Satans skit, min älskling är borta

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
Satans skit, min älskling är borta och jag är tom i själen.

Jag parkerade min svarta CBR 1000 på Södermalm 22.30 den 24/6-09 och imorse 08.00 25/6-09 var den puts väck... Den var självklart låst med skivbroms- och rattlås. Den är ju dessutom utrustad med HISS (Honda Ignition Security System) så det känns inte som om det är någon fjortis som "impulssnott" den för att ha lite kul.

Jag bedömer därför själv mina chanser att se pärlan igen som enormt små och letar därför redan efter en ny. Pengar från försäkringsbolaget lär dröja iaf 50 dagar och sen ska man hitta en ny vilket innebär att sommaren e borta innan jag fått en ersättare. Jag blir så in i he***tes **** förbannad.:mad:

Nu till min fråga, vad är era erfarenheter, kommer jag att se den igen (alltså ska jag vänta lite innan jag köper en ny) eller ska jag satsa på att köpa en ny så snart som möjligt?

Tack på förhand

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Oftast kommer hojarna inte tillbaka. Kommer den tillbaka så ska den med största sannorlikhet stå på verkstaden ett tag och eller hos polisen för utredning.

Har du stålar så köp en ny.

MVH Oskar

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fyfan vad surt! lider med dig..... :(
Men vafan ska det ta 50 dagar för ersättningen från fb?? helt sjukt ju!! ligg på & tjata sönder öronen på dom!

bus

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
Suzuki GS 850 -81
Lider med dig! Tyvärr så försvinner människans bästa vän allt för ofta pga klåfingringa stöldligor.

Hoppas hojen kommmer hem igen!

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
K5
De erfarenheter jag har är genom kompisar vars hojar blivit snodda. De har alla fått tillbaka sina hojar men med skrapmärken och andra jävligheter som gjort att hojen blivit inlöst. De tycker inte de fått vad hojen varit värd.

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Speed triple 300 mil:mad:
I mitt fall hittade polisen bara ramen, när dom sedan skulle hämta den
så hade någon tagit den också. :confused:
Så stod det i polisrapporten.
Dröjde över 2 månader innan försäkringsbolaget gjorde utbetalning.
Men hämtade ut en sprillans x11 istället och betalade den sen efter utbetalningen från försäkringsbolaget.

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
Fyfan vad surt! lider med dig..... :(
Men vafan ska det ta 50 dagar för ersättningen från fb?? helt sjukt ju!! ligg på & tjata sönder öronen på dom!

typ, efter 30 dagar går det till teknikerna som ska bestämma vilken ersättning jag ska få. Så rimligtvis typ 50 dagar innan de sitter på mitt konto :huvet

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Har själv erfarenhet av klåfingriga idioter. En gång hittade faktiskt polisen hojen hos en fifflare/knarkares lägenhet på Hammarbyhöjden. Skicket var ok. Så det händer att de hittar hojarna. Då hade jag pratat med polisen o bett dem hålla ett extra öga ute i trafiken. Men i 4/5 fall får nog inte se hojen mer. Åk ut i förorterna o kolla på torgen - vid kioskerna/centrum kan ha tur.

Man borde fan flytta till musseland där ljuven blir av med handen. Trött på att inet få ha grejerna ifred. Blev av med min Mountain bike i helgen. Fastlåst i lyktstolpe.

Köp en billig hoj så länge!

Magg0t

Speed Is Priceless
Gick med
24 May 2009
de är ju helt hopplöst och om den står vid ett torg eller liknande måste ju någon sätt det ?

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!

Dom måste ha en "rimlig" tid att återfinna hojen. 2 månader för att hojen ska komma tillrätta eller bli inlöst är nog rätt rimligt men mitt i sommaren är ju dessa tidsgränser en riktig plåga....

Jag hade nog börjat söka ny hoj direkt och om någon eller par veckor köpt en ny. Skulle den gamla komma tillrätta efter ett par veckor kan skicket antingen vara orört och då får man ju bara sälja en hoj.

ZtiffMensken

Buwzaberget :) En berg kul att bestiga.
Gick med
31 May 2009
Hoj
Husaberg 650:: Husqvarna 250 06 Saknaden är stor efter duccen :(
Polisen dom inkompetenta asen dom e duktiga att ta fast mc utan reflex men löser aldrig stora brott och hittar aldrig sina stulna älsklingar. Hoppas de löser sig.

njelger

Guest
Några kännetecken om man nu skulle se nån wct-tarzan vingla runt?
Finns säkert nån "startspärrsknäck" o köpa på nätet.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag hade nog köpt mig en ny .
för pengar kommer du få ..

E-Dahlin

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
Nuvarande: -15 Aprilia Tuono Factory / Tidigare: -13 Aprilia RSV4 Factory APRC / -12 Yamaha R1 / -10 BMW S1000RR / - 10 CB1000R / -08 CBR 600RR / -09 CBR 1000RR / -08 CBR 1000RR / -08 CBR 600RR
Hej, beklagar verkligen att du drabbats av att nån/några sopor inte kan arbeta ihop egna pengar utan måste stjäla saker av andra.
Känner väl igen vreden och besvikelsen man känner.

Jag fick min nya CBR 600RR stulen förra sommaren. Liknande situation som du, fast min var även fastlåst i en stolpe utanför där jag bor.
Chansen att se den är minimal då den högst troligt går på en trailer ut ur landet de närmast dagarna (tillsammans med 30 andra nya MCs) där de sedan i lugn och ro kan knäcka HISS koder m.m.
Enligt Tullverket så kontroleras inga trailers som går ut ur landet, utan resurserna läggs på att kontrollera de som kommer in.

Jag hade Folksam och fick ingenting alls för extrautrustning såsom slipon m.m. Det enda dom betalade ut var MCns värde räknat på nypris, minus 8000:- för den var 2månader gammal, minus 5000:- för den inte stod i ett garage. Vidare tog det ca 40dagar innnan jag fick en rekvisition på totalbeloppet att använda för nyköp av MC, dvs jag fick inte några kontanter insatta på mitt konto.
I mitt fall löste jag det genom att köpa en MC i butik till en vän och fick kontanter av honom.

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
Jag hade Folksam och fick ingenting alls för extrautrustning såsom slipon m.m. Det enda dom betalade ut var MCns värde räknat på nypris, minus 8000:- för den var 2månader gammal, minus 5000:- för den inte stod i ett garage. Vidare tog det ca 40dagar innnan jag fick en rekvisition på totalbeloppet att använda för nyköp av MC, dvs jag fick inte några kontanter insatta på mitt konto.
I mitt fall löste jag det genom att köpa en MC i butik till en vän och fick kontanter av honom.

Satan det e bra att veta... blir att pressa dem på skriftligt om att jag ska ha pengar på kontot... Spelar just nu ut Sveriges handlare mot varandra :banana

Några kännetecken om man nu skulle se nån wct-tarzan vingla runt?
Finns säkert nån "startspärrsknäck" o köpa på nätet.

Hmm den var ju :)huvet"är") rätt ny (700 mil) så inga repor eller annat. Men moddad bakdel, hade en miniskylt som gick att flippa upp. Ingen sits på bönpallen. Förhöjt och tonat kåpglas. MOA skitsnygg...

Som tur var hade jag inte hunnit sätta på yoshimura systemet och mappa den ännu så där sparade jag 15 500 pix... gäller att plocka det positiva i tillvaron :D

Last edited:

appx

Medlem
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
BMW S1000RR -12
Tråkigt att sånt ska hända. Känns som en brottsvåg i år. Blev själv av med min Mille tidigare i år. De httade tjuven + motorcykeln men ville inte reparera den så blev att köpa ny. Tog omkring 30 dagar för polisen att lämna ut hojen och 1 vecka för försäkringsbolaget att bestämma sig att de inte ville reparera + betala ut pengarna.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
90% av de hojar som hittas blir återfunna inom 10 dagar.
Efter 10 dagar ser det mörkt ut. Detta enligt skaderegleraren som handla mitt fall när min hoj blev stulen.

Efter 10 dagar gick jag till banken och fixade stålar till en ny hoj.
Efter 30 dagar började de handläggningen. Ytterligare 4 dagar så hade jag stålar.

Folksam har jag fortfarande.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...