Vad vet jag, jag bara spekulerar hemma i trygga soffan och har ingen aning hur dom tänker i 350+ km/h
Man tänker inte, man agerar!
Vad vet jag, jag bara spekulerar hemma i trygga soffan och har ingen aning hur dom tänker i 350+ km/h
Grattis till Vinales, och riktigt riktigt snyggt gjort av Mir att ta andraplatsen! Mir har verkligen lyft till en högre nivå denna säsongen.
Däremot kan jag tycka att det är JÄÄÄÄVLIGT märkligt att Quarten fick tidsstraff för den minimala passagen på grönt när Pol inte fick det i Österrike trots att han var ute med hela hojen långt långt ute på grönt. Luktar lite favorisering av Pol/KTM?
FQ gjorde upprepade misstag att köra utanför banans område och blev varnad för det långt innan hans sista misstag.
Visst, men det gör det inte mindre märkligt att Pol inte straffades med tidspålägg.
Som jag förstått det får man varning efter 3 körningar på grönt. Gör man det 2 gånger till får man bestraffning.
Så om Pol bara gjorde det en gång på sista varvet antar jag att ingen bestraffning ska utdelas? Eller är det annat på sista varvet?
1 Andrea DoviziosoMission Winnow Ducati Team 84
2 Fabio QuartararoPetronas Yamaha SRT 83
3 Maverick VinalesMonster Energy Yamaha MotoGP 83
4 Joan MirTeam Suzuki Ecstar 80
5 Jack MillerPramac Racing 64
6 Franco MorbidelliPetronas Yamaha SRT 64
7 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU 63
8 Miguel OliveiraRed Bull KTM Tech3 59
9 Valentino RossiMonster Energy Yamaha MotoGP 58
10 Pol EspargaroRed Bull KTM Factory Racing 57
11 Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing 53
Undrar om det finns någon överhuvudtaget som saknar MM93 förutom möjligen Hondas PR-avdelning? Så mycket mer underhållande i år än förra året.
Måste säga att Mir verkligen imponerar och kan vara den bästa omköraren av alla. Kliniska passeringar som motståndarna knappt märker innan han är förbi.
Unnade verkligen Bagnaia en vinst och Miller borde få bättre payback för sitt jobb. Tänk båda två i fabrikssallet nästa år
Det är inte det att jag inte gillar MV utan mer att jag inte tycker att han utmanar konsekvent och därför ger bla MM en fördel samt att jag vill se så jämna race som möjligt.
Tyckte de flesta krascherna var lite snöpliga då det inte kändes som de överkörde speciellt mkt.
Måste säga att Mir verkligen imponerar och kan vara den bästa omköraren av alla. Kliniska passeringar som motståndarna knappt märker innan han är förbi.
Jag älskar verkligen motogp just nu och nästa år kommer knappast bli sämre med JM/Pecco, Rins/Mir, FQ/MV, MM/MV och BB/DP.
Ja!
De ser helt kliniska ut. Som om han har en efterbrännkammare med extra däckfäste att slå på någon halvsekund.
Otroligt vackert.
Skulle vara kul om Mir började kvala topp-placeringar. De andra hade fått svårt med honom då. Han är ju närmast raka motsatsen till Marquez som ofta stångar sig förbi motståndarna på omöjliga sätt, medans Mir skär som en skalpell genom fältet med god marginal på omöjliga sätt, och passerar snabbare hojar så lätt att man bara kan bli råimponerad.
Hur länge låg inte Fabio och försökte komma förbi Pol, och Mir bara tuffade förbi båda.
Ja, just det där att ta sig förbi om man har ett snabbare tempo är lite pricken över I sas.
Det finns några som har det i, iaf i mina ögon, MM, Rins, Mir, Geten, Dovi, Zarco på Tech3.
Varav vi har Mir och Dovi högt på kliniskt skalan och Rins, Zarco lite längre ner med MM på uppkörning i botten...
Iom att Mir inte verkar ha några hjärn-spöken, tar sig förbi på ett kick och sitter på bra material gör att han är min favorit till titeln i år.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|