Satans helvetes djävla skit, så djävla less!!

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Skulle på uppkörning 08:15 idag fick inte ens köra upp.
Det hela började ju inte så bra: Kom dit i god tid körskoleeleverna var redan där, jag glider fram och morsar på lärarna och några elever där, då talar en lärare om för mig att där är jag minsann inte försäkrad, varpå jag frågar ska jag åka utanför området då eller? Ja gör det sägar han. Åker ut och snurrar lite på parkeringen och gasar lite extra så att mitt slipon åtmonstone skulle djävlas lite då det bara var symaskiner där, är lite irriterad på hans arroganta sätt. En stund senare dyker generaldirektörerna upp från VV. Jag åker dit och pratar lite med dom då kommer den första kommentaren "mm sporthoj morr" sen kommer stora släggan farande. Jag får INTE köra upp på min hoj för mycket KW! Till saken hör att jag frågat en som jobbar som inspektör på VV om det är OK att köra upp på den inga problem enligt han. Har även ringt till VV falun även de sa att det inte var några problem.
Åker därifrån lagom glad och ska beställa en ny tid direkt för de kunde inte tänka sig att vänta om jag försökt skaffa en annan cykel "Vi börjar 08:15" det var ju trots allt ca 10 till där men tydligen var det jag som skulle börja då eller?
Kommer hem ringer till VV då svarar människan att jag måste vänta ett dygn efter att jag kuggat, jag talade om att jag inte kuggat körde ju inte ens!
Hjäpte föga bara att ringa imorgon, lite synd då det är kö på tiderna.
Tjing Tjong häftigt värre försvann den Lelle träffen, kul va!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
möjligen att han reagera på ditt slipon. En hoj med slipon kommer troligen inte ha rätt antal kw.

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Försäkrad ? Körde du dit själv eller ?.. fattar nada..

Last edited:

He||Zen

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
GSX-R 600
fattar inte heller riktigt vad du surrar om..

25 kw är begränsningen för mellan hoj, hur kan dom veta vad du hade? började dom plocka isär hojen och kolla efter strypningar elr vadå? :confused:

Dark_Messenger

Guest
För LITE kw har man ju hört. Men för MYCKET :va

Hur kunde de förresten säga att du kuggat om du inte ens fått kört? Fast det är klart, de kanske likställer "att inte kört" med att "köra och misslyckas"..? Dvs samma regler för väntetider o dyl blir det samma.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
lappmögel skrev:
2170363 Åker ut och snurrar lite på parkeringen och gasar lite extra så att mitt slipon åtmonstone skulle djävlas lite då det bara var symaskiner där, är lite irriterad på hans arroganta sätt.
Inget bra drag.

/N

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Motin skrev:
2170380 Försäkrad ? Åkte du dit själv eller ?.. fattar nada..

Ja jag ska ta mellankort, Försäkrad självklart skulle inte åka en meter utan. Hade min handledare med mig. Allt var som det skulle. Visst ökar Sliponet kanske HK lite, men inte fan bänkade de cykeln direkt. Jag har en känsla av att de inte var sugna på en sporthojs åkare bara. Kan berätta att jag kört en hel del Enduro tidigare så jag kan hantera en cykel så det borde de inte heller hakat upp sig på, utifrån det lilla de hann se.

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
lappmögel skrev:
2170390 Ja jag ska ta mellankort, Försäkrad självklart skulle inte åka en meter utan. Hade min handledare med mig. Allt var som det skulle. Visst ökar Sliponet kanske HK lite, men inte fan bänkade de cykeln direkt. Jag har en känsla av att de inte var sugna på en sporthojs åkare bara. Kan berätta att jag kört en hel del Enduro tidigare så jag kan hantera en cykel så det borde de inte heller hakat upp sig på, utifrån det lilla de hann se.

Det finns inga lagar som säger att sporthoj är förbjudet på uppkörningen, däremot så finns ju det där viktförhållandet vs kW köret o max min kW.. och om den e besiktad o bla bla. Bekymrar mig inte över sånt då ja kör upp med körskolans när det är dags

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
isse skrev:
2170398 Alla körskole lärare är "tjenis" med VV grabbarna.

/N

Ja det kanske är så, men jag har dock en förhoppning om att en sån sak inte ska påverka VV då de trots allt ska vara oberoende av körskolor, dessutom tror jag knappast att läraren slängde sig på luren och ringde och sa att en galning snurrar på parkeringen och han har ett slipon!

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Fattade jag rätt??

Försökte du köra upp på en hoj som du inte har behörighet att köra ens om du klarat uppkörningen??? :confused: :confused: :confused:
Isf har du ju visat dåligt omdöme redan från början?
Förstod jag rätt nu??

(om inte raderar jag inägget omg..)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kahobe skrev:
2170410 Försökte du köra upp på en hoj som du inte har behörighet att köra ens om du klarat uppkörningen??? :confused: :confused: :confused:
Isf har du ju visat dåligt omdöme redan från början?
Förstod jag rätt nu??

(om inte raderar jag inägget omg..)
Dåligt omdöme har nog vi alla som sätter oss på en sporthoj. Det trådstartaren gjort va extremt klantigt och då går det tyvärr så.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Förstår ingenting av historien ovan.
Men det låter ju onekligen trist, eller nått...

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
what an ass! är det lag på att man inte får ha slip-on när man stryper hojen eller? så länge papprena är rätt så ska han ju inte gnälla. luktar nästan lite diskriminering.. lycka till nästa gång.

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
HanneZ skrev:
2170416 Dåligt omdöme har nog vi alla som sätter oss på en sporthoj. Det trådstartaren gjort va extremt klantigt och då går det tyvärr så.

Vad är det jag gjort som är klantigt??

999an skrev:
2170417 Vad hade dom andra för hojjar då????

Körskolehojar, jag var den enda privatisten där.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras