Vill be om ursäkt för min tråkiga attityd tidigare. Blir bara lite sne på mig själv när jag missbedömer folk, som i ditt fall...
Demokrati KAN faktiskt öppna upp för vilka tokigheter som helst. Det ligger faktiskt i betraktarens ögon. Men det mest antidemokratiska är ju när minoriteten försöker bestämma över majoriteten. Känner du igen dig?
En proffspokerspelare sa en gång nåt i stil med "upptäcker du inte idioten vid ett pokerbord så är det du som är den". Du är relativt ensam, #space.
Okej. Vi tar ett axplock.
Så här säger lagen:
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...ing/Kungorelse-1974152-om-beslu_sfs-1974-152/
språkliga och religiösa minoriteters möjligheter att behålla och utveckla ett eget kultur- och samfundsliv ska främjas.
Här SD:s assimilationspolitik:
Vårt alternativ till mångkulturalismen är en återgång till en gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen.
Hur förhåller sig SD:s odemokratiska assimilationspolitik till lagen tycker Du?