U-joppe skrev:Om man är kunnig nog att ställa in hur mycket den ger ifrån sig och att placera munstycket, så är skvättandet inget stort problem. Det största problemet är väl att hjulbultarna rostar fast för man behöver ju aldrig spänna kedjan!
Jag använder olja för motorssågskedjor, kletar lite bättre. Funkar OK, minst lika bra som Scottoilers egen dyra olja.
U-joppe skrev:Jag har en 5 litersdunk med gammal Q8 sågolja som inte vill ta slut. Borde inte spela så stor roll vilken sort, alla sådana är ju kletiga och man kan ju ställa flödet om dom rinner olika fort. Håll koll på flödet när utomhustempen ändras mycket, då ändras ju åxå viskositeten lite på dessa oljor (Scottoilet säljer både vinter och sommar olja men min Q8 olja går bra att använda hela säsongen, dvs ner till ca +5 för under det kör jag sällan)
U-joppe skrev:oXydex: Det beror på hur munstycket sitter, dvs hur bra oljan kommer åt att smörja kedjan. Jag brukar kolla hur kedjan mår snarare än att räkna droppar, men 2-3/minut är nog bra att starta med.
Köpte mig en!duccen900ss skrev:Eller så köper man en enklare= billigare variant http://www.loobman.com har en själv!
Hultan skrev:Köpte mig en!
duccen900ss skrev:Fan! Man borde få provision...... typ 10% = 25 skr hmmm nä jag lägger ner!
Chopper skrev:Är det någon som vet vad man skall använda för olja i en Scottoiler? En sån automatisk kedjesmörjare.
duccen900ss skrev:Eller så köper man en enklare= billigare variant http://www.loobman.com har en själv!
Men det åtgärdar man ju ganska lätt genom att montera det typ snyggt bahArctic#1 skrev:Funkar sakert bra det der, men fy fan va fult alla monteringar va gjorda...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|