Satte på mitt V&H. Resultat skrikande barn, ylande hundar och spräckta rutor

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ehhh ... näe, de har inte all motorsport.

Okej, nästan all motorsport, all motorsport jag har läst reglementet för IAF, och jag tog inte med Moto GP medvetet eftersom det inte utövas inom landet, dels för att dom har ändå inte avgassystem som går att köpa (om dom ens har några ljuddämpare, vilket en del har, en del inte), så det var inte intressant i sammanhanget.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
... SÄG DET DÅ!

Men...? Det var ju just det han gjorde med tråden.

Förstår helt och hållet din ståndpunkt dock. Imorgon beslutas om första steget mot förbudet...

Å andra sidan så varje gång fjortisarna myser till musiken så skapas det kanske en ny generation MC-förare? Han kanske till och med räddar oss... ;)
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Exakt VAD är det som är så sorgligt?
Att jag är mån om att relationen med den icke motorcykelåkande majoriteten av befolkningen (räkna in beslutsfattarna där) ska vara god den dagen det lämmnas in en motion om förbjudandet av motorcyklar, eftersom 99% av allt motorcykelåka är totalt jävla onödigt, smutsar ner miljön, orsakar olycksfall som kostar skjortan för staten OCH dessutom lever om utav helvete.

För handen på hjärtat, så jävla nödvändig är inte motorcykeln, snöskotrar används mycket mer till nyttokörning, och där har förbud varit på tal redan.

Jag vill ha min hobby kvar, du kanske skiter i ett eventuellt förbud?

I såna fall är du förjävligt sorglig, och dessutom egoistisk som inte kan köra med ett hyfsat tyst system för att vi andra ska ha möjlighet att fortsätta med våran hobby.

Isf tycker jag att du skall gå in på ett "Glidarforum" och säga till alla att visa lite sympati genom att byta till tysta originalsystem :rofl

Är jag egoistist för jag kör med hemmagjort system....Näääääääää:FU
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag vill ha ett originalsystem så man slipper bekymra sig på banåkningar. :(
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Isf tycker jag att du skall gå in på ett "Glidarforum" och säga till alla att visa lite sympati genom att byta till tysta originalsystem :rofl

Är jag egoistist för jag kör med hemmagjort system....Näääääääää:FU


Nu kör ju inte jag glidare, och hänger inte på glidarforum, men gjorde jag det skulle jag säga till även där.

Jo, det är just egoist du är, på samma sätt som fotbollshuliganer som ser till att matcherna måste spelas för tomma läktare är egoistiska, det finns faktiskt dom som vill se fotboll när dom går på matcherna, alla är inte där för att vara häftiga, en del har ett genuint intresse....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag vill ha ett originalsystem så man slipper bekymra sig på banåkningar. :(

Ännu en god anledning.

Även om många orginalsystem ser förjävliga ut (Suzukis senaste linje av dammsugare till exempel) men ett system som låter ungefär lika högt som ett orginal, men är mindre, snyggare och snyggare draget kanske?
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Jo, det är just egoist du är, på samma sätt som fotbollshuliganer som ser till att matcherna måste spelas för tomma läktare är egoistiska, det finns faktiskt dom som vill se fotboll när dom går på matcherna, alla är inte där för att vara häftiga, en del har ett genuint intresse....

Kalla mig MC-huligan då om du vill :pannkyss
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:rofl :rofl HAHAHAH du är för härlig

Synd att man inte kan säga detsamma om dig.

Läs rubriken "Satte på mitt V&H. Resultat skrikande barn, ylande hundar och spräckta rutor" och sen tittar du på din presentation, om inte annat borde du ju tycka synd om dina egna barn och hundar...
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Synd att man inte kan säga detsamma om dig.

Läs rubriken "Satte på mitt V&H. Resultat skrikande barn, ylande hundar och spräckta rutor" och sen tittar du på din presentation, om inte annat borde du ju tycka synd om dina egna barn och hundar...

Det enda jag skulle bli förbannad över är om han kör förbi min gård och spräcker några rutor...................men det lär han ju inte göra :tummenupp

Du förstår, även jag är mcintresserad! OCH har överensseende med de som låten fan på vägarna till skillnad från dig:pannkyss

"Jag är bowlingspelare men hatar dem som kastar kloten fem meter in på banan så de dimper ner med en duns...:rolleyes: "
 

Vtr Larsa

WWW.VTR.NU
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
Honda VTR 1000 WR 250
Vad bra, jag ska be mina grannar flytta in hos dig, dom tycker att opera accompanjerad med säckpipa och fiol är det vackraste som finns, då måste ju du också tycka det?

Eller kan det vara så att motorcyklister, som redan tycker om motorcyklar tycker om det ljudet, och dom som inte tycker om motorcyklar klagar mer och mer ju mer det låter?

Varför reta upp folk helt i onödan?
Du lär ju höra din motorcykel om den så låter 45 dB eftersom du sitter på?
Eller är det kanske för att impa på folk utanför korvkiosken? SÄG DET DÅ!

:tummenupp Jag ska vara helt ärlig o säga att det låter inte så fel med säckipa,sällan man hör det faktist...
Och jajemensan visst fan impar man på folk utanför korvmojjen, vem gillar inte ljudet från en V-2,a med yoshi pipor, jag bjuder gärna på mig själv...
Ne skämtåsido jag förstår ditt budskap,men det klingar lite fel bara.

Kör med respekt för andra.... 5 ord räcker för att göra sig förstådd:tummenupp
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Exakt VAD är det som är så sorgligt?
Att jag är mån om att relationen med den icke motorcykelåkande majoriteten av befolkningen (räkna in beslutsfattarna där) ska vara god den dagen det lämmnas in en motion om förbjudandet av motorcyklar, eftersom 99% av allt motorcykelåka är totalt jävla onödigt, smutsar ner miljön, orsakar olycksfall som kostar skjortan för staten OCH dessutom lever om utav helvete.

För handen på hjärtat, så jävla nödvändig är inte motorcykeln, snöskotrar används mycket mer till nyttokörning, och där har förbud varit på tal redan.

Jag vill ha min hobby kvar, du kanske skiter i ett eventuellt förbud?

I såna fall är du förjävligt sorglig, och dessutom egoistisk som inte kan köra med ett hyfsat tyst system för att vi andra ska ha möjlighet att fortsätta med våran hobby.
Hmm, blev tydligen lite infekterat i denna tråden ser jag. Jag kan bara säga till DB-hatarn(a) att, javisst är det högljutt som fan men jag kör å andra sidan inte som en tattare i tättbebyggt område så jag tycker att jag tar lite ansvar åtminstone. Sedan kan man ju faktiskt dra argumentet hur långt som helst om man vill göra icke-motorcykel människorna glada och nöjda. Köp inte en snabb hoj för folk retar sig på satans bikers som kör snabbare än hastighetsgränsen. Jag förmodar att du tex alltid håller hastigheten när folk kan se dig och bara gasar när du är ensam på vägen? Skulle inte tro det. Nu är det ju faktiskt så också att det finns regler för hur mycket DB ett blås får lämna. Om folk vill ta risken med att få böter för att dom bryter mot detta så är det ju faktiskt upp till dom eller hur? Det är inte så att man skadar någon. Tycker att du överdriver något extremt men ordet är ju fritt sägs det. Eller?
 
Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Lite halvt "ot" men det värsta ljud som finns är när en kromad soffa med raka rör brakar förbi en tidig söndagsmorgon. Prylen är att jag inte finner ljudet vackert, en sporthoj med slip-on låter vässad och go, medans kromhögen enbart låter som en utvecklingsstörd skördetröska.

Vidare är det kul när det låter lite, det är ju enkom för ljudet som jag har ett slip-on på min plasttant. Men det finns ju gränser även här, jag har inget behov av att kortsluta pacemakers med ljudvågorna.

/perris
 

mattsvatt

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Hell
Hoj
Gsxr 1100
Nja, inte riktigt men fan va det låter med V&H slipon. vuxna tittar på en med hat i blicken medan moppekidsen faller till marken i vördnad. I f*****g love it :yoparty

Ja..visst är det underbart! Halva nöjet med åkningen är att höra det underbara ljudet!
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Synd att man inte kan säga detsamma om dig.

Läs rubriken "Satte på mitt V&H. Resultat skrikande barn, ylande hundar och spräckta rutor" och sen tittar du på din presentation, om inte annat borde du ju tycka synd om dina egna barn och hundar...
Du har verkligen ingen humor va? Om jag ändrar rubriken till " Satte på mitt V&H och det låter gött" kan du slappna av då? Jeez, det måste verkligen göra ont när du skiter.
 

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Liljeholmen
Hoj
SV650S och GSX-R400
Det värsta ljud som finns är när en kromad soffa med raka rör brakar förbi en tidig söndagsmorgon. .. En sporthoj med slip-on låter vässad och go, medans kromhögen enbart låter som en utvecklingsstörd skördetröska.

.. Det är ju enkom för ljudet som jag har ett slip-on på min plasttant. Men det finns ju gränser även här, jag har inget behov av att kortsluta pacemakers med ljudvågorna.

/perris
Kan inte annat än hålla med.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top