag åka och hämta min Quadrokopter med Gimbal! :D

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Hoj
R1 -98
Är det motorsport edition man skall ha om man skall gå löst på en goPro?
Har de flest vettiga mounts?

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
serenity gick ej att kika på klippet pga. visar innehåll från EMI eller någe sådant skit..:död

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Experimenterade lite med Go Pro:n och försökte "klona" mig själv genom att placera kameran på ett ställe och göra flera passeringar. Dessa klipp lades "på varandra" i redigeringsprogrammet. Tanken var att få fram en effekt där en armada av VFR:er (alla visserligen lika dana) passerar på rad, ackompanjerade av en massiv mullrande ljudmatta. Nu lyckades jag bara få till två passeringar som var användbara, dessutom som blev båda klippen lite transparenta så hojen ser lite genomskinlig ut.

http://www.youtube.com/watch?v=dh1QHw21XKc

Kan jag på något sätt ta bort transparensen? Jobbar i Sony Vegas Studio Platinum 11. Har tittat lite på Youtube-tutorials men vet inte riktigt vad det jag ska söka efter heter på engelska.

RobbstA

CHOPPER
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1974 Harley Chopper
Fick ett expresspaket från USA för en halvtimme sedan med lite godis :)

Gopro HD HERO2 Motorsports Edition
Wi-Fi BacPac™ + Wi-Fi Remote Combo Kit
32GB SD Memory Card (Class 10)

3.480 kr totalt med express frakt Från USA

Tullfritt blev det också :yoparty

Nu är det bara att vänta på Gopro appen så man kan använda detta Wi-Fi kit fullt ut.

P1010654.jpg

:)

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Mina senaste klipp.. något långa, men de är inte avsedda för att vara fyllda med action!

Helt och hållet gjorda med en GoPro HD Hero 2

På översta filmen styr jag GoPron med Wi-Fi ComboKit där Fjärren får sitta lättillgänglig på styret! Därför blir det lätt att växla mellan film eller att ta kort 1bild/sekunden! :)

Redigerade i Premiere Pro..

http://youtu.be/20h3U-B6XqQ?hd=1

http://youtu.be/q4if_d2Un20?hd=1

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...