Satans skit, min älskling är borta

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
Satans skit, min älskling är borta och jag är tom i själen.

Jag parkerade min svarta CBR 1000 på Södermalm 22.30 den 24/6-09 och imorse 08.00 25/6-09 var den puts väck... Den var självklart låst med skivbroms- och rattlås. Den är ju dessutom utrustad med HISS (Honda Ignition Security System) så det känns inte som om det är någon fjortis som "impulssnott" den för att ha lite kul.

Jag bedömer därför själv mina chanser att se pärlan igen som enormt små och letar därför redan efter en ny. Pengar från försäkringsbolaget lär dröja iaf 50 dagar och sen ska man hitta en ny vilket innebär att sommaren e borta innan jag fått en ersättare. Jag blir så in i he***tes **** förbannad.:mad:

Nu till min fråga, vad är era erfarenheter, kommer jag att se den igen (alltså ska jag vänta lite innan jag köper en ny) eller ska jag satsa på att köpa en ny så snart som möjligt?

Tack på förhand

Riktigt surt det där, beklagar verkligen!
Fick samma otrevliga efrarenhet i fjol, en lite trajja som jag hämtade ut i April försvann i Juli.
Jag räknade kallt med att inte få se den igen så jag köpte en annan hoj ca en vecka senare.
Dagen efter mitt inköp ringer polisen, dom hade hittat hojen i söderförort.

Med facit i hand hade jag nog gjort likadant, köpa en ny alltså, pga att var semestertider så jag fick inte ut den från rep förrän i september.

Last edited:

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
****Jag parkerade min svarta CBR 1000 på Södermalm 22.30 den 24/6-09 och imorse 08.00 25/6-09 var den puts väck... Den var självklart låst med skivbroms- och rattlås. Den är ju dessutom utrustad med HISS (Honda Ignition Security System) så det känns inte som om det är någon fjortis som "impulssnott" den för att ha lite kul.****

OJ! Har du ratt på din motorcykel? COOLT! Själv har jag styre!
Jaja, hoppas det löser sig och ett tips till nästa hoj, kolla om du kan ha den inlåst i nått förråd, garage el liknande, chansen att den blir stulen då är betydligt mindre!

Men FFS kom igen. Killen har precis vaknat och inser att sin "käraste" ägodel är borta.
Sarkastiska inlägg är iaf inget jag skulle uppskatta om jag letade med ljus o lykta efter min hoj....:huvet

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Satan det e bra att veta... blir att pressa dem på skriftligt om att jag ska ha pengar på kontot... Spelar just nu ut Sveriges handlare mot varandra :banana
Hjälper inte att pressa skriftligt. Bolagen pröjsar sällan ut till konto för att slippa folk som inte lyckas sälja hojjen och ser till att få den "stulen" istället. Därför får du papper från dem som du lämnar till den handlare du vill handla av. Visst det går att komma runt men det blir ett extrasteg för dem som försöker fuska till sig pengar.

Du kan ju fortfarande spela ut handlarna mot varann och när du hittar den du tycker är bäst lämnar du in papperet till dem bara.

Jag vart av med min hoj förförra hösten och eftersom jag hittade en ny passande hos en privat säljare så pröjsade jag hojjen kontant och skickade sedan in kopia på ägaruppgifter när hojjen väl stog på mig + kvitto så fick jag ersättning till mitt konto.

Folksam kontaktade mig efter ca 20 dagar och bad mig skicka in nycklar mm så att ersättningen var klar när 30 dagar hade gått.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Själv är man paranoid som faen mot att lämna hojen utan uppsyn - tips lås fast hojen i någon fast installation sen införskaffar du gps-larm...........

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
OJ! Har du ratt på din motorcykel? COOLT! Själv har jag styre!
Jaja, hoppas det löser sig och ett tips till nästa hoj, kolla om du kan ha den inlåst i nått förråd, garage el liknande, chansen att den blir stulen då är betydligt mindre!

Javisst, glömde skriva det... det e ju faktiskt bra mkt lättare att känna igen den på det sättet. Kan rekomendera sportratt hårt, lite småläbbigt i skarpa kurvor bara.

Men FFS kom igen. Killen har precis vaknat och inser att sin "käraste" ägodel är borta.
Sarkastiska inlägg är iaf inget jag skulle uppskatta om jag letade med ljus o lykta efter min hoj....:huvet

Tack för support :D dock förtjänade jag e känga av språkpolisen :confused:

Last edited:

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
SV1000
typ, efter 30 dagar går det till teknikerna som ska bestämma vilken ersättning jag ska få. Så rimligtvis typ 50 dagar innan de sitter på mitt konto :huvet

Efter dom 30 dagarna gått så ska det gå mycket fort och du borde kunna pusha på och få ersättning inom 1-2 veckor iaf jobbar Länsförsäkringar i Uppsala så och även dem flesta på IF i stockhom (sedan hur dom värderar hojen är tyvärr från fall till fall men det kan överklagas mm mm som då tar tid istället :gnissla)

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Fan vad surt. Min hoj blev snodd i Stockholm men hittades efter en vecka på Skiftesövägen i Ronna i Södertälje. Den var helt sönderkörd, så det blev inlösen.

:tessan:

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Hjälper inte att pressa skriftligt. Bolagen pröjsar sällan ut till konto för att slippa folk som inte lyckas sälja hojjen och ser till att få den "stulen" istället. Därför får du papper från dem som du lämnar till den handlare du vill handla av. Visst det går att komma runt men det blir ett extrasteg för dem som försöker fuska till sig pengar.

Du kan ju fortfarande spela ut handlarna mot varann och när du hittar den du tycker är bäst lämnar du in papperet till dem bara.

Jag vart av med min hoj förförra hösten och eftersom jag hittade en ny passande hos en privat säljare så pröjsade jag hojjen kontant och skickade sedan in kopia på ägaruppgifter när hojjen väl stog på mig + kvitto så fick jag ersättning till mitt konto.

Folksam kontaktade mig efter ca 20 dagar och bad mig skicka in nycklar mm så att ersättningen var klar när 30 dagar hade gått.

Men hur funkar det om man vill köpa privat, men inte har pengar att "pröjsa kontant" med eftersom man inte har fått ut pengarna för sin gamla hoj?

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Men hur funkar det om man vill köpa privat, men inte har pengar att "pröjsa kontant" med eftersom man inte har fått ut pengarna för sin gamla hoj?

Inga pengar ingen privat hoj antar jag..... Men de fall jag vet om så har man tagit ett lån så länge tills fb sätter in pengar en månad senare..Eller får man snällt vänta så sätter de in pengar på den personens konto man köper begagnat av..

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Japp..då var vi där igen. Ingen kommer att göra något och resurser kommer att läggas på att jaga fortkörare. Jag har aldrig förstått varför man inte kan ändra straffskalan. Säg 5 år för första MC / Bilstölden, 6 för nästa osv...vipps sitter de värsta tattarna som ertappas gång på gång på livstid.

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till

Äh, han tog det med glimten i ögat, tror du det blir bättre om han sitter hemma och bölar varje kväll, att den kanske kommer tillbaks om han är extra ledsen? Nu fick jag dessutom tips att köpa sportratt! Jag håller koll på ifall jag skulle se nån skum lirare åka runt på en CBR1000-08 framförallt i söderort.

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
har man inte pengar att handla privat för så får man köpa från handlare.

Så om min hoj blir stulen så är det inte jag, utan fb som bestämmer vilken hoj jag ska få köpa istället??

Det handlar ju inte om om man har pengar, utan om att fb ska bestämma vad jag ska köpa för mina pengar..

Klockrent! Och har man inte pengar att handla mat för i mataffären så får man vara utan mat..eller snatta :D

Nej, då får du handla av en privatperson. Jag har ett bröd som har legat lite länge, tänkte kasta det, men jag ska kanske slänga upp det på blocket istället?

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Så om min hoj blir stulen så är det inte jag, utan fb som bestämmer vilken hoj jag ska få köpa istället??

Det handlar ju inte om om man har pengar, utan om att fb ska bestämma vad jag ska köpa för mina pengar..
Nej du bestämmer vilken hoj du vill köpa det bolaget bestämmer är att de ska handla av handlare ( om du inte lägger ut pengar själv innan eller hittar en privatperson som är villig att skriva över hojjen på dig och få pengarna senare ) De värderar hojjen efter vad liknande hojjar kostar hos handlare men du kan ju köpa en annan modell om du vill.

Att de gör på detta sätt är som jag skrev innan för att minska möjligheten att folk anmäler sina hojjar som stulna på hösten för att de inte lyckas sälja dem.

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till

Nej, då får du handla av en privatperson. Jag har ett bröd som har legat lite länge, tänkte kasta det, men jag ska kanske slänga upp det på blocket istället?

Har du inte pengar att handla för i en mataffär så lär du väl inte ha pengar att handla för av en privatperson, det är en tanke att sätta ut brödet på blocket, men tänk på att det kostar en del att sätta ut annonsen med brödet på blocket, lär kosta mer än du får för brödet när du säljer det. Vet du, du kan få en färsk limpa och en förpackning juice av mig istället :krama

Återfallsmedlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki -07
Nej du bestämmer vilken hoj du vill köpa det bolaget bestämmer är att de ska handla av handlare ( om du inte lägger ut pengar själv innan eller hittar en privatperson som är villig att skriva över hojjen på dig och få pengarna senare ) De värderar hojjen efter vad liknande hojjar kostar hos handlare men du kan ju köpa en annan modell om du vill.

Att de gör på detta sätt är som jag skrev innan för att minska möjligheten att folk anmäler sina hojjar som stulna på hösten för att de inte lyckas sälja dem.

Då blir det ju att jag inte kan bestämma själv vilken hoj jag vill köpa. Den jag vill ha kanske inte finns hos nån handlare inom rimligt avstånd. För vem skriver över hojen på köparen utan att ha fått pengar?

Och om min stulna hoj kostar 60 000,- hos en handlare, men jag väljer att köpa en för annan 15 000,- får jag inte ut mellanskillnaden då? För då kan jag ju göra så om jag vill byta till en billigare men inte får hojen såld.

Eller om jag inte vill köra hoj mer, och hojen blir stulen innan jag hinner sälja den, får jag då inte ut på försäkringen? Eller jag måste köpa en annan för att få ut pengarna, bara för att lägga ut annons på den direkt?

Obs! Jag ifrågasätter inte dig, utan om systemet funkar så som jag tror att jag har förstått det, då är det ju helt sjukt..

Har du inte pengar att handla för i en mataffär så lär du väl inte ha pengar att handla för av en privatperson, det är en tanke att sätta ut brödet på blocket, men tänk på att det kostar en del att sätta ut annonsen med brödet på blocket, lär kosta mer än du får för brödet när du säljer det. Vet du, du kan få en färsk limpa och en förpackning juice av mig istället :krama

Du är ju bara fööör snäll!! :krama

Last edited:

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Shit vad tråden spårade ur med bröd på Blocket o hit o dit..

Riktigt trist när ens hoj blir stulen, har lyckligtvis sluppit det än så länge. ska hålla lite utkik i söderort jag med, men frågan är om man ens vill ha tillbaka en halvt sönderkörd hoj som får stå på verkstad till sent i augusti/september :va

Hoppas det löser sig för trådskaparen på bästa sätt :tummenupp

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Då blir det ju att jag inte kan bestämma själv vilken hoj jag vill köpa. Den jag vill ha kanske inte finns hos nån handlare inom rimligt avstånd. För vem skriver över hojen på köparen utan att ha fått pengar?
Finns det inga liknande hojjar så går det kanske lösa.

Och om min stulna hoj kostar 60 000,- hos en handlare, men jag väljer att köpa en för annan 15 000,- får jag inte ut mellanskillnaden då? För då kan jag ju göra så om jag vill byta till en billigare men inte får hojen såld.
nä jag tror inte man får ut mellanskillnaden, de betalar handlaren det hojjen kostade. ( detta är jag dock inte 100% säker på du får kolla med ditt bolag )

Eller om jag inte vill köra hoj mer, och hojen blir stulen innan jag hinner sälja den, får jag då inte ut på försäkringen? Eller jag måste köpa en annan för att få ut pengarna, bara för att lägga ut annons på den direkt?
det är ju inte bolagets problem att du inte vill köra mer, deras jobb är och se till att du får ut en ny hoj.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Fan vad surt. Min hoj blev snodd i Stockholm men hittades efter en vecka på Skiftesövägen i Ronna i Södertälje. Den var helt sönderkörd, så det blev inlösen.

Tro mig när jag säger att det inte är den första hojen som hittas där. Blir nåt stulet i sthlm's området så bör man åka dit o titta.

Ring Telgebostäders områdeskillar i Ronna, de ser direkt och vet vilka det är men är för fega för att tala om det för polisen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati