Scandinavian Open Gelleråsen

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Utöka låter bra i mina öron! Som Rookie så vill man ju såklart också få lite plats i rutan. Och ju mer svensk RR som visas i svensk tv desto bättre!

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
Jag tycker att man borde kunna trycka in en resultat lista i rookieklasserna utan att det tar upp så mycket mer tid.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hoppas TTXGP-teamen är laddade inför helgens race på Kga. :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Lär bli en urladdning....

Morris ska inte vara med, Lindén vet jag inte om dom kommer men troligen.

Bilder från förra gången på åsen.

so-6534b.jpg

so-6930b.jpg

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Fan va feta bilder Petter! Du kommer och fotar i helgen hoppas jag? Måste ju ha bilder från Rookie racet som jag förhoppningsvis kvalar in till!;)

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Tycker även denna gång att produktionen var hyfsat OK, men anser att Rookie-klasserna borde få mer tid och 125-klasserna mindre eftersom det nästan alltid är mer action i de förstnämnda vilket jag tror har större chans att locka ny publik.... om det nu är ambitionen förstås.

Eh? Såg du 125 racet? Klungan på fem förare bytte ledare hela tiden!!!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Fan va feta bilder Petter! Du kommer och fotar i helgen hoppas jag? Måste ju ha bilder från Rookie racet som jag förhoppningsvis kvalar in till!;)

Tackar men inte så feta, vänta tills jag skaffar 1D och ett 400 :tungan
Vädret ser bra ut för söndag så det är troligt att jag åker upp, ska ta å knäppa jävlar på dig.
och resten så klart så du har bilder.

Last edited:

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Jag tycker man borde visa mer av klasserna som ger bäst Racing. SB och SS skall ju självklart ha mest tid i rutan, men sen borde man ju visa den roligaste racingen på tiden som blir över. Vilken klass det är spelar ju mindre roll e.g. Som någon skrev så var ju 125 riktigt spännande och likaså rookie 600 på söndagen.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Eh? Såg du 125 racet? Klungan på fem förare bytte ledare hela tiden!!!

Ja, det gjorde jag, och visst hade det ett visst underhållningsvärde den här gången. Menade mer allmänt, att de flesta 125-race jag har sett har inte har varit så värst spännande. Därmed inte sagt att övriga klasser alltid är det.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Självklart gör du det :) glöm nu inte att parkera i rookiedepån :krama

Delar box med Gull i helgen. De ringde och frågade och det är väl lätt värt pengarna om det nu skulle regna mm. Passar bra dessutom då det är nära till banan när man ska fota.. Blir en stressig helg detta. Kanske blir lättare att löda på och krascha redan på fredagen?;)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Delar box med Gull i helgen. De ringde och frågade och det är väl lätt värt pengarna om det nu skulle regna mm. Passar bra dessutom då det är nära till banan när man ska fota.. Blir en stressig helg detta. Kanske blir lättare att löda på och krascha redan på fredagen?;)

Nej, inte krascha. Du ska lära dig åka fortare på Mantorp nästa vecka så att du tar poäng på årets sista SM :)

/Nitrous

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Startlista

Vart kan man hitta startlista till de olika klasserna till SO i helgen?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring