SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vill be om ursäkt för min tråkiga attityd tidigare. Blir bara lite sne på mig själv när jag missbedömer folk, som i ditt fall...

Demokrati KAN faktiskt öppna upp för vilka tokigheter som helst. Det ligger faktiskt i betraktarens ögon. Men det mest antidemokratiska är ju när minoriteten försöker bestämma över majoriteten. Känner du igen dig?

En proffspokerspelare sa en gång nåt i stil med "upptäcker du inte idioten vid ett pokerbord så är det du som är den". Du är relativt ensam, #space.

Okej. Vi tar ett axplock.

Så här säger lagen:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...ing/Kungorelse-1974152-om-beslu_sfs-1974-152/

språkliga och religiösa minoriteters möjligheter att behålla och utveckla ett eget kultur- och samfundsliv ska främjas.

Här SD:s assimilationspolitik:

Vårt alternativ till mångkulturalismen är en återgång till en gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen.

Hur förhåller sig SD:s odemokratiska assimilationspolitik till lagen tycker Du?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Så här säger lagen:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...ing/Kungorelse-1974152-om-beslu_sfs-1974-152/

språkliga och religiösa minoriteters möjligheter att behålla och utveckla ett eget kultur- och samfundsliv ska främjas.

Vårt alternativ till mångkulturalismen är en återgång till en gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen.

Grundlagen är inte huggen i sten.

Du måste börja acceptera att den stora massan sätter lagen i en demokrati.

Smagatusk

Guest

Så här säger lagen:

Lagarna kan aldrig ändras menar du? Lönt att folkomrösta då... :dummer

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du säger att det som står i lagen inte gäller SD :hihi

Onekligen intressant :lol

Bryter dom mot lagen är det väl bara att lagföra dom, funkar för mig.

Men det du inte begriper är att grundlagen är föränderlig, må vara att regeringen måste sitta kvar en gång, men fortfarande går den att ändra.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Peka gärna på ett ställe där jag sagt att grundlagen inte går att ändra.

Hur skulle det vara att dagens politiska partier tvingas förhålla sig till de lagar som gäller idag? I något annat sammanhang/forum i samhället skulle SD:s situation/relation till dagens grundlag onekligen se besynnerlig ut.

Lagföra dom? Jodå, fast det är ju det som är problemet. SD:s politik är inte demokratisk med dagens grundlagar, vilket borde vara ett problem. Tyvärr istället för att sätta ner foten jönsar resten av politiska partier med SD.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

Hur skulle det vara att dagens politiska partier tvingas förhålla sig till de lagar som gäller idag? I något annat sammanhang/forum i samhället skulle SD:s situation/relation till dagens grundlag onekligen se besynnerlig ut.

Lagföra dom? Jodå, fast det är ju det som är problemet. SD:s politik är inte demokratisk med dagens grundlagar, vilket borde vara ett problem. Tyvärr istället för att sätta ner foten jönsar resten av politiska partier med SD.

I riksdagen är det meningen att politiker kritiserar gällande lag och föreslår förändringar. Du försöker på ditt eget lilla vis få detta till ett lagbrott. :crash

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Du menar att vi har ett parti, ett som sticker ut till råga på allt, som bryter mot lagen, och ingen försöker ens att lagföra dom?

Troligt.....

Eller så är det bara så enkelt att dom rör sig inom lagens råmärken, till ditt och många andras förtret.

Kallas demokrati, du vet, folket styr, inte staten.:tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
I riksdagen är det meningen att politiker kritiserar gällande lag och föreslår förändringar. Du försöker på ditt eget lilla vis få detta till ett lagbrott. :crash

"Mitt egna lilla vis"? Man vet som vanligt inte vad Du menar.. Jo, tack. Jag vet hur de arbetar i riksdagen.

I upplysningssyfte bästa hemmansägare. Detta är en diskussionssite, bara i all välmening :hihi

Faktum kvarstår dock. SD uppbringar helt okritiserat statligt partistöd. Totalt sedan senaste val kommer SD från staten och riksdagen få mer än 110 miljoner kronor. För att driva en odemokratisk politik. Som jag tidigare sagt så jönsar resterande riksdagspartier med SD. Ingen tar den fighten. Jonas Sjöstedt talade om att V ska ta fighten med SD. Men ligger nu i samma svala fåra som de övriga partierna.

SD vill inte ha religionsfrihet. SD vill ha assimilering av invandrare. SD:s ideologi/politik är att invandrare ska överge sin kultur, sin historia, sin identitet och sitt språk för att passa in i svenska majoritetssamhället. "vi ser assimilering som möjlig och eftersträvansvärd" SD talar inte om att det finns jobbiga lagar i vägen, utan förespråkar assimileringspolitiken som möjlig och eftersträvansvärd.

Hur tycker Du/ni att den ideologin/politiken går ihop med regeringsformen som bl.a slår vakt om religionsfrihet etc och är den viktigaste av Sveriges fyra grundlagar?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
"Mitt egna lilla vis"? Man vet som vanligt inte vad Du menar.. Jo, tack. Jag vet hur de arbetar i riksdagen.

I upplysningssyfte bästa hemmansägare. Detta är en diskussionssite, bara i all välmening :hihi

Faktum kvarstår dock. SD uppbringar helt okritiserat statligt partistöd. Totalt sedan senaste val kommer SD från staten och riksdagen få mer än 110 miljoner kronor. För att driva en odemokratisk politik. Som jag tidigare sagt så jönsar resterande riksdagspartier med SD. Ingen tar den fighten. Jonas Sjöstedt talade om att V ska ta fighten med SD. Men ligger nu i samma svala fåra som de övriga partierna.

SD vill inte ha religionsfrihet. SD vill ha assimilering av invandrare. SD:s ideologi/politik är att invandrare ska överge sin kultur, sin historia, sin identitet och sitt språk för att passa in i svenska majoritetssamhället. "vi ser assimilering som möjlig och eftersträvansvärd" SD talar inte om att det finns jobbiga lagar i vägen, utan förespråkar assimileringspolitiken som möjlig och eftersträvansvärd.

Hur tycker Du/ni att den ideologin/politiken går ihop med regeringsformen som bl.a slår vakt om religionsfrihet etc och är den viktigaste av Sveriges fyra grundlagar?

Naturligtvis krävs det lagändringar för en assimileringspolitik. Om så grundlagsändringar fast ärligt tror jag inte det. Vad jag förstår vill man tillbaka till den politik vi hade på 60 och 70-talen. Du menar att Sverige inte hade religionsfrihet då?

Religionsfrihet är även frihet att slippa religion, att inte få den på-prackad. Hur tycker du det rimmar med att inte märka religiös mat, eller servera den i skolorna utan alternativ på matsedeln?

Vänsterpartiet får ju också partistöd och även där häckar ju en massa anti-demokrater. Cuba lovers med flera. Det verkar du ju inte alls ha problem med...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vem skriver långa inlägg i #medlems namn? Chrille? Chris Ash? Bingo? Gladh? MB?

Långt blir det i alla fall, många ord. :lol

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jaa, han som tårtade kungen klarade sig väl?

CIA komplott?

Snarare ackumulerade straff. Så och du ska skörda...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvinna-doms-till-fangelse-efter-tartattacken/

Den kvinna som angrep Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson med en tårta dömdes på tisdagen till två månaders fängelse.

Stockholms tingsrätt menar att ofredandet i normalfallet ska ge ett bötesstraff, men noterar att handlingen riktas mot en politiker på allmän plats.

Ett viktigt skäl till att straffet blir fängelse är att kvinnan också döms för tre fall av olovlig körning, som domstolen bedömer som grova.

Tingsrätten noterar att kvinnan dömts ett stort antal gånger tidigare och menar att de grova olovliga körningarna präglas av ”uppenbart lagtrots”.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Snarare ackumulerade straff. Så och du ska skörda...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvinna-doms-till-fangelse-efter-tartattacken/

Den kvinna som angrep Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson med en tårta dömdes på tisdagen till två månaders fängelse.

Stockholms tingsrätt menar att ofredandet i normalfallet ska ge ett bötesstraff, men noterar att handlingen riktas mot en politiker på allmän plats.

Ett viktigt skäl till att straffet blir fängelse är att kvinnan också döms för tre fall av olovlig körning, som domstolen bedömer som grova.

Tingsrätten noterar att kvinnan dömts ett stort antal gånger tidigare och menar att de grova olovliga körningarna präglas av ”uppenbart lagtrots”.

Sedär, det hade en mycket enklare förklaring.

Typiskt....

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Du har gjort så sjukt många självmål i den här tråden att dina ord är lika trovärdiga som ett trolls.
Du kritiserar SD för att de får bidrag för att främja en odemokratisk politik men vilket parti stödjer du egentligen?
Efter att ha läst en stor del av tråden så gissar jag på en kommunistisk sida.
Ska vi döma partier efter dess historia så ligger din politiska läggning ganska risigt till.
Självmål igen.....

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
haha.. Du står inte ut med tanken att någon pratar illa/kritiserar ditt älskade rasistiska parti vilket det såklart handlar om när det gäller SD och du vet om det.

SD uppbringar som sagt helt okritiserat statligt partistöd. Totalt sedan senaste val kommer SD från staten och riksdagen få mer än 110 miljoner kronor. För dessa pengar kan SD i lugn o ro och helt okritiskt bl.a förbereda sin assimilerings politik. SD vill inte ha religionsfrihet. SD:s ideologi/politik är att förtrycka invandraren/invandrarfamiljer. SD vill avkräva de som kommer till sverige ska överge sin kultur, sin historia, sin identitet och sitt språk för att passa in i vårt färglösa majoritetssamhället.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Jag har aldrig röstat på SD, jag röstar blått.

På vilket sätt är vänsterns politik mer acceptabel jämfört med SD?
Att du bara undviker att prata om ditt kära parti och dess värderingar är skrattretande.
Många lik I garderoben.

EDIT
Men jag stödjer en minskad invandring, en bättre integration och hårdare straff när nyanlända begår brott.
Detta ger automatiskt fler bostäder och jobb till oss som redan bor i Sverige och har svenskt medborgarskap. Man ska ta hand om sig själv innan man hjälper andra [gäller ej flyktingar].

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...