Tänkte kika om någon har ett bra tips på schyssta in-earlurar som passar bra under hjälmen. Kraven jag har är;
¤ Så liten utskjutande del som möjligt, dvs det som hamnar utanför örat.
¤ Främst bra basåtergivning, men självklart så välljudande som möjligt...
¤ Ljudisolerande, dvs. tar bort vindbruset.
Har provat flertalet men de flesta har fallit på någon av punkterna. Provat Koss Sparkplug, alldeles för stor utskjutande del - följer med hjälmen ner vid påtagning. Klassiska sonyericsson-in-earlurar funkar relativt bra, men ljudet är ju inget att hurra över..
Sneglat lite på olika modeller av Creative som ser lovande, hur är ljudkvalitén? Är knappast en audiofil, så något par borde väl funka för ett pris upp till, ptja, 300:-?
Förlitar mig på SH:s expertis, tack!![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
¤ Så liten utskjutande del som möjligt, dvs det som hamnar utanför örat.
¤ Främst bra basåtergivning, men självklart så välljudande som möjligt...
¤ Ljudisolerande, dvs. tar bort vindbruset.
Har provat flertalet men de flesta har fallit på någon av punkterna. Provat Koss Sparkplug, alldeles för stor utskjutande del - följer med hjälmen ner vid påtagning. Klassiska sonyericsson-in-earlurar funkar relativt bra, men ljudet är ju inget att hurra över..
Sneglat lite på olika modeller av Creative som ser lovande, hur är ljudkvalitén? Är knappast en audiofil, så något par borde väl funka för ett pris upp till, ptja, 300:-?
Förlitar mig på SH:s expertis, tack!
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)