Scandinavian Open Gelleråsen

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Superbike är inte heller någon SM-klass i SO så det argumentet är inte värt mycket.
Det är ju inte SM i RR som tvsänds, det är ju Scandinavian Open och där är ju Nordic SB, Superstock 600 och 125GP huvudklasser så det är ju inget konstigt att superbike får sändingstid.

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
ny
Efter jag hade sett den första sändningen, från Falken, så var jag positiv. Men dock väldigt besviken på att dom visade så lite från Rookie klasserna.
Nu kör jag ju själv i R600, så det e ju självklart att man vill se mycket då, men bara start och målgång tyckte jag var i minsta laget.
Dom sa i den sändningen att dom skulle visa mer från rookie klasserna i nästa program, gött tänkte jag.
Men det dom visade från både R1000 och R600 var under all kritik. Riktigt uselt ihop klippt.
Då var det mycket bättre att bara visa start och mål.

Riktigt ordentligt besviken är jag även på att juniorerna får bra mycket mer tid, även fast dom betalar mindre för det.

JA, jag vet att vi är support klasser, men detta var bara så dåligt.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tycker även denna gång att produktionen var hyfsat OK, men anser att Rookie-klasserna borde få mer tid och 125-klasserna mindre eftersom det nästan alltid är mer action i de förstnämnda vilket jag tror har större chans att locka ny publik.... om det nu är ambitionen förstås.

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Varför alltid envisas med att förstöra stämningen med att börja sändningen med att visa de tråkiga 125Junior i en halv evighet, t.o.m. de insatta i sporten får avsmak o går o klipper gräsmattan under tiden.

Jag vill iaf se huvudklassen först: Nordic Superbike/Pro Superbike-eliten följt av SST600, o sen i sjunkande rang neråt, med mindre TV-tid ju längre ner man kommer i klasserna, tack!

Krasst sett, när dessa Rookie/Debutant/Nybörjare klassat upp sig till Elit, DÅ är det eran tur att synas på riktigt i TV-rutan (om ni är i topp 3 vill säga) innan dess inte så jätteintresssant med bredd-klasserna om ni nu inte sätter nytt banrekord vill säga, för ni har ju i princip WSBK-reglemente o fritrimning på er sida! O har man som Rookie INTE knutit upp flera jättesponsorer, så behövs väl ingen längre TV-exponering a la Nordic Superbike lr hur?

Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Bara för att förtydliga. Vad ser ni själva helst på när det sänds mc-racing på TV? 30 ointressanta random dvärgar från Italien/Spanien i 125-blåryk lr huvudklassen MotoGP: fullpower-nolimits-bigmoney-F1circus-ish? :krama

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Varför alltid envisas med att förstöra stämningen med att börja sändningen med att visa de tråkiga 125Junior i en halv evighet, t.o.m. de insatta i sporten får avsmak o går o klipper gräsmattan under tiden.
Där hade det räckt fint med start och målgång för att visa att det finns en juniorklass. Gott så.

Superbike ska vara nummer 1, SST600 nummer 2 och sen Rookie-klasserna :)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Min tanke är att om man bara ska visa typ 12 sekunder från en klass (snack på gridden,start, målgång) så varför ens visa nåt alls? Det ger ju ingenting....

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
GAAHHH nån som kan säga mig vart jag kan se detta??? Har inte kanelen (tack comhem för det!). Eller om någon spelat in det på noge vis eller liknande??

/A

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Där hade det räckt fint med start och målgång för att visa att det finns en juniorklass. Gott så.

Superbike ska vara nummer 1, SST600 nummer 2 och sen Rookie-klasserna :)

fel.eftersom pro superbike tv sänds så är sst 600 huvudklassen,så ge 20 min till stk 600,10 min till superbike och låt rookie klasserna samt de andra delar på en halvtimme

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Hade hoppats på liiite mer rookie 1000.. iaf få se sitt namn i resultat listan.. ;)

• Gilla
Reaktioner: SGM

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
fel.eftersom pro superbike tv sänds så är sst 600 huvudklassen,så ge 20 min till stk 600,10 min till superbike och låt rookie klasserna samt de andra delar på en halvtimme
Jo, jag vet att det pratades om att SST600 skulle vara huvudklass i SO i år men det var det väl ändå ingen som trodde på?

En majoritet är nog betydligt mer intresserade av Backlund, Cajback, Mårtensson och gänget i Superbike.

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Hade varit kanon om någon vänlig själ kunde lägga upp programmet på lämpligt ställe så man får se.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR

Helt fel faktiskt. Blanda inte in PRO Superbike i det här... PRO SBK är ju en helt annan serie som har sina egna TV-sändningar på ViaSat.

Det är Scandinavian Open som TV-sänds på TV4 Sport. Och i Scandinavian Open så är huvudklasserna Nordic Superbike, STK600, och 125GP. Därför ska dom tre klasserna dela lika på sändningstiden. Sen har man valt att ge juniorerna en extra liten puff i ändan genom att sända även dom. Och sen ovanpå det så är det några snabba klipp från rookieklasserna. Är det något jag tycker man kan dra in på så är det Rookieklasserna. Dels för att det inte är en huvudklass såklart, men också för att dom få sekundrarna dom redan får känns helt meningslösa. Det är ju omöjligt att klämma in alla på 40 minuters effektiv sändningstid (eller vad det nu blir), och då måste man tyvärr välja bort något eller utöka programmet till 1,5h.

• Gilla
Reaktioner: R2

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska inte uttala mig om produktionen än då jag inte sett det än,om jag inte är helt off så går det i repris torsdag 16.00 så då ska min hd få jobba(det gör jag med)...

Vad gäller vad som ska visas och vilket som är huvudklass i sändningen så vill jag minnas att när detta presenterades så var det sst som skulle vara huvudklass om det blev pro,annars sbk.

Utöver huvudklassen skulle det visas en del från den andra och även 125 och jr,rookie skulle det i stort bara sändas ifrån om det hände något speciellt........typ det jag hann se av vinjetten,Backman i depåböjen......

Så,som det låter på er så har rookie fått exakt den tid det var utlovat+lite till,ska kolla själv innan jag säger mer men håller med om att om det bara rabblas nummer,namn och plats så kan det kvitta,lägg tiden på huvudklassen istället.

Henrik

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...