Och Pol klotar på FP3.
Synd för Bagnia, gissar 9-10 plats imorgon för poleman Vinales.
Undrar hur det går för den Sopslute i morgon....
Ett helt rimligt senario är ju att Topgun inte klarar hålla tempot,Pol går omkull,Kvarten går omkull.
Binder håller nog inte hela vägen helller.
Miller,Bagnaia,Morbidelli och den Sopslute som gör upp
Glöm inte Mir!
Nån som vet vem pol viftade surt mot efter sin avåkning i FP3?
Har svårt och se vem som skulle ha stört honom, ingen som var i närheten direkt.
Kanske hojen han var sur på som fick sig en viftning
Word!
Jag har alltid sett Rins som Suzuki #1 men vete f-n om man inte får plocka in Mir där istället.
Vet att Rins är skadad men tror Mir har en god chans till mästerskapet.
Tittar man på tiderna han matade ur sig på fp4 så ska man bli förvånad om hans resultat är sämre än förra veckan, min gissning är att han kan sätta sitt snabbaste varv på något av de sista på racet lika gärna som de första.
Verkar ha träffat rätt nu, eller så passar banlayouten honom extra bra.
Dovizioso är jämnheten själv och han klotar väldigt sällan men ska det bli en titel i år
(vilket skulle vara kul att se) så kan han inte fortsätta kvala som endast fjärde bästa Ducati som idag.
Han säger det till och med själv att jämnheten inte kommer vinna honom mästerskapet.
Det behövs mer fart, men då ökar ju givetvis riskerna. Svår balansgång det där.
Dovizioso är jämnheten själv och han klotar väldigt sällan men ska det bli en titel i år
(vilket skulle vara kul att se) så kan han inte fortsätta kvala som endast fjärde bästa Ducati som idag.
Han säger det till och med själv att jämnheten inte kommer vinna honom mästerskapet.
Det behövs mer fart, men då ökar ju givetvis riskerna. Svår balansgång det där.
Med efter allt som varit, kan ens Dovi ge 100%?
Jag gissar att Dovi är en av de mest lojala på gridden.
Men någonstans , kanske tom i det undermedvetna, kan han köra för fullt?
Jo, viljan att riska att klota på träning för att hitta gränsen avtar med åldern, i race däremot kör han garanterat 100% men det hjälper ju inte om han safear på träningarna så han inte hittar problemen förrän då...
Är där tror jag MMs största fördel finns, han pushar materialet hela tiden så när det är race är hans 100% betydligt "högre" än de övrigas.
Är där tror jag MMs största fördel finns, han pushar materialet hela tiden så när det är race är hans 100% betydligt "högre" än de övrigas.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |