satans hel**te (R1:an stulen)

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Tråkigt att höra om alla era stölder i skånelandet....:(

Är det ingen som använder sig av en gps tracker?

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
Röd raket!
Tråkigt att höra om alla era stölder i skånelandet....:(

Är det ingen som använder sig av en gps tracker?

Ska inhandlas så fort allt löser sig med att min mc hittas eller löses in för ungefär samma. Aldrig mer ska jag ha en mc utan larm med gps tracker...

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Fy fan, jag lider med dig. Speciellt eftersom jag också bor på KG.. Som du säkert vet så är området fullkomligt nerlusat med allt möjligt bus. Antagligen nån som tipsat nån. Får hoppas att du kan få snabb hjälp genom försäkringen.

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
har med funderat på att köpa en sunkig hoj nästa gång så ingen vill ha den, men samtidigt så ska det gå att äga en fin mc utan att någon jävel ska sno den, det är ju inget u-land man bor i trots allt.....:va

Jo det bor en del konstiga människor på KG men det är inte lika jävligt som malmö eller Landskrona... även HGB verkar ha en del problem!
Tycker faktiskt snuten kan lägga lite mer energi på att fånga tjuvar och andra idioter än ex fortkörare... men det är väl får svårt för dem kanske?
någon som vet hur många % av alla stölder som klaras upp?

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Om man tittar på alla anmälda brottt 1,3 miljoner
sen kan man tänka sig att alla inte anmäler -- typ ingen ide -
sen tar man bort alla snatterier och trafikbrott - då dessa inte är totala antalet brott
utan finns bara med när brottet är uppdagat- för att inte snedvrida statistiken
sen tycker polis/åklagare att dom klarar upp ungefär 50% typ
Men det motsvarar inte vad svensson tycker
För vi tycker ju att när en buse är gripen och starffad är brottet uppklarat
rättväsendet räknar in även ej utredningsresultat oxå

så 1,3 milj - snatterier - trafikbrott ungefär 1 miljon kvar
så blir ungefär 6 - 7 % totalt av alla anmälda brott uppklarade
sen varierar det kraftigt mellan olika brott
mord är bra där är det ungefär 50%

Så sverige har begåvats med världens i särklass dyraste polis och sämsta statistiken

sen har vi en väldigt bra polis och vettiga poliser men en urusel polismakt

Antalet mc stölder som klaras upp är väl typ 1% och då är väl hälften wonderwizard ( gissning )

Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
på klostergården nära st.lars....

tror inte jag har visat att hojen finns där mer än några få timmar samanlagt.. och nästan ingen viste att jag skulle ut och jobba.. jävligt skumt!!

Fan vad surt. :(

Där bor ju jag med. Levde i tron om att detta var ett område som var befriat från sånt skit. :död
Har inte lyckats få nån garageplats här än och haft mina hojar ute under kapell i två somrar nu utan problem.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Fan så jävla surt! :mad:

Kanske ska fixa något sånt här till nästa hoj?

http://iftracker.if-sakerhet.se/iftrackermc.asp

Relativt dyrt, men verkar jäkligt bra. Du slipper även självrisk och får 20% rabatt på delkaskoförsäkringen om du har hojen försäkrad hos if.

Kanske inte blir så stor merkostnad trots allt. Värt att räkna på?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
.Det jag inte fattar är hur de får igång dom när det finns elektronisk startspärr. Verkar inte vara mycket värt det där...
Al-ramp och ett skåp, plus två man.. så varför ens försöka starta påplats??
Om man tittar på alla anmälda brottt 1,3 miljoner sen kan man tänka sig att alla inte anmäler -- typ ingen ide -
Så sverige har begåvats med världens i särklass dyraste polis och sämsta statistiken
sen har vi en väldigt bra polis och vettiga poliser men en urusel polismakt
(gissning )
Exakt det förhållandet har vi röstat fram...:rolleyes:
Fan vad surt. :(
Där bor ju jag med. Levde i tron om att detta var ett område som var befriat från sånt skit. :död
Se ovan. Så VILL vi ha det.
Jag är nu så gammal att jag sett den enorma skillnaden, Sverige på 60-talet jämfört med Sverige av idag, och är lite lessen över det..
Kamrat Perssons varning om "social turism" förverkligades, men inte riktigt på det sättet han förväntade sig... :gnissla

Ledsen hojkompisar, idag lutar jag mig bara bakåt (i dbl bemärkelse, har en "sån" mc, också:D..) och åser det accelererande händelseförloppet..
Politikerna har viktigare saker att tänka på, kvotering, genusutbildning i skolorna och jämställdhetarbetet, HMF-lagar, kränkningar och DO, t ex.....
Backen utför för Sverige är brant...

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tråkigt som fan, hoppas de asen åker fast!

Själv e man rikigt nojig så man har larm på hojen, larm på lokalen där hojen står, golvögla, rattlås och skivbromslås. De ska fan inte få det lätt. Lokallarmet är gsm larm och ligger utanför dörren så går larmet krossar jag knän och armbågar med alurack som står tillhands. Säg vad ni vill men inte fan ska de få ta mina grejer. Visst prylar kan man alltid ersätta, men det är inte det som är problemet utan dessa ho*ungar måste få ett helvete för vår rättsystem hindrar dem inte att pyssla med sådant som de gör.

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
Hemskt ledsen för din skull, vet precis hur d känns. Min blev stulen för 3 veckor sen. :(

kanske samma idioter som tog din?... borde skaffa ett stort garage med larm och övervakning i närheten.. så man slipper sånt här skit!! kanske ha en eller två hundar där inne med :gnissla

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Jaha, då tog jag väck bilden med regplåten då...inte för jag har en värdefull hoj men man vet ju aldrig..:(
Återigen tror/hoppas jag på karma...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Bad shit :(...undrar om också Vellinge har samma problem ?

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Som tidigare talare varit inne på så är det ett monsterproblem att det är så fruktansvärt lätt att få tag på ägaruppgifter med adresser. Heter man dessutom något ovanligare än Anders Andersson så är det ju inte så svårt för buset att söka upp var det dem letar efter finns. Är så bitter på VV's (eller vafan de nu heter numera) SMS tjänst.

Exempel från slutet av förra säsongen..Står parkerad sent en kväll och dricker kaffe en bit ifrån hojen. Suspekt bil rullar förbi, ser hojen, stannar till, och backar till så de placerar sig rakt bakom reggplåten och noterar. De for ganska snabbt när de såg att vi reste oss upp och gav oss tillkänna (med en samlad kroppsvikt på typ en lätt lastbil). Det är ju inte så svårt att dra slutsatsen att de kunde tänkas leta upp den i efterhand. Och visst känner vi alla flera som blivit av med sina hojar trots garage, bultat i golv, larm och fan vet hur mycket säkerhetsanordningar. Så...

Tips utöver de sedvanliga låsrutinerna:

1. Ta bort dig från alla söktjänster såsom eniro/hitta osv. (försvårar iaf att bli hittat genom ägarupplysning)
2. Aldrig stå på hemmaadress (om möjligt).
3. Sätt fast reggplåten med kardborre så du kan ta bort den vid parkering (kan man inte se reggnummer blir det betydligt svårare att hitta var hojen bor)
4. Lo-jacker eller motsvarande gps
5. Meka/tvätta aldrig hojen i garage med öppen dörr eller utanför garaget om det är mycket folk i omlopp där du bor.
6. Kör in lugnt där du bor (dumt att varvstoppa och dra till sig all uppmärksamhet varje gång man rullar in)
7. Sätt in dold switch som kapar strömmen.
8. Aldrig, aldrig, aldrig lägga upp synliga bilder på plåten. Ofta på samåkningsbilder finns ju hälften synliga.. :huvet

Ja, fasen vet om nått hjälper med det var mina 2 cent iaf..

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
[YOUTUBE-ID]9U-qjYiMU6I[/YOUTUBE-ID]

Skulle inte vara fel att på något sätt rigga en sån här vid hojen (i snabbaste läget).....

Och för att vara lite seriös... ibland funderar jag på om det inte är bättre att ställa hojen utomhus, t ex på en "gård" med massa fönster mot sig, och så hänger man på ett larm som låter satan..

Har man den inlåst i ett halvt öde garage så får de jobba ostört..

Last edited:

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
kan vi inte slå ihop våra skallar komma på en smart lösning med hur man bygger säkra tillförlitliga. larm. skydd( gärna tårgas i mitt fall_ så att slöddret inte kan ta sig nånstans när man kommer med trät) med gps kameror- värme kameror. larm . gps . ljudande larm. som kontaktar ens telefon.

så kan man sätta en lapp på grejerna-VARNING- rör du hojen är det du som kommer att gå till polisen o göra en anmälan pussy

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tråkigt att höra!!

Min polare kör med ett ABUS skivbromslås med integrerat larm i. Man behöver knappt röra hojen för att det ska gå igång. Hur mycket tror ni sånt hjälper? Eller är de så iskalla att de skiter i att det tjuter?

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Hoj
Hornet 600 -06
Tråkigt att höra!!

Min polare kör med ett ABUS skivbromslås med integrerat larm i. Man behöver knappt röra hojen för att det ska gå igång. Hur mycket tror ni sånt hjälper? Eller är de så iskalla att de skiter i att det tjuter?

Personligen tror jag inte att det hjälper så mycket alls. om man inte har hojjen så att man hör det själv.

Är det någon som reagerar på ett larm som tjuter? Jag har aldrig sprungit ut å kollat själv, kanske om man går förbir just när det sker men annars inte.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras