Samsung Galaxy S2 / S3

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Har nu haft min lur i en vecka. Väldigt nöjd med bytet från iphone 4 överlag. Inget lagg i menyerna som på gamla androidmobiler och en utomordentlig "känsla" och exakthet i tangentbordet när man skriver, något som störde mig så pass förut att jag bytte bort min dåvarande Desire HD mot en IP4.

Nu till mitt "problem", standard webläsare kraschar ibland när jag börjar navigera runt på sidan innan den har laddat klart. Gör den så för er andra också? Jag har ej uppdaterat till 2.3.4 ännu.

Inte samma "problem" med Opera och/eller Dolphin, men dem stör jag mig lite på av någon anledning.

Sen en annan grej. Android market. Fruktansvärt segt när jag navigerar runt och är uppkopplad mot wifi. Lite mindre segt med 3g. Har 3.1.5.
Är det så för er också? Kommer det en fix?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Nu har jag hittat en grej som jag stör mig på nåt infernaliskt.
Säkert är det skit bakom styret, men i så fall hoppas jag på hjälp från er.
Jag har en egeninlagd rington.
När vissa ringer så spelas den precis som vanligt, men när andra ringer så "ploppar" den bara till och tystnar sen.
Verkar inte ha att göra med huruvida de finns med i telefonlistan eller ej.
Fler med samma symptom?
Är det någon inställning jag (miss)lyckats med?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag uppdaterade nydligen modemet till KI1 från KG6 och vips försvann alla mina problem med dålig hastighet vid surf och att den vill gå på 2G (edge) istället för 3G HSPDA.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag uppdaterade nydligen modemet till KI1 från KG6 och vips försvann alla mina problem med dålig hastighet vid surf och att den vill gå på 2G (edge) istället för 3G HSPDA.

Hur gjorde du det?

Har nu haft min lur i en vecka. Väldigt nöjd med bytet från iphone 4 överlag. Inget lagg i menyerna som på gamla androidmobiler och en utomordentlig "känsla" och exakthet i tangentbordet när man skriver, något som störde mig så pass förut att jag bytte bort min dåvarande Desire HD mot en IP4.

Nu till mitt "problem", standard webläsare kraschar ibland när jag börjar navigera runt på sidan innan den har laddat klart. Gör den så för er andra också? Jag har ej uppdaterat till 2.3.4 ännu.

Inte samma "problem" med Opera och/eller Dolphin, men dem stör jag mig lite på av någon anledning.

Sen en annan grej. Android market. Fruktansvärt segt när jag navigerar runt och är uppkopplad mot wifi. Lite mindre segt med 3g. Har 3.1.5.
Är det så för er också? Kommer det en fix?

Kan inte svaren på alla dina frågor, men jag testade Boat Browser Mini, den sparkar hittills stjärt på alla andra browsers jag testat.
Gratis, så du kan ju testa? :)

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Går det justera ned vibrationssignalen? Den stör ju på möten trots att telen är i fickan

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Köp siliconskydd för 75kr så är det besväret borta :tummenupp

Då fastnar ju telen i fickan..

Igår när jag var på en föreläsning (och spelade wordfeud) med ljudlös inställt så börjar en damröst säga "HELLO, WHAT WOULD YOU LIKE TO DO?"
De där jävla carmode aktiveras hela tiden utan anledning, och trots att man har ljudlös på så låter den
Googlat och tydligen drabbas många av detta och det finns ingen lösning

Vilken jävla skittelefon!

Last edited:

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08

Igår när jag var på en föreläsning (och spelade wordfeud) med ljudlös inställt så börjar en damröst säga "HELLO, WHAT WOULD YOU LIKE TO DO?"
De där jävla carmode aktiveras hela tiden utan anledning, och trots att man har ljudlös på så låter den

Har åxå upptäckt att just wordfeud fuckar med carmode... dock suger wordfued så de gör inte mig nått längre :p

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Har åxå upptäckt att just wordfeud fuckar med carmode... dock suger wordfued så de gör inte mig nått längre :p

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

Att det skedde när jag körde wordfeud var bara en slump.. Kan hända när som helst

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Haha. Ja vilka skittelefoner ni verkar ha fått. Min funkar klockrent. Nu lirar tom GPSen som jag vill.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Hur gjorde du det?

Kan inte svaren på alla dina frågor, men jag testade Boat Browser Mini, den sparkar hittills stjärt på alla andra browsers jag testat.
Gratis, så du kan ju testa? :)

Boat verkar riktigt bra men den verkar väl vara en dolphin browser minus gestures? Bet någon hur jag importerar bokmärken från dolphin till boat?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Är inte Samsungs Galaxy S2 exakt samma som min LG Optimus X2? Jag vill dock ha Android 2.3... LG är sjukt försenade med den uppdateringen.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är inte Samsungs Galaxy S2 exakt samma som min LG Optimus X2? Jag vill dock ha Android 2.3... LG är sjukt försenade med den uppdateringen.

Nej, det är inte exakt samma. LG var den första mobilen med dubbla kärnor vet jag. Samsungen är snabbare, har bättre skärm mm mm.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nej, det är inte exakt samma. LG var den första mobilen med dubbla kärnor vet jag. Samsungen är snabbare, har bättre skärm mm mm.
Jag tror den känns snabbare för att den har 2.3. LG'n har fortfarande 2.2 och vad jag förståt t utnyttjar därför inte dubbla kärnor fullt ut i OS'et.

Sen en sak som riktigt suger på LG:n det är kameran. Sunkigare får man väl leta. Den enda kameran som faktiskt tar riktigt bra bilder, oavsett ljussättning är iPhonen. Den tar grymma bilder.

Hur är Samsungen på den fronten? I t.ex miljöer med dåligt ljus?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Hur är Samsungen på den fronten? I t.ex miljöer med dåligt ljus?

Jag har bara min Iphone 3gs att jämföra med.

I dagsljus är kameran kanon! I skymning utan blixt så blir slutartiden så lång att alla objekt som kan röra sig blir svåra att fota. Att ta kort på folk kan man glömma när det börjat skymma om du inte använder blixt som gör att alla ser cancersjuka ut.

Inget ovanligt kanske, men den är sämre än en sju år gammal kompaktkamera på den punkten.

För övrigt så tror inte jag att jag ska yttra mig mer i den här tråden, utan jag föredrar att ni frågar Stastriker som kommer med lite mer positiva svar!

Någon som vill tjöpa en Galaxy S2 efter att Iphone 5 har kommit?

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag jämförde S2´an med iPhone 4 på en krog med sunkig belysning. Samsungen var brutalt mycket bättre

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping