Mr Helmut skrev:2171947Ökar slionet antalet hk så kan dom ju kugga dig.( och de gör det ju ) jag blev till och med kuggad på regbesiktning pga slipon skit
Jag ringde dagarna innan och pratade med en uppkörning gubbe om det skulle vara okey att komma med miniblinkers slipon osv, då fick jag till svar att har besiktningen godkänt den så är det okey( de hade dom inte ) men det var inget gnäll utan han tyckte det var bra gjort att köra upp på den cykeln man ska köra på
Finns svin och det finns skysta uppkörnings nissar!
Glooie skrev:2172277Körde du upp med en CBR 600? Vad väger en sån? Enligt reglerna får: "Förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg" (citat från vv). Kan det vart det dom gnällde över tro?
Ljungqvist skrev:2170465Tråkigt när man inte ens får chansen.
Själv tog jag fel på dag när jag skulle ha uppkörning för mellan
Yamaha_Tobbe skrev:2172386gjorde en liknande tabbe, tog fel på kontoret. dvs att jag åkte till sollentuna istället för solna och fick svaret. "du ska vara där om 5 minunter"
lappmögel skrev:2172278Det har du helt rätt i, det finns varianter på allt och som jag skrivit tidigare så var det inte de som var det största problemet, nu vet jag ju inte vilken kategori de hörde till då jag ej körde något.
GuW skrev:2172492Har jag uppfattat fel här?
Jag trodde att man fick köra fordon man saknade behörighet för under övningskörning.
Visst tusan får man övningsköra för mellankort på en ostrypt hoj som egentligen kräver obegränsat kort?
Jag har sett folk köra tung/ostrypt hoj på körskola när dom har övningskört för begränsad behörighet.
Även om jag skulle ha fel i mitt antagande ovan, så kan dom omöjligt gå på annat än regbeviset, står det 25kw så är det en godkänd mellanhoj.
GuW skrev:2172492Har jag uppfattat fel här?
Jag trodde att man fick köra fordon man saknade behörighet för under övningskörning.
Visst tusan får man övningsköra för mellankort på en ostrypt hoj som egentligen kräver obegränsat kort?
Jag har sett folk köra tung/ostrypt hoj på körskola när dom har övningskört för begränsad behörighet.
Det enda dom har kunnat anmärka på i såna fall är om du hade kört upp och klarat kortet, och sedan kört hem utan grönskylt och utan övningskörningsledare. (då hade du kört en tung MC på mellan behörighet)
Däremot hade du kunnat övningsköra hem en tung ostrypt hoj även om du klarade din mellanbehörighet.
Även om jag skulle ha fel i mitt antagande ovan, så kan dom omöjligt gå på annat än regbeviset, står det 25kw så är det en godkänd mellanhoj.
Måste hålla med om detta faktiskt.FallenAngel skrev:2171922Naturligtvis har de ingen rätt att kugga dig innan du ens fått visa vad du kan. Däremot tycker jag att din attityd från första inlägget är lite tråkig.
"varpå jag frågar ska jag åka utanför området då eller? Ja gör det sägar han. Åker ut och snurrar lite på parkeringen och gasar lite extra så att mitt slipon åtmonstone skulle djävlas lite då det bara var symaskiner där, är lite irriterad på hans arroganta sätt."
Vem var den arrogante i det här fallet?
War-psycho skrev:2172953Måste hålla med om detta faktiskt.
Det var iallafall det första jag reagerade på när jag läste trådskaparens inlägg.
VV-inspektörerna ska bl.a. bedöma om du är tillräckligt mogen att släppas ut i trafiken.
Visst kan man tycka att dom betett sig oriktigt och rentav taskigt, men jag måste ju säga att jag tycker att trådskaparen verkligen bad om det.
Testa en mer mogen attityd nästa gång, så kanske du blir mer seriöst behandlad.
War-psycho skrev:2172953Måste hålla med om detta faktiskt.
Det var iallafall det första jag reagerade på när jag läste trådskaparens inlägg.
VV-inspektörerna ska bl.a. bedöma om du är tillräckligt mogen att släppas ut i trafiken.
Visst kan man tycka att dom betett sig oriktigt och rentav taskigt, men jag måste ju säga att jag tycker att trådskaparen verkligen bad om det.
Testa en mer mogen attityd nästa gång, så kanske du blir mer seriöst behandlad.
jo trim eller ej i den pipan men antar att det stack i ögonen på vv... Däremot så håller jag med om att körskolegubben va lite trög.. När jag körde upp fick jag tillgång till manöverbanan lite innan, jag körde som privatist helt ensam.. sen efter någon halvtimme kom det en körskola dit och snackade och kom med lite tippslappmögel skrev:2171720Ja om du nu anser slipon (mer ljud) som trim då har du nog rätt, jag anser dock inte det vara att trimma, då den i övrigt är original!! Självklart fungerar alla lysen och så vidare, jag är inte helt borta i huvudet skulle inte åka dit överhuvudtaget om inte grejerna var ok. Förövrigt har jag redan skrivit att det är inte direkt VV gubbarna jag reagerade på, utan dels körskoleläraren där samt att det var allmänt vrångt, hade antagligen kunnat fixa en annan cykel men det fanns det inte tid till, tydligen!
lappmögel skrev:2173298Som sagt VAR de var inte där när jag snurrade KRYPKÖRDE på parkeringen, omoget Ok, men knappast olagligt eller?
AndersJohansson skrev:2172329Jag körde nyss upp på min CBR 600 också.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|