Scorpion Slipon

Buffalo

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Halmstad
Hoj
z1000 -03
Nyss fått hem min z1000 -03 och är hel nöjd förutom ljudet..
Så kolla runt lite i djunglen av alla slipon/bolton/hel system och allt annat dom kallar det...
Hittade Scorpions titanium flame slipon som verkar kunna se riktigt bra ut till hojen...
Frågan e bara låter dom nå mycket då?
Någon som hört nå negativt/positivt om Scorpions sliponen?
Tips på andra bra slipon till z1000 etc..

tack på förhand!
 

Buffalo

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Halmstad
Hoj
z1000 -03
Har luskat runt lite till och kommit fram till att det mest troligast blir något av följande märken:

Blueflame
Scorpion
twr preformance
carbon can co

Bra / Dåliga erfarenheter om något av märkena dela gärna med er.
Är ju en del en pengar det handlar om så vill ju veta så mycket som möjligt innan det blir köp
 

bogren7

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Sölvesborg
Hoj
CBR600rr
har precis satt på scorpion på min cbr600rr. är kanon ljud o det låter :yoparty är med andra ord helnöjd
 

Buffalo

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Halmstad
Hoj
z1000 -03
Efter ha :huvet ett tag och skramlat så har jag bestämt mig för blueflame coloured titan evo 3 istället för scorpion..
( http://www.blueflameperformance.com/bike/evo_race_cans.asp om någon e intresserad av hur dom ser ut )
tycker dom ser jäkulst nice ut och vad jag har hört ska dom låta bra med om man bara plockar ut den där muller stryparen i dom :hihi

Någon som vet om det finns nå bra svensk återförsäljare av blueflame?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Synd att du redan bestämt dig för att inte välja Scorpion.
Monterade ett Highlevel Titan slip on på min Honda VFR800 häromdagen.
Är jättenöjd både med ljud, kvalitén och passformen på Scorpiondelarna.
<------------------------ Allt köpt "här", alltså Bikersneed.se som annonserar på SH
 

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
Buffalo skrev:
Efter ha :huvet ett tag och skramlat så har jag bestämt mig för blueflame coloured titan evo 3 istället för scorpion..
( http://www.blueflameperformance.com/bike/evo_race_cans.asp om någon e intresserad av hur dom ser ut )
tycker dom ser jäkulst nice ut och vad jag har hört ska dom låta bra med om man bara plockar ut den där muller stryparen i dom :hihi

Någon som vet om det finns nå bra svensk återförsäljare av blueflame?

Jag har köpt Blueflame direkt från fabrik i England. Var en del strul eftersom de glömde att skicka med en fästplåt. Svårt att få tag i dem ibland på telefon, och är inte chefen där så blir det bara fel.

Slip-on:et (EVO Dual kolfiber, till en Triumph Sprint ST) ser dock snyggt ut och låter brutalt utan baffeln och pluggen i. Finish och passform ok, inte så bra som jag fått uppfattningen att tex Yoshimura och Akrapovic är, men som sagt helt ok och lågt pris dessutom.

Ångrar inte köpet när allt strul vart löst.
 

danne_the

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
!
Hoj
gixxer 1000 04
Angel1000 skrev:
Jag har köpt Blueflame direkt från fabrik i England. Var en del strul eftersom de glömde att skicka med en fästplåt. Svårt att få tag i dem ibland på telefon, och är inte chefen där så blir det bara fel.

Slip-on:et (EVO Dual kolfiber, till en Triumph Sprint ST) ser dock snyggt ut och låter brutalt utan baffeln och pluggen i. Finish och passform ok, inte så bra som jag fått uppfattningen att tex Yoshimura och Akrapovic är, men som sagt helt ok och lågt pris dessutom.

Ångrar inte köpet när allt strul vart löst.

måste också köpa en ny burk till min räser hörs ju knap när man kommer har funderat på yoshimura trioval men såg det du köpt nu och gilla det skarpt vad fick du betala för det???
hur mycket i frakt?

skönt med brutalt ljud :yoparty
 

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
KTM660
Scorpion heter väl Akrapovic nu.
Det är inte för inte som det är en scorpion på akra burkarna.
 

Bifogat

  • akraplogo3.gif
    akraplogo3.gif
    3.4 KB · Visningar: 1,093
  • akra.jpg
    akra.jpg
    9.8 KB · Visningar: 339

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
Tommy skrev:
Scorpion heter väl Akrapovic nu.
Det är inte för inte som det är en scorpion på akra burkarna.

Tror inte att det är det. De ser inte så lika ut. Ett helt annat stuk på Akra-burkarna.
 

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
danne_the skrev:
måste också köpa en ny burk till min räser hörs ju knap när man kommer har funderat på yoshimura trioval men såg det du köpt nu och gilla det skarpt vad fick du betala för det???
hur mycket i frakt?

skönt med brutalt ljud :yoparty

Frakt för mig i somras med en ljuddämpare (Z1000 två st) var £30, dvs ca 400kr. Min kolfiberdämpare, EVO Dual, kostade £280, ca 3700kr.
Nu var iofs pundet en kr dyrare i somras, men jag har räknat på dagens kurs.

Som jag skrev är nog Yoshi bättre i kvalitet och säkert oxå i effekt, men är man ute efter ljud och utseende så duger Blueflame säkert.

Apropå ljud så var ju min cykel trecylindrig, så jag vet inte hur en fyra låter med Blueflame, men trean lät grymt räjsigt, ffa över 7000rpm. :D (Det tyckte även en TL1000R-pilot som körde bakom några mil.) :tummenupp

Se bara till att de får din adress HELT rätt för det strulade oxå. Hade tur som fick tag i mitt paket innan det returnerades till England... :eek:
 
Last edited:

Buffalo

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Halmstad
Hoj
z1000 -03
Nudlar resten av månaden

Tjahapp då vart det beställt :banana
Blev blueflame sliponet som jag skrev om innan..
7760:- + frakt (vilket jag hoppas inte blir all för mycket)
Så nu blir det nudlar och pasta resten av månaden :tungan
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Tommy skrev:
Scorpion heter väl Akrapovic nu.
Det är inte för inte som det är en scorpion på akra burkarna.
Tror att det är såhär att killen som jobbade på scorpion och gjirde burkarna hette Akrapovic och han startade senare sin egen firma ......

På vissa burkar står det nämligen Scorpion by Akrapovic .....
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Acrapovic hette Scorpion innan. Acrapovic betyder visst skorpion på nått språk. Vilka som gör ljuddämparna som heter Scorpion nu vet jag dock inte.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Axxexs skrev:
Acrapovic hette Scorpion innan. Acrapovic betyder visst skorpion på nått språk. Vilka som gör ljuddämparna som heter Scorpion nu vet jag dock inte.
Har fått denna förklaringen av majtii som idag är ÅF (bikersneed.se) för Scorpion.
Hoppas det är okej att jag citerar dig majtii?

"En gång i tiden hette de Skorpion by Akrapovic.
Men sedan en bra tid innan fanns det några engelsmän som också tillverkade ljuddämpare som hette Scorpion.
Det blev en namntvist och engelsmännen vann.
Herr Akrapovic drog sig tillbaka och skyllde alltihopa på att de tyckte en ny fabrik (i Slovenien) var samma sak som nya tider så ett nytt namn var passande."
 

Buffalo

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Halmstad
Hoj
z1000 -03
Äntligen!!!
Fick en liten lapp i brevlådan idag från frakt bolaget
"Vi har något som väntar på dig" Tjohoo!! snabbt iväg och hämta mina nya pipor till hojen...
Efter en månads väntan ( :mad: ) så känndes det som julafton när man fick packa upp :banana

Slängde dit dom och bort med dom däringa ljud pluggarna och e hur nöjd som helst :Rockbanan
Dom ser grymt läckra ut på hojen och ljudet är :yoparty

Ska fixa lite bilder senare ikväll när jag får tillgång på kameran..

Med andra ord blueflame gör jäkulst snygga(bra ljud) grejer men sega som satan med leveransen..
 

Buffalo

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Halmstad
Hoj
z1000 -03
Fick inte tag på någon ordentlig kamera så fick använda dv kameran att ta kort men = dålig kvalite på bilderna men iaf
Grymt nöjd över utseende och ljud (får la klippa ihop nån film snutt senare) :banana
 

Bifogat

  • Bild 033.jpg
    Bild 033.jpg
    53.3 KB · Visningar: 286
  • Bild 034.jpg
    Bild 034.jpg
    49.8 KB · Visningar: 248
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top