Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Lånar tråden lite, vad är en begagnad Samsung Galaxy S2 värd? Repfri i fint skick bunden till Telenor. Någon som har en uppfattning eller sålt någon på sistone. Priserna på blocket pekar ju åt alla möjliga håll.
Lånar tråden lite, vad är en begagnad Samsung Galaxy S2 värd? Repfri i fint skick bunden till Telenor. Någon som har en uppfattning eller sålt någon på sistone. Priserna på blocket pekar ju åt alla möjliga håll.
Skulle nog säga ca 2500 För runt 4 kan du få en galaxy nexus
... Har S2'an några direkta nackdelar?
Jag har en LG Optimus X2 just nu, men då LG's support är helt obefintlig och jag ändå får plocka ut en ny mobil på mitt abonnemang så är ju frågan vad man ska plocka ut.
Det står egentligen mellan Samsung Galaxy S2 eller Galaxy Nexus. Jag spelar i princip ingenting på telefonen, använder jag den till något över ringande/smsande/surfande så är det att kolla lite på film eller ta något kort. Har S2'an några direkta nackdelar?
Skulle nog säga ca 2500 För runt 4 kan du få en galaxy nexus
Håller med, 2500 för en i nyskick och med garantier kvar. Fast det där med låsning får man nog ta med en nypa salt. Jag köpte en som skulle vara låst och som gick med Telenor-abonnemang, men det visade sig att den inte alls var låst i hårdvaran. Bara att stoppa i nytt SIM-kort och köra. Gick bra att roota också (men det har ju inget med eventuell låsning att göra)...
Jag skulle tagit galaxy nexus. De två största fördelarna är att man dels slipper en samsung skadad mjukvara, du får ice cream sandwich redan nu och är garanterad snabba uppdateringar. Men kanske framförallt. Notifierings dioden som nexus lurarna alltid har. Du väljer vilken färg den ska blinka i beroende på händelsen. så kan du se om du fått sms, mail eller vad det nu kan va utan att tända skärmen.
Tack för svaren, blev nu lite osäker på om det är en S2 eller bara en S min flickvän har. Får kolla upp det närmare, men hon är bortrest nu. Tror inte hon själv vet det ens. Hur mycket mindre får man för en S om det skulle visa sig vara en sådan?
En S ska nog ligga 500-1000 lägre, men det beror ju på vem som köper och utbudet. Ett snabbt sätt att se skillnaden: S har kameran uppe i ena hörnet på baksidan (och det brukar nog stå något om "Google" tryckt på den), medans S2-kameran sitter lite mer centralt placerad. Dags att sälja?
Fast en ren Android version är ganska beige, jag har inget emot att tillverkaren bundlar lite smarta funktioner i sin version om dom går att välja bort.
Annars ska man själv leta upp och installera launcher och tangentbord och smarta widgets.
Dvs ett mellanting mellan Apple och vanilj-androidversionen...
Fast en ren Android version är ganska beige, jag har inget emot att tillverkaren bundlar lite smarta funktioner i sin version om dom går att välja bort.
Annars ska man själv leta upp och installera launcher och tangentbord och smarta widgets.
Dvs ett mellanting mellan Apple och vanilj-androidversionen...
Tack för svaren, blev nu lite osäker på om det är en S2 eller bara en S min flickvän har. Får kolla upp det närmare, men hon är bortrest nu. Tror inte hon själv vet det ens. Hur mycket mindre får man för en S om det skulle visa sig vara en sådan?
¨Jag skulle tagit galaxy nexus. De två största fördelarna är att man dels slipper en samsung skadad mjukvara, du får ice cream sandwich redan nu och är garanterad snabba uppdateringar. Men kanske framförallt. Notifierings dioden som nexus lurarna alltid har. Du väljer vilken färg den ska blinka i beroende på händelsen. så kan du se om du fått sms, mail eller vad det nu kan va utan att tända skärmen.
släng upp en bild på den
¨
Jag har tankat ner en liten app för det till min galaxy. Man får några pixlar som blinkar till i hörnet då och då. I olika färger naturligtvis beroende på händelse. Störde mig som fan på att luren inte hade nån diod, men den här appen löste det fint.
Låter väldigt batteri slukande iom att den får tända hela skärmen.
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari