Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Testade första repan idag med Hero2´an, gick väl hyffsat de första 30 min.. lite väl mycket överexponering kanske. Nåväl sen verkade skiten imma igen!? Iofs skapligt varmt idag, kameran på bröstet och det vattentäta locket men är detta ett vanligt förekommande? Löser det sig med att ha det öppna locket/baksidan?

Efter ca 20 min
Skärmavbild 2012-07-09 kl. 16.01.54.jpg

Efter ca 30-40 min
Skärmavbild 2012-07-09 kl. 16.02.47.jpg

Skärmavbild 2012-07-09 kl. 16.03.34.jpg

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Testade första repan idag med Hero2´an, gick väl hyffsat de första 30 min.. lite väl mycket överexponering kanske. Nåväl sen verkade skiten imma igen!? Iofs skapligt varmt idag, kameran på bröstet och det vattentäta locket men är detta ett vanligt förekommande? Löser det sig med att ha det öppna locket/baksidan?

Efter ca 20 min
View attachment 365422

Efter ca 30-40 min
View attachment 365423

View attachment 365424

Här har du lösningen http://gopro.com/camera-accessories/anti-fog-inserts/

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Service som på alla tvåtaktscrossar men väldigt mycket vibrerar loss :D

Vad tror ni om den här kameravinkeln? Skulle vara lite rolig att klippa in lite av va? Inte en hel film men som instick. 'Gilla' om ni gilla'rt :)
Blir ju tyvärr väldigt mkt vidvinkel pga GoPron och visiret men kolfiberstaven gör vyn möjlig iaf.

View attachment 365435View attachment 365436

Vem har 1an och vem har 2an i filmen? :)
Hero2'an är den enda som har mic-ingång så det är den som åker med KGA på CR500'an för det mesta. När jag kör Monstret så har jag Hero1 på hjälmen och Hero2 på svingen men inte heller den klarade vibrationerna utan svår Rolling shutter som synes :(

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Eller kör öppen lucka och svamp. Har aldrig haft imma

Typ avklippt disksvamp? Får se vilken montering det blir på bana, inte helt överens med bröstselen och dess vinkel = blir gärna rakt ner mot tanken vid "full attack"-position ;) Inte testat sugklockan ännu men den ska ju tåla en del, får försöka snirkla ihop någon säkrehetssnöre utan att det blir fiasko med kamera i hjulet eller sätta krokben för styrning.

Men men svamp är nog kool om det är fuktigt/varmt ute men om det regnar så går det väl antagligen bara till en gräns och sen blir det blött.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Vilket ställe säljer fästet med stativgänga billigast?
Behöver ha det innan den 24:e, så inte allt för lång tid för frakt.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Får se vilken montering det blir på bana, inte helt överens med bröstselen och dess vinkel = blir gärna rakt ner mot tanken vid "full attack"-position ;)

Så här löser du det:

33159683.jpg

33159688.jpg

33159684.jpg

33159686.jpg

33159685.jpg

33159698.jpg

33159687.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
När väl wifi/stream-appen/mjukvaran kommer tror jag det blir oslagbart men bara till fjärren är väl kanske lite overkill för de flesta, iaf till hoj. Batteritiden kan jag inte yttra mig om ännu, tjöpte ett extra batteri iaf för lite smidigare hantering.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Definiera billigt :7peta

Jag beställde ett från http://www.actioncameras.se/GoPro_Universalf-ste_med_stativg-nga.html (Engelsk sida) igår och får det troligtvis imorgon :) Enligt DHL så anlände paketet till Västerås idag...

Detta var med express frakt... SÅ fästet går på närmare 200kr inkl frakt :3freak Det är dyrt med plast :rolleyes:

Billigare än de 149kr som är standardpris (Teknikmagasinet/Elektronikladorna/osv.)
Men verkar inte finnas något billigare än det (inkl. frakt). Så kan lika gärna handla direkt i butik.

Jo, det är dyrt för den lilla plastbiten.
Extra drygt att man var dumsnål, och inte köpte lite mer kringutrustning när man var i USA :dummer

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Köpte en GoPro Hero2 strax före midsommar.

testat monterat den på tanken med sugfästet, samt i backspegelinfästningen, men då skakar bilden som fan (ska försöka ladda upp en mindre film på det i morrn)

bara klippt ut ur windows movie maker (som tar sjuuuuk lång tid att behandla ett par gb)
nu vill jag inte ha kommentarer på körningen (ingen bombrepa för er som hade önskat)

så vad tycks om placeringen ?
vad går snabbare att redigera film i ?

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR

testat monterat den på tanken med sugfästet, samt i backspegelinfästningen, men då skakar bilden som fan (ska försöka ladda upp en mindre film på det i morrn)

bara klippt ut ur windows movie maker (som tar sjuuuuk lång tid att behandla ett par gb)
nu vill jag inte ha kommentarer på körningen (ingen bombrepa för er som hade önskat)

Minns inte vad du fråga, jag satt och diggade ljudet från hojen... Beroendeframkallandesomfan :)
Blir ju bra men säkert bättre med en klar ruta.

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6

Ladda ner MPEG streamclip från www.squared5.com då kan du välja ut de snuttar ur råmaterialet som du vill ha och redigera endast delarna som du vill ha.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept