Schemaändringen på Anderstorp

Aspackad

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Men alltså, om jag har förstått saken rätt, så gick informationen ut om schemaändringen under förarmötet på lördagsmorgonen?
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Aspackad skrev:
2131239 Men alltså, om jag har förstått saken rätt, så gick informationen ut om schemaändringen under förarmötet på lördagsmorgonen?

Inte på vårat förarmöte i alla fall......
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Inte på roojkie1000 heller

Schemaändringen var nödvändig för att alla skulle kunna få köra.

Hade Rookie-klasserna hellre stått utan race än att få köra några timmar tidigare?

Själv hade jag fullt upp hela helgen, missade helt 2:a kvalet (inte för att få bättre tid men 20 min extra regnträning) helt pga att jag var med och såg till att ni förare skulle kunna få köra överhuvudtaget.
Kom 5 minuter försent ut på den 10 minuter långa warmupen, av samma orsak.
Allt detta för sportens skull

Jag hörde heller ingenting av vad som sas i högtalarna till där jag stod i andra änden på området. Hur svårt är det att ta en sväng förbi anslagstavlan när man går och skiter på morgonen?

Get at grip för f*n, arrangemanget var under omständigheterna helt OK tycker jag

Det är självklart de trevliga flickorna i kansliets fel att det är 580A på en fas och 200 på de andra 2 också, KAN ha varit därför elen inte var så bra vissa nätter...
Om folk kopplat in sig på nåt annat än en fas och fördelat lite bättre så hade problemet inte uppstått. Fast det är ju alltid så att man börjar från vänster när man kopplar in sig
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
håkan skrev:
2132483 Det är självklart de trevliga flickorna i kansliets fel att det är 580A på en fas och 200 på de andra 2 också, KAN ha varit därför elen inte var så bra vissa nätter...
Om folk kopplat in sig på nåt annat än en fas och fördelat lite bättre så hade problemet inte uppstått. Fast det är ju alltid så att man börjar från vänster när man kopplar in sig

Ja det är ju jättekonstig att det går en huvudsäkring när man hör någon säga:" Förut gick det ju att fälla upp automatsäkringen. Det har jag gjort 4 ggr förut ju." :näsblod

Det kan ju kanske vara dax att börja fundera på varför säkringen löser ut FÖRSTA gången.
Kanske dax att införa lite elutbildning i licenskurserna? ;)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
vet inte om nån svarat p å det men såg att nån sa att det var pga att super moto inte skulle skita ner på banan för mycke...helt rätt...regnet ställde till en del också, där av ändringen i körschemat. :)

Gissa om man njöt när alla suger moto körare starta upp vid transpondertältet :yoparty jag såg nog löjligt lycklig ut då :hihi :banana
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Kakan skrev:
2132561 vet inte om nån svarat p å det men såg att nån sa att det var pga att super moto inte skulle skita ner på banan för mycke...helt rätt...regnet ställde till en del också, där av ändringen i körschemat. :)

Gissa om man njöt när alla suger moto körare starta upp vid transpondertältet :yoparty jag såg nog löjligt lycklig ut då :hihi :banana
Lycklig är bara förnamnet :hihi
Du stod och sniffade och öronen stod på spets för att inte missa något litet ljud :lol
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
gissa om Supermoto-förarna var glada när dom fick hämta sina hojar från Parc Ferme 18:40 ... tiden anslogs 20min efter målgång + 30min...
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
LOTTAK skrev:
2132825 Lycklig är bara förnamnet :hihi
Du stod och sniffade och öronen stod på spets för att inte missa något litet ljud :lol

Nä inte alls på det sättet :rolleyes: jag bara njöt lite :yoparty
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag skulle gärna skippat att köra det där skämtet till offroad-sträcka överhuvudtaget. Då hade man kunnat behålla tids-schemat och inte hatt nå skit på banan.

Till skillnad mot RR så drar sig inte folk för att knuffas lite och när man är 30 pers in i ETT spår på en blöt gräsmatta med regndäck så är det tight...
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
håkan skrev:
2132845 gissa om Supermoto-förarna var glada när dom fick hämta sina hojar från Parc Ferme 18:40 ... tiden anslogs 20min efter målgång + 30min...

Värre va det väl att våra finaler fick kortas till 10 respektive 8 varv istället för 2 x 14. Dessutom ändrades starten, vilket dom uppbarligen inte lyckades informera alla om ens.

Ni som klagar på schema ändringen, hade ni tyckt det varit bättre att stryka klasser för att delar av banan behövde saneras? Jag gillar inte att schemat behöves ändras, men med vad fanns det för vettiga alternativ?

Jag hoppas nu bara att Anderstorp lär sig av dom nya erfarenheter dom fått av detta arrangemanget. Nu jag inte klaga allt för mkt på ARC, för jag vet att vädrets makter inte alls varit på deras sida. Men med mer lämpligt material & en från början bättre planerad slinga hade vi inte dragit ut skit på RR-slingan & man hade kunnat följa tidsschemat.

Jag tycker trotts allt att dom gjorde ett bra jobb ur mitt perspektiv, speciellt med tanke på de dåliga förutsättningarna.
 
Last edited:

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
N/A :(
Efter att ha läst dessa kommenterar och med tanke på vad som hände förra året då de ändrade startproceduren på förarmötet för att sedan ändra tillbaka igen utan att säga till om det, så är jag glad att jag inte var där.

Jag trodde de skulle ha lärt sig från förra året, men ack så blåögd jag var.....
 

Aspackad

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Bara för att klargöra saken... Jag klagar absolut inte på arrangörerna angående evenemanget i sig, jag var inte ens inblandad i tävlingen annat än som åskådare och jag har full förståelse för varför man ändrade schemat, det gjorde de helt rätt i, men det jag ville ha sagt var att man kanske kunde, på ett annat sätt ha informerat de inblandade parterna om en så pass viktig ändring som det ändå var. I övrigt tycker jag att arrangörerna gjorde ett fantastiskt jobb, i likhet med alla RR-tävlingar och i synnerhet med tanke på att alla jobbar idéellt. Det hade inte fungerat utan de/er.

/Anders
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top