Sanslöst asså!!

Status
Ej öppen för fler svar.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
abstruse skrev:
Jag skulle vilja påstå att somliga av inläggen ovan ter sig som om de vore skrivna av fjortisar. Likväl, samtidigt inser jag att ett uttalande som detta vore såväl orättmätigt som elakt mot fjortisarna ifråga...

Som vanligt vettigt.

gladh

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Trist på hojen Race. Tappade ett järnrör på hojen. Hur lyckas man med den bedriften?

Invandrare, respekt. Det går bara inte ihop tyvärr. Dom förstår inte vad det är.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Bikerbitch skrev:

Invandrare, respekt. Det går bara inte ihop tyvärr. Dom förstår inte vad det är.

Jag hoppas verkligen att jag missförstår dej nu BB. Du kan ju för f*n inte dra alla över en kam?!?! Det var absolut inget fel på den här snubben! Han blev skrajj och som sagt, vem skulle inte bli det om man blev trängd av två stora bikers (och lilla jag)?!?!?
Sånna där uttalanden gillar jag verkligen inte!! Vi har vissa kulturella skillnader, men innnan man har satt sej in i dessa ska man nog ta och uttala sej lite försiktigare.

Om jag misstolkat dej BB, så kan du stryka det ovanstående....

/FrökenW

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
watson skrev:
Jag hoppas verkligen att jag missförstår dej nu BB. Du kan ju för f*n inte dra alla över en kam?!?! Det var absolut inget fel på den här snubben! Han blev skrajj och som sagt, vem skulle inte bli det om man blev trängd av två stora bikers (och lilla jag)?!?!?
Sånna där uttalanden gillar jag verkligen inte!! Vi har vissa kulturella skillnader, men innnan man har satt sej in i dessa ska man nog ta och uttala sej lite försiktigare.

Om jag misstolkat dej BB, så kan du stryka det ovanstående....

/FrökenW

Nejdå. jag drar inte alla över en o samma kam
men jag har fått höra mycket o sett mkt skit där invandrare varit inblandade att min syn på dom sjunker en aning.

Nu vet jag inte alls hur olyckan gick till, men jag vet inte hur man lyckas med att tappa ett järnrör på en motorcykel?

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
väldigt synd för skadan och så men man kan ju inte misshandla nån bara för en olycka! dålig stil att låtsas som ingenting men ändå! :D hur mycket fick han punga upp?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Vaddå för religonsfördommar?. Exemplet på grisblod i en mosce var kanske lite orelevant men varför tolka det som att jag hatar muslimer?. Du är bergis en sådan där jävla sosse som tycker att man är rasist om hissar svenska flaggan?.

p.s. Om jag råkara välta din hoj och sedan är ovillig att ersätta skadan så blir du försåss inte förbannad för det är du alldeles för sofisikerad för?. :finger

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Hightuned skrev:
Vaddå för religonsfördommar?. Exemplet på grisblod i en mosce var kanske lite orelevant men varför tolka det som att jag hatar muslimer?. Du är bergis en sådan där jävla sosse som tycker att man är rasist om hissar svenska flaggan?.

p.s. Om jag råkara välta din hoj och sedan är ovillig att ersätta skadan så blir du försåss inte förbannad för det är du alldeles för sofisikerad för?. :finger

Oj, vad du tog åt dig. Hoppas jag inte råkar välta din hoj i alla fall, då får jag säkert på moppo på stående fot...

Vem har sagt att du hatar muslimer? Jag påpekade bara att du kom dragande med vidriga religionsfördommar, vilket jag tycker är smaklöst nästan oavsett sammanhang.

Om nån välter min hoj får jag nog lust att spöa honom eller henne, hoppas det finns någon i närheten som hindrar mig. Ett motexempel: Om du av misstag skulle välta en hoj, skulle du finna dig i att få stryk även om du stog kvar och väntade på ägaren? Eller räknar du med att ni blir vänner bara för att du står kvar och väntar? "Tja, jag välte din hoj, det var inte meningen..."

Att någon blir så rädd att han inte står kvar (som både du och jag skulle göra, det är jag säker på) är väl inget som gör personen i fråga fredlös?

Och nej, det finns naturligtvis inga förmildrande omständigheter för smitning i någon form, det är INTE det jag menar.

Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Nejdå. jag drar inte alla över en o samma kam
men jag har fått höra mycket o sett mkt skit där invandrare varit inblandade att min syn på dom sjunker en aning.

Nu vet jag inte alls hur olyckan gick till, men jag vet inte hur man lyckas med att tappa ett järnrör på en motorcykel?

Det finns många dumma människor och frågan är varför man måste bestämma vilken hudfärg eller religion människan har, för att kunna uttrycka hur dumma de är?!? Det hör ju inte till saken, eller?!?

Han råkade välta ett järnrör som stod lutat mot ett träd. Jag tyckte att det framgick av Race's story, no? Det var inte hans fel att det stod där och, visst, det var en olycka, men det jag lackade ur på var att han inte brydde sig nämnvärt om vad han hade gjort. Jag tror inte att det hade med vilket land han kom från eller vilken gud han tror på. Jag tror helt enkelt inte att han tyckte att skadan var så mycket att ojja sig för, men som jag försökte förklara för honom. -Det är en HOJ! Inte en BIL! Det är en viss skillnad.

Jag fattar inte varför detta helt plötsligt blev en rasfråga. Det handlade ju om en trashad hoj.... :rolleyes:

/FrökenW

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Analytiker som jag är kan jag inte låta bli att notera följande saker. Vi får höra en tråkig historia och vips börjar diskussionen... vi uppfattar nämligen saker på olika sätt. Till exempel har vi tolkat följande på olika sätt:

- Killens attityd. Var han rädd, nonchalant...

- Järnrörets läge och hur olyckan gick till. Var det en ren olyckshändelse, hur hårt stötte han till röret osv...

- Hur stora är skadorna, både absolut och jämfört med hojens övriga skick...

Allt detta är saker vi (som inte var där) inte VET utan FÖRUTSÄTTER. Sedan börjar vi gräla om vem som förutsatt rätt och fel, bra och dåligt, rasistiskt och inte. Och sen blir vi osams...

Inte konstigt det blir krig i världen när inte ens vi hyggliga knuttar kan hålla sams.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ohhh ja va vettigt!
Givetvis så ska man inte knulla innan äktenskapet och man ska inte ha analsex med sin fru och våld löser inga problem! Skitsnack säger jag, spelar ingen roll om det är med vilje eller inte, vill han inte betala för skadorna så skulle jag banka på honom i vilket fall som helst. Skulle jag försöka smita från en olycka så skulle jag vänta mig stryk, allt annan vore konstigt, det kan ni nog fråga vem som helst. Men nu vet vi ju att sporthoj tar fram moralkärringen inom er alla så nu håller jag käften.

Edit/ sen skiter jag fullständigt i vilken färg han har på huden, för det spelar för mig ingen roll....

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
watson skrev:
Det finns många dumma människor och frågan är varför man måste bestämma vilken hudfärg eller religion människan har, för att kunna uttrycka hur dumma de är?!? Det hör ju inte till saken, eller?!?
/FrökenW

Ja, det finns många dumma människor.
Och oftast när jag råkar ut för dumma människor så har dom utländsk bakgrund. Jag drar absolut inte alla över samma kam. Jag har ju själv vänner med utländsk bakgrund o dom tycker jag väldigt bra om! Denna diskussion kan ju bli lång.
Ursäkta att det lät som jag drog alla över en o samma kam.
Det gör jag inte.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Hightuned skrev:

Det är sällan som jag asgarvat så mycket åt ett försök att argumentera mot en fördom med en större fördom.
Du tror att Daniel-L tror att du är rasist, vilket gör att du tror att han är Sosse.
Starkt jobbat grabben :rolleyes:

gladh

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Dee_cati skrev:
spelar ingen roll om det är med vilje eller inte, vill han inte betala för skadorna så skulle jag banka på honom i vilket fall som helst.

Edit/ sen skiter jag fullständigt i vilken färg han har på huden, för det spelar för mig ingen roll....

WORD :fakta

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
säg inte att jag är rasse nu eller nått men över 80% av alla brott som sker i sverige begås av "invandrare" edt är skam! om vi e schyssta och låter de komma hit så måste de hålla på med massa dumheter och grejer! då kan man lika skicka tebax dem! de tycker iaf jag!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
snobben skrev:
säg inte att jag är rasse nu eller nått men över 80% av alla brott som sker i sverige begås av "invandrare" edt är skam! om vi e schyssta och låter de komma hit så måste de hålla på med massa dumheter och grejer! då kan man lika skicka tebax dem! de tycker iaf jag!

Inte för att du skulle vara en såndär "rasse" men varifrån kommer 80% och hur definierar du "invandrare"?

gladh

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
gladh skrev:
Inte för att du skulle vara en såndär "rasse" men varifrån kommer 80% och hur definierar du "invandrare"?

gladh

Jag vet ej var siffrorna kommer ifrån! läste det nånstans för nått år sen i nån undersökning tror jag! invandrare e sånna som flyttar till sverige från andra länder! i detta fall typ mörka människor från ex, turkiet! va de någe mer du ville veta?

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snobben skrev:
Jag vet ej var siffrorna kommer ifrån! läste det nånstans för nått år sen i nån undersökning tror jag! invandrare e sånna som flyttar till sverige från andra länder! i detta fall typ mörka människor från ex, turkiet! va de någe mer du ville veta?

Om du inte kan stärka en statistisk uppgift så kanske du inte ska skriva ett inlägg alá Tone Tingsrud :fakta

Vad gäller invandrare som du ser det, så är det en herrans massa undergrupper! Hur länge har de bott i Sverige? Andra generationens invandrare? Flyktingar? Arbetsinvandring? Europeiska invandrare eller är statestiken grundad på "invandrare" från hela världen?

" i detta fall typ mörka människor från ex, turkiet!"
Det uttalandet håller liksom inte!! :rolleyes:

Statestik får en annorlunda innebörd om man känner till materialet det grundas på och kan tolka det

R400: Jag var där, så då får väll jag tjaffsa och kriga?!?!
:crash

BB: Jag hajjar prexis!
;)

/FrökenW

Last edited:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Vem har sagt att du hatar muslimer? Jag påpekade bara att du kom dragande med vidriga religionsfördommar, vilket jag tycker är smaklöst nästan oavsett sammanhang.

Om nån välter min hoj får jag nog lust att spöa honom eller henne, hoppas det finns någon i närheten som hindrar mig. Ett motexempel: Om du av misstag skulle välta en hoj, skulle du finna dig i att få stryk även om du stog kvar och väntade på ägaren? Eller räknar du med att ni blir vänner bara för att du står kvar och väntar? "Tja, jag välte din hoj, det var inte meningen..."

Att någon blir så rädd att han inte står kvar (som både du och jag skulle göra, det är jag säker på) är väl inget som gör personen i fråga fredlös?

Och nej, det finns naturligtvis inga förmildrande omständigheter för smitning i någon form, det är INTE det jag menar. [/B][/QUOTE]

Jag är ingen psykopat och visst kan en olycka ske, men bli så rädd att man inte kan stå för olyckan?, kanske om det gällt en vält HD och ett gäng packade HA bikers (då hade man ju kunnat lämna ett tel. nr och göra upp det senare). Men den här killen hade uppenbarligen inte för avsikt att ersätta skadan, och sådant betende är det faan nackskott på. Vad beträffar grisblodet var det relaterat till hans ansökan om medborgarskap och en dålig liknelse på att han (om han nu var muslim) skulle bli lika förbannad om någon hädade hans religon som en hojåkare blir om man repar deras hoj. Och var alltså bara ett försök att poängtera vilken skymf mot ägaren det är att försöka slingra sig.

p.s. jag är inte rasist, men till viss del religonshatare, då jag anser att inget har skapat så mycket krig och lidande igenom historien som religon. Och jag hatar den kristna högern i USA precis lika myckt som jag hatar Al-kaida fundamentalister.

spett

inte som alla andra barn
Gick med
1 May 2003
Hoj
För tillfället inte ens en trampcykel :(
Hightuned skrev:

Hightuned has got a point here.

Väl talat, kunde inte saga det bättre själv. :bow

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024