Mike the bike skrev:SKRIK INTE!
Bilen behöver jag avdriftsäkerhetsskäl, framförallt för min familjs skull.
Detsamma gäller husvagnen.
/M
McB skrev:Tja, förutom trimdelar såsom avgassystem och PC3 så tycker jag inte att 170.000 kr på buss och husvagn och 10.000 kr på verktyg är så värst nödvändigt. Du får en fin hylsnyckelsats för 2000 kr, och då klarar du det mesta. En fin buss hittar du för 50.000. Du kan lätt banta bort hälften av pengarna om du tänker till lite.
sandstream skrev:Snälla Mike, kan du inte göra som alla andra och lägga citaten först i dina svar?
Det blir så mycket lättare att läsa då
Förstår inte riktigt varför du lägger upp en sån här lista om du inte vill ha input från andra om hur du kan minska kostnaderna
Man skulle kunna tro att du vill visa hur bra ställt du har det men jag hoppas jag har fel
brinckis skrev:hojen kan du få för under 100' bl.a. Avgassystam + pc3 kan du få för ca 9' inkl frakt från staterna. Det finns lite pengar att tjäna.
men har man pengarna, som du tydligen har, så skall man handla det man vill ha.
Lycka till och försvara kawa färgerna
Victor skrev:Tja... Hoj, husvagn och buss kanske har ett värde i oktober när säsongen är slut.
Och inte för att pengarnafrågan ska komma upp igen (även om det är det tråden handlar om) så borde du visa feta resultat i år.
För ett par träningsläger, en massa bandagar och framförallt ett par tävlingar i ryggen borde göra även den mest hopplöse snabb.
Ska bli intressant att följa.
Edit: Du gör såklart som du vill man varför husvagn? Hitta en hyfsad buss så tror jag att man åker mera komfortabelt, allt som innebär att dra ett släp brukar vara en mental plåga.
Kiosken skrev:Du kör nog nästan lika snabbt på en beggad hoj med en massa delar för 50k. Bara 120k insparat där
R2 skrev:overkill på inköpen helt klart, jag har inte ens bränt en fjärdedel av de pengarna i superbike på 4år..
och hade jag de pengarna skulle jag satsa på en annan serie..
skippa helsystem och PC
prioriteringen är typ, vettig hoj, bromsslangar, extra fälgar, kåpor och styren etc, fixa fjädringen till rimlig nivå. det räcker vad gäller maskin.Mike the bike skrev:Men helsystem ser jag som prioritet nr.2 efter fjädringskomponenter.
Håller du inte med?
/M
Bj.O.rn skrev:Det är synd om vissa..
Men även om du inte kommer vinna på banan (i år heller är jag rädd) så kommer du lätt vinna klassen "brännamestpengarpåenvärdelösrookiesäsong"
För det var väl därför du beklagade dig?
/B
Bj.O.rn skrev:Det är synd om vissa..
Men även om du inte kommer vinna på banan (i år heller är jag rädd) så kommer du lätt vinna klassen "brännamestpengarpåenvärdelösrookiesäsong"
För det var väl därför du beklagade dig?
/B
R2 skrev:prioriteringen är typ, vettig hoj, bromsslangar, extra fälgar, kåpor och styren etc, fixa fjädringen till rimlig nivå. det räcker vad gäller maskin.
sen lägger man pengar på däck och timmar bakom styret, träna och tävla mycket.
trim ger inte ett skit om man inte redan kör hyffsat nära orginal maskinens gräns.
Ok, buss och husvagn är dyrt för familjens skull, men får då ses som inköp till just denna och inte räknas in i racebudgetten.
De e bare å åk /// just do it: annars finns de ju sponsorerMike the bike skrev:Satt och gjorde något dumt alldeles nyss.
Jag räknade ihop vad säsongen 2005 kommer att kosta mig.
Det är nästan så man tappar sugen när man ser notan.
Hoj 133,000:-
Kåpor 6,000:- Kåpset 4,200:-
Akrapovic Race helsystem 12,000:-
Fälgar 10,000:-
Wilers dämpare 10,000:-
Däck 2,500/uppsättning X10 25,000:-
Powercommander 3 5,000:-
QuickShift 3,000:-
Buss 100,000:-
Husvagn 70,000:-
Skinnställ 10,000:-
Verktyg 10,000:-
Totalt 211,000:-
Totalt ink hoj 344,000:-
Cartagena 10,000:-
Brno 10,000:-
30 bandagar a700:- 21,000:-
California Superbikeschool x4 25,000:-
8 tävlingar a ca 1000:- 8,000:-
licens & diverse klubbavgifter 4,000:-
Totalt 462,000:-
/M
Mike the bike skrev:Man får ju nästan sätta resten av livet på paus om man skall rejsa.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|