Scrambler med knuff?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har funderat lite på att byta ut min Ducati Scrambler 1100 Sport mot något med lite mer motor. Den passar mig bra fysiskt och så tycker jag att den är snygg.
Finns det något liknande med mer motor?

Mina egna efterforskningar hamnar i att det är en stor adventurecykel som är närmsta svaret och då lär det bli en begagnad eftersom jag inte kan lägga 250000 på en leksak.
Det den ska användas till är resor på några timmar i området utan att jag ska behöva reagera på att det är grusväg under hjulen.
Jag uppskattar också om den inte kostar 10 kr/mil i service.

De jag lyckats identifiera är dessa:
HD 1250 Pan America
KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure R
Ducati Multistrada 950 s
Ducati Multistrada 1200/1260

Ingen av dem vill man titta på så egentligen borde jag köpa en MV Agusta Brutale, men...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag har funderat lite på att byta ut min Ducati Scrambler 1100 Sport mot något med lite mer motor. Den passar mig bra fysiskt och så tycker jag att den är snygg.

Mina egna efterforskningar hamnar i att det är en stor adventurecykel som är närmsta svaret och då lär det bli en begagnad eftersom jag inte kan lägga 250000 på en leksak.
Det den ska användas till är resor på några timmar i området utan att jag ska behöva reagera på att det är grusväg under hjulen.

HD 1250 Pan America
Ducati Multistrada 950 s

Ingen av dem vill man titta på så egentligen borde jag köpa en MV Agusta Brutale, men...
En Ducati Scrambler 1100 är enligt mig en offroadstylad gathoj med lite längre slag på fjädringen och lite grövre däck.

En valfri nakenhoj borde ha ungefär samma sittposition och höjd. I vart fall om du höjer styret lite. Finns justerbara fotpinnar till många hojar också. Så det är mitt tips. En nakenhoj med 150 hästar, lite grövre däck samt justera styre och fotpinnar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Triumph scrambler 1200, om du gillar scramblern men vill ha "mer"?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
En Ducati Scrambler 1100 är enligt mig en offroadstylad gathoj med lite längre slag på fjädringen och lite grövre däck.

En valfri nakenhoj borde ha ungefär samma sittposition och höjd. I vart fall om du höjer styret lite. Finns justerbara fotpinnar till många hojar också. Så det är mitt tips. En nakenhoj med 150 hästar, lite grövre däck samt justera styre och fotpinnar.
Går det att montera däck som driver framåt på grus på nakenhojar? Jag hade en Street Triple förut och det skar i själen när man hörde stenar följa med under framskärmen.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Vilka däck kör du med nu?
TKC70 bak och ett likadant som original fram, MT60RS.
Provade med Michelin Pilot Power 2CT bak, men det höll inte i alls när jag gasade på grus.
Triumph scrambler 1200, om du gillar scramblern men vill ha "mer"?
Jag har lite problem med att ha benet mot avgasröret. Det blev varmt.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
TKC70 bak och ett likadant som original fram, MT60RS.
Provade med Michelin Pilot Power 2CT bak, men det höll inte i alls när jag gasade på grus.

Jag har lite problem med att ha benet mot avgasröret. Det blev varmt.
Båda de däcken finns i passande storlek för de flesta nakenhojar. Fram och bak.

Klarar du dig med lite kortare slag på fjädringen och vill ha liknande sittställning så är det nalenhoj som ligger närmst.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)

HD 1250 Pan America
Ducati Multistrada 950 s

Xsr900 med dunlop mutant funkar fint på grus

Skickat från min iPhone med Tapatalk

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Båda de däcken finns i passande storlek för de flesta nakenhojar. Fram och bak.

Klarar du dig med lite kortare slag på fjädringen och vill ha liknande sittställning så är det nalenhoj som ligger närmst.
Hmmm,
Det kanske är en MT10 med TKC70 jag borde ha. Fast den ser förstås för jävlig ut...

Raderad medlem 61114

Guest
Ingen åker ju Indian. Vad beror det på?
Indian är ju generellt ovanlig i Sverige och med få återförsäljare. Folk köper helt enkelt det som de känner till. Jag vet inte varför de inte slått igenom mer. Men jag tror inte att kvaliteten skulle vara ett problem, och att den inte var bäst i test lär heller inte ha med saken att göra. Kass marknadsföring?

Kan inget om Indian, bara känt och klämt! Har inte varit min typ av hoj, men ska jag gå från sport eller supernaked i framtiden så är ftr en tänkbar väg :)

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR

Verkar gå att ha skoj på iaf.

Tycker också att det är underligt att den inte slagit mer. Har många av de egenskaper som jag vill ha på en gathoj med i mitt tycke iaf ett tilltalande yttre.

Tror att en del av förklaringen är att vi är konservativa, Indian ska vara cruisers...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Hmmm,
Det kanske är en MT10 med TKC70 jag borde ha. Fast den ser förstås för jävlig ut...
Är nog en grym hoj. Tråkigt att framlyktan ser så jävlig ut.
Hondas cb1000r tycker jag är rätt snygg men har ett speciellt utseende.
Z1000 ser också förjävlig ut.
Gsx1000 ännu värre…

Tuono från 2017 är ju grymt läcker.
Super duke 1300 är inte snygg men galet brutal.
Eller så tar du den där brutalen du kikade på.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA