Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
CB1000R -09
Provade att redigera min första film idag! Eller redigera är väl att ta i! Jag klippte bara bort material där jag är själv på banan! När jag sedan sparade ner filmen på datan så är det mycket sämre kvalitet än innan!

Är det någon som vet vad jag gjort för fel eller kan ge mig några bra tips?

Nu vet jag inte vilket program du använder till klippningen. Men du borde få välja kvalitet antingen på filmprojektet eller när du renderar filmen. Kolla vad du har inställt under properties/inställnignar eller sök efter en knapp som låter dig matcha en annan fil.

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Ska man ta och köpa en grabbag så man kan fästa kameran på sidan av hjälmen eller kan man skaffa suction cup fästa någon annanstans är tanken?

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Icke mc-relaterat, testade lite olika vinklar när jag var med eleverna på Laxå flygfält. Kritik mottages tacksamt.:tummenupp

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Ska man ta och köpa en grabbag så man kan fästa kameran på sidan av hjälmen eller kan man skaffa suction cup fästa någon annanstans är tanken?

Sugproppen fungerar över allt där det är slätt och den får plats.. sitter som berget :)
fast klisterfästen bygger inte ut lika mycket

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Sugproppen fungerar över allt där det är slätt och den får plats.. sitter som berget :)
fast klisterfästen bygger inte ut lika mycket

Jag köpte en grabbag så jag kunde fästa kameran på sidan av hjälmen, nu vet jag att den sitter så jag har kameran monterad varje gång jag är ute. ganska bra skrämsel taktik tycker jag eftersom att folk kör "trevligare" när dom märker att man har en kamera.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Någon som testat wifi backpack och stream till telefon? Finns det någon android-app än?

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Jahapps.. 380Gb med blandat skit från i sommar, Skulle må bra av en komprimering känner jag.
Jag har tidigare använt mig av VirtualDub när jag konverterat mina dataspelsfilmer, så jag antar att den borde funka bra även till Goprons. Nån som har nåt favoritformat som funkar bra utan att sabba kvalitutten alltför mycket? (Gopro HD1 inspelat i R5 (1080p@30fps).

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jahapps.. 380Gb med blandat skit från i sommar, Skulle må bra av en komprimering känner jag.
Jag har tidigare använt mig av VirtualDub när jag konverterat mina dataspelsfilmer, så jag antar att den borde funka bra även till Goprons. Nån som har nåt favoritformat som funkar bra utan att sabba kvalitutten alltför mycket? (Gopro HD1 inspelat i R5 (1080p@30fps).

.......... eller så klipper du ihop något ordentligt och gör dig av med råmaterialet. Det kommer du ändå aldrig kolla på.

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
.......... eller så klipper du ihop något ordentligt och gör dig av med råmaterialet. Det kommer du ändå aldrig kolla på.

Det har du förmodligen jävligt rätt i :S Men jag e en såndär som har jävligt svårt att slänga saker.. Gamla mjölkpaket osv i travar ^^

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Filmerna är ju redan hårt komprimerade och bitraten ligger väl runt 15 Mbit. Vet inte om jag skulle vilja sätta så mycket lägre bitrate. Gör du det fortsätt kör på H.264, MP4, 2 pass men bäst är att köpa en ny stor HDD dedikerad till råmaterial som inte kostar så mycket. Man betalar runt 40 öre/GB idag för en HDD.

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Filmerna är ju redan hårt komprimerade och bitraten ligger väl runt 15 Mbit. Vet inte om jag skulle vilja sätta så mycket lägre bitrate. Gör du det fortsätt kör på H.264, MP4, 2 pass men bäst är att köpa en ny stor HDD dedikerad till råmaterial som inte kostar så mycket. Man betalar runt 40 öre/GB idag för en HDD.

Jo den ligger på prick 15.. Och ni båda har väl rätt.. Jag får köpa en till HDD och sen sätta igång o kasta lite dynga.
dags att rensa.png

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Jo den ligger på prick 15.. Och ni båda har väl rätt.. Jag får köpa en till HDD och sen sätta igång o kasta lite dynga.
View attachment 371258

Låter bra.. och du måste nog rensa upp lite :D
Kolla nu in min film med motardmaffian:

Edit: (direktlänk)
Är inte säker på att den funkar med mobil. Möjligtvis om man har flash och kör icke mobilvariant av sidan.

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Låter bra.. och du måste nog rensa upp lite :D
Kolla nu in min film med motardmaffian http://www.sporthoj.com/forum/showt...-it-burning)&p=5656336&viewfull=1#post5656336
Ot: Usch för datorbutiker.. Blir så dyrt.. Men 3 nya diskar står här och glänser.. EDIT: Men tydligen så stöder inte mitt j-vla mobo 6gb/s, eller det stödjer men det funkar inte.. Så går det när man impulsshoppar..

Var det en länk nånstans i den posten du länka till? Jevla telefån.

Last edited:

patrikrova

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
Honda VFR 800FI 99a
Halojsan tackar för en kul tråd :hej
Köpte mig en GoPro Hero och måste erkänna att jag är fast man blir beroende :dummer
Redigerar förnärvarande i Windows Live Movie maker funkar bra men hade önskat kunna lägga till lite animationer och effekter.
Några tipps på sådana program som inte kostar skjortan Tack :rolleyes:
Här kommer en länk till min youtubekanal :crash

http://www.youtube.com/user/patrikrovas?feature=guide
Ha det bäst :rock

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Den skulle ju komma i somras. Verkar inte gå att använda nya läget i 720 50 fps :-/ ..måste vara en bugg.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...