magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja det verkar så. Ett steg i rätt riktning...
Visst är det!
Ja det verkar så. Ett steg i rätt riktning...
P€RRA;5725941 skrev:Behovet av att förändra utan att någon egentligen verkar har efterfrågat det gör de här till en salig röra
MEN jag hoppas det går väl även om jag är mot denna typ av tokkörningstävlingsform.
Om vi börjar med förarna så undrar jag hur många som tillfrågats och som sagt att sprintrace är lösningen på sportens dalande popularitet?Mike försöker få mer publik, mer intresse från andra än förare. Att köra korta heat är ett test. "Man måste prova något nytt för att få publik" menar Mike. Så, Mike efterfrågar publik, och förändrar därför.
P€RRA;5726745 skrev:Om vi börjar med förarna så undrar jag hur många som tillfrågats och som sagt att sprintrace är lösningen på sportens dalande popularitet?
Hur många i publiken tilltalas av flera och kortare race när väldigt få andra serier runt om i världen har det som koncept?
Jag har inte pratat med så många förare men inte en enda har varit positiv till det nya upplägget, tyvärr
Vi får väl se efter säsongen hur många fler förare det blev i SO och hur mycket publik som kom.
Visst är det så.SAMTIDIGT är det ju så att människan är 10 gånger villigare att klaga än att ge beröm, så det KAN mycket väl vara så att det sitter ett gäng förare ute i stugorna och tänker som jag:
- Detta kan väl vara kul att prova, det är det sex första varven som är roligast juh!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|