Scootermoppar

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
blom skrev:
skit i Peugeot Speedfight syrran ägde en sådan men den snodde dom vilket var bra. nu har hon en honda rossi replika och den gör 70 en dyng fin moppe faktiskt.

Nu är den beställd! Hade det gått att få tag på nå annat som inte var EU så hade jag köpt en Honda tror jag.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Grattis man!!

:yoparty :yoparty

Rigge skrev:
Så!! Peugeot Speedfight 206 WRC -04 beställd!! Vad vet ni om dom? Billigt trim osv...

wrc.jpg

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Rigge skrev:
Nu är den beställd! Hade det gått att få tag på nå annat som inte var EU så hade jag köpt en Honda tror jag.
fina dock men hondan är bättre :) du har väl kollat försäkringarna..SVIN DYRA för att vara på en moppe jävel

Therudeboy

Guest
Hoppas du inte är lång för då sitter man obekvämt. Sen när det gäller pluggar så sitter det en i ett rör på kröken, jättelätt att ta bort. Slöa as är vad dom är även när alla pluggarna är dragna.

Therudeboy

Guest
YamahaJojje skrev:
Jag skulle betala 230 kr Hel/hel för en Aerox tycker det är helt okaj!

En på mitt gamla jobb köpte en eu scooter. Försäkringen gick på 7k hel/hel :tummenupp

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Therudeboy skrev:
Hoppas du inte är lång för då sitter man obekvämt. Sen när det gäller pluggar så sitter det en i ett rör på kröken, jättelätt att ta bort. Slöa as är vad dom är även när alla pluggarna är dragna.

Jo lång kan du va lugn för att jag är... men det var inte värre än på nån annan. Ska köra med den strypt över helgen sen lämnar jag in den för avstrypning.

Therudeboy

Guest
Rigge skrev:
Jo lång kan du va lugn för att jag är... men det var inte värre än på nån annan. Ska köra med den strypt över helgen sen lämnar jag in den för avstrypning.

Jag är liten och jag satt bra mycket obekvämare på min speedfight en vad jag gjorde på min Runner.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
det är inte ovanligt att dom kostar 5-6 hundra i månade vilket jag får betrakta som ganska dyrt för en moppe

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Therudeboy skrev:
Jag är liten och jag satt bra mycket obekvämare på min speedfight en vad jag gjorde på min Runner.

Som sagt, utbudet på 30 moppar va klent! Men det funkar ju... ska bara ha den ett tag. Sen ska dom vara små så man kan trixa loss på dom!

Therudeboy

Guest
Rigge skrev:
Som sagt, utbudet på 30 moppar va klent! Men det funkar ju... ska bara ha den ett tag. Sen ska dom vara små så man kan trixa loss på dom!

Är din moppe 30km/h:are? Dom sista togs ju in i juni/juli någon gång förra året :va

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Rigge moped?

Vad händer härnäst? :va

Clint Eastwood - Börjar med matlagningsprogram?
Arnold - börjar praktisera balett?
Loket - blir draftad till NFL?

Världen är uppochned.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Porsche Harry skrev:
Rigge moped?

Vad händer härnäst? :va

Clint Eastwood - Börjar med matlagningsprogram?
Arnold - börjar praktisera balett?
Loket - blir draftad till NFL?

Världen är uppochned.

Scootermoppar råkar vara planetens coolaste fordon! Det har jag alltid tyckt.

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Indian Scout 600cc -23
Skaffa scooter moppe och bygg stunt leksak av det funkar bra och tolva också :)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Rigge min polare hade en sådan speedfight. Han fick upp den i 85-95km/h (Moppe mätar fart) med trimsystem och utagen variator ring. Men alså har du kört mycket motorcykel så kommer du tycka detta är jävlig* tråkigt att ligga och köra omkring på. Ska du ha en godkännd acceleration så byta vikterna direkt. Med original variator vikter axxar den riktigt dåligt. Men tänk på att sätter du inte på trim system så kommer den axxa riktigt slött. Så alså för att få bra axx ostrypt skaffa ett trim system och byt vikterna och andra munstycke förståss. Det är nog det billigaste att göra på den om du vill få den att gå bättre. På min gamla Aprilia SR 50 hade jag enbart tagit ur strypningen och satt i lättare vikter och den kunde men lätt "rycka" upp på bakhjulet, men det är mycket annorlunda från scooter till scooter.

//Patrik

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Padde: Dom ska ta ur strypningarna nästa vecka eller nåt sånt, får den på fredag. Ett rör måste jag väl ha antar jag sen ska jag lära mig vad man ska ha för vikter m.m.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Rigge skrev:
Så!! Peugeot Speedfight 206 WRC -04 beställd!! Vad vet ni om dom? Billigt trim osv...

http://www.peugeotscooter.nu/Archive/images/wrc.jpg[/G][/QUOTE]
Syrran har en sån! otrimmad iof, men hennes kompis tjatar på om att han har 70cc bytt några variator vikter o.s.v. så trimma ska väl gå :)

p.s. går att wheela med strypt :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...