Samsung Galaxy S2 / S3

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Till er som har koll...

Behöver ny telefon...

Är det fortf. S2an som gäller? Kommer nått värt att vänta på runt hörnet?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag vet inget egentligen (har ingen android, men söker info mer eller mindre dagligen för ett köp), men Google/Samsung Galaxy Nexus är väl runt hörnet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008524

Just. Nya Android. Men är den het nog hw-mässigt då? Jag byter telefon sällan och vill ju att den hänger med / orkar ett tag.

Vad bjuder du för en som är använd i tre månader? Är så less på skiten nu och ska tillbaka till äpplet.

Mja. Låter mer besvärligt än något annat. Du bor ju i mumindalen.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Så det vi säger då är... "Vänta tills HTC/Samsung gör sina egna tolkningar och stuvar in android 4:an"? :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Behöver ny telefon...

Är det fortf. S2an som gäller? Kommer nått värt att vänta på runt hörnet?

Bortsett från Galaxy Nexus som snart dyker upp, så är S2:an nog bland det bästa om man ser till prestanda. Andra kanske prioriterar stryktålighet, vattentät, batterisnål, liten och enkel, vanlig knappsats osv. Men för oss som använder det till mer än bara att ringa och skicka sms, så är S2 fortfarande "het".

Jag går själv och väntar på att priset ska droppa lite till bara eller om det dyker upp något bra begagnat exemplar. Använder en gammal Nokia 5140 under tiden och det är fanemig inte roligt alls :D

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ja teknade mig präxist på en Nexus.

Att kameran har lägre MP gör mig inget. Jag skall inte ta affischmaterial med mobilen iaf.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
vad bjuder du för en som är använd i tre månader? är så less på skiten nu och ska tillbaka till äpplet.

^
|
|
|
v

bortsett från galaxy nexus som snart dyker upp, så är s2:an nog bland det bästa om man ser till prestanda. Andra kanske prioriterar stryktålighet, vattentät, batterisnål, liten och enkel, vanlig knappsats osv. Men för oss som använder det till mer än bara att ringa och skicka sms, så är s2 fortfarande "het".

Jag går själv och väntar på att priset ska droppa lite till bara eller om det dyker upp något bra begagnat exemplar. Använder en gammal nokia 5140 under tiden och det är fanemig inte roligt alls :d

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Berättar du om den när du fått och testat? Pretty please? :)

Prestandamässigt spöar den allt, inklusive iFån 4s, utom på grafik, men den spelar högupplöst film, så det lär nog inte spela så stor roll om man inte använder den som spelkonsoll.

Jag har också tänkt byta.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad bjuder du för en som är använd i tre månader? Är så less på skiten nu och ska tillbaka till äpplet.

:D Som Biturbo insinuerade - känner du för att sälja? Till rätt pris handlar jag nu istället för att dra ut på det till mellandagsrean...

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Står i valet mellan 3 olika nallar just nu.
Hade nästan bestämt mig för S2:an men då började man ju kika på Google Nexus och Motor-Ola RAZR också. Specarna verkar ju inte skilja mycket.

Något speciellt på någon av dessa lurar som gör den bättre än de andra?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har precis riggat så att jag kan se alla mina filmer i telefonen var jag än befinner mig.
Kanske blir dyrt om man är utomlands, men där är jag inte så ofta :)

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Mongotelefonen har lagt till alla facebookkontakter i mobilen. Hur får jag bort dem?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mongotelefonen har lagt till alla facebookkontakter i mobilen. Hur får jag bort dem?

Varför ska du ha bort dom?
Det är ju inte så att det blir platbrist.

Det går att stänga av synkningen med facbook-kontakter någonstans, jag har inte brytt mig, när jag ska ringa någon knappar jag in två-tre bokstäver ur namnet och väljer bland dom som heter så.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping